کد خبر : 2067831 | 18 شهریور 1403 ساعت 11:41 | 25.2K بازدید | 26 دیدگاه

یامال در برابر رونالدوی برزیلی

شکستن این رکورد دنیا را خیره خواهد کرد

لامین یامال، ستاره‌ جوان اسپانیایی بارسلونا، در دو سال اخیر رکوردهای زیادی را به نام خودش ثبت کرده است و نامش در لیست سی نفره توپ طلای ۲۰۲۴ آورده شده است.

شکستن این رکورد دنیا را خیره خواهد کرد

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن ۱۷ ساله متولد بارسلون اکنون جوان‌ترین کاندید توپ طلاست و در ۱۶ سالگی برای اولین برای آبی اناری‌ها بازی کرد. او فصل گذشته ۵ گل و ۵ پاس برای کاتالان‌ها ثبت کرد و نوید ظهور یک استعداد فوق العاده را می‌داد. او در یورو ۲۴ نیز یکی از ارکان اصلی قهرمانی مقتدرانه لاروخا بود.

یامال یک استعداد منحصربه‌فرد است و شگرد‌های خاص خودش را دارد. در پست وینگر راست اغلب نزدیک خط کناره زمین جایگیری می‌کند و فیزیک متمایزی دارد. دریبل زدن برایش کار سختی نیست و حرکت در عرض محوطه جریمه را می‌توان نقطه قوتش قلمداد کرد. سرعت بالایی دارد و می‌تواند پاس گل‌های متعددی ارسال کند.

لیست رکورد‌های او بسیار بلند بالاست که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا، جوان‌ترین بازیکن و گلزن تاریخ اسپانیا و جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اشاره کرد. او همچنین توانست زودتر از پله در یک تورنمنت بین المللی گلزنی کند.

اما یک رکورد جذاب برای یامال وجود دارد که هنوز زمان دارد تا آن را فتح کند؛ آن هم رکورد جوان‌ترین برنده توپ طلاست که در اختیار رونالدو نازاریوی افسانه‌ای برزیلی‌هاست. وی در ۲۱ به عنوان اولین بازیکن اهل آمریکای جنوبی موفق به کسب این جایزه با لباس اینتر شد. 

2072332

یامال در این فصل شروع درخشانی داشته و با ۱ گل و ۴ پاس گل در چهار بازی نشان داده که آماده تاریخ‌سازی‌های بعدی است. او زیر نظر فلیک می‌تواند بیشتر از این‌ها پیشرفت کند و در چمپیونزلیگ هم عملکرد چشمگیری به جا بگذارد. با توجه به پیش‌رو بودن جام جهانی ۲۰۲۶ و قدرت اسپانیای دلافوئنته، ماتادورها قطعا یکی از شانس‌های اصلی بردن جام جهانی هستند و یامال که آن موقع ۱۹ ساله می‌شود، می‌تواند ستاره تمیش باشد و با عملکردش توپ طلا را به دست بیاورد. البته این بازیکن زمان قهرمانی کشورش در جام جهانی تنها ۳ سال داشته، رقیبان سرسختی در این راه دارد که از مهمترین آنها می‌توان به هالند، امباپه، وینیسیوس و بلینگام اشاره کرد.

به نظر شما یامال می‌تواند رکورد جوان‌ترین برنده توپ طلا که در اختیار رونالدو است را بشکند؟

دیدگاه‌ها