کد خبر : 2067839 | 18 شهریور 1403 ساعت 11:59 | 18.1K بازدید | 39 دیدگاه

این بار در ورزشگاه خیخون

نژادپرستی جدید در اسپانیا: حق با وینیسیوس بود

درست در روزهایی که اسپانیا از اظهارات جدید وینیسیوس خشمگین است، اتفاق نژادپرستانه جدید در یکی از بازی‌های فوتبال اسپانیا رخ داد.

نژادپرستی جدید در اسپانیا: حق با وینیسیوس بود

به گزارش "ورزش سه"، یکی از هواداران اسپورتینگ خیخون در جریان بازی دیشب برابر رئال اویدو، بازیکن تیم حریف را با لفظ میمون صدا زد. این اتفاق جدید نژادپرستانه در فوتبال اسپانیا بود. دربی آستوریاس که دیشب در ال مولینون برگزار شد با برتری میزبان تمام شد ولی شاهد یک اتفاق غم‌انگیز نژادپرستانه نیز بودیم.

نیمه دوم بود که حسن، بازیکن اویدو، مورد توهین نژادپرستانه یکی از هواداران تیم میزبان قرار گرفت. همان‌طور که در ویدئوی منتشر شده مشاهده می‌شود، هوادار اسپورتینگ بازیکن فرانسوی-مصری را "پسر عوضی" و "میمون لعنتی" خطاب می‌کند.

2078374

حسن که فصل گذشته برای اسپورتینگ بازی می‌کرد، با پیراهن رقیب ابدی به مولینون بازگشته بود و توسط بخش‌هایی از سکوها مورد سرزنش و سوت‌های اعتراضی قرار گرفت. اما رفتار نژادپرستانه این هوادار حتی خود اسپورتینگ را به شدت آزار داده است و غیر از این نمی‌توانست باشد.

باشگاه خیخون با انتشار بیانیه‌ای در در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی X این اتفاق را محکوم کرد: «اسپورتینگ در حال تلاش برای یافتن هواداری است که به بازیکن مهمان توهین کرد. باشگاه ما هیچ گونه تبعیض نژادی را تحمل نمی‌کند. ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چه اتفاقی افتاده است.»

هفته قبل وینیسیوس در مصاحبه با CNN گفته بود که معضل نژادپرستی در فوتبال اسپانیا جدی است و اگر تا قبل از سال 2030 حل نشود، بهتر است میزبانی جام جهانی از این کشور گرفته شود. حرف‌هایی که بازتابی منفی در رسانه‌های اسپانیایی داشت ولی یک بار دیگر مشخص شد که حق با وینیسیوس بوده است.

دیدگاه‌ها