کد خبر : 2067856 | 18 شهریور 1403 ساعت 12:49 | 90.3K بازدید | 125 دیدگاه

در صورت پیروزی برابر امارات

تیم ملی در آستانه صعود به رتبه نوزدهم دنیا

چنانچه تیم ملی فوتبال ایران بتواند برابر امارات به پیروزی دست یابد، به رتبه نوزدهم دنیا صعود خواهد کرد.

تیم ملی در آستانه صعود به رتبه نوزدهم دنیا

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین به مصاف میزبان خود، تیم ملی فوتبال امارات خواهد رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی این فرصت را دارند تا در صورت پیروزی در این مسابقه، به رتبه نوزدهم دنیا صعود کنند.

در واقع پیش از پیروزی یک بر صفر برابر قرقیزستان 4.47 امتیاز مثبت به شمار امتیازات ایران در رنکینگ فیفا اضافه شد تا در کل شمار امتیازات ملی پوشان به عدد 1615 برسد. آنها توانستند همچنان رتبه بیستم دنیا را حفظ کنند که البته شانس رسیدن به جایگاه بالاتری نیز در دسترس است.

پس از تساوی غیرمنتظره و یک بر یک سنگال برابر بورکینافاسو در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، شیرهای ترانگا با کاهش 5.54 امتیازی در رنکینگ فیفا مواجه شده و شمار امتیازات آنها به 1617 رسید.

2078398

حالا و در صورتی که تیم ملی ایران موفق شود که در دیدار روز سه‌شنبه از سد تیم ملی امارات عبور کند، ضمن کسب 7.29 امتیاز مثبت، می‌تواند شمار کلی امتیازات خود را به عدد 1622 برساند.

حتی اگر سنگال در بازی بعدی خود از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا از سد بروندی عبور کند، تنها 3.06 امتیاز مثبت به دست می‌آورد و در بهترین حالت می‌تواند امتیازات خود را به 1620 برساند.

در نتیجه باید گفت که تیم ملی ایران این فرصت را دارد تا ضمن غلبه بر امارات و کسب 6 امتیاز در ابتدای مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، به رتبه نوزدهم رنکینگ دنیا نیز صعود کند.

آخرین بار ملی پوشان در سال ۲۰۰۶ توانسته بودند که جایگاه نوزدهم فیفا را به خود اختصاص دهند و حالا فرصت بسیار خوبی نصیب تیم ملی ایران شده تا بتواند مجدداً به این رتبه برسد.

دیدگاه‌ها