کد خبر : 2067579 | 17 شهریور 1403 ساعت 12:05 | 42.7K بازدید | 44 دیدگاه

با استناد به شایعات در توییتر

واکنش مبهم بلغارها به حضور پتف در استقلال

رسانه‌های بلغارستانی در شرایطی خبر از احتمال حضور ایوایلو پتف روی نیمکت استقلال می‌دهند که آنها نیز منبع خاصی در این خصوص نداشته و به خبرنگاران ایرانی استناد کرده‌اند.

واکنش مبهم بلغارها به حضور پتف در استقلال

به گزارش "ورزش سه"، هر چند که باشگاه استقلال هنوز به صورت رسمی خبر از پایان همکاری با جواد نکونام نداده اما اخباری که از دل باشگاه بیرون آمده نشان می‌دهد که سرمربی آبی‌ها به پایان کار خود در این تیم نزدیک شده و به زودی نیز این خبر توسط رسانه رسمی باشگاه اعلام می‌شود.

در حال حاضر، جدی‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت استقلال، ایوایلو پتف است. سرمربی 49 ساله بلغارستانی که کارنامه پرفراز و نشیبی داشته و گفته می‌شود مذاکرات هلدینگ با وی انجام شده و قرار است او به زودی راهی تهران شود.

نکته جالب درخصوص پتف این است که هیچکدام از رسانه‌های بلغارستانی به صورت اختصاصی و خبر موثق، این شایعه را منتشر نکرده‌اند. چندین سایت بلغار تنها به انتشار اخباری که در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق و به نقل از خبرنگاران ایرانی منتشر شده، اکتفا کرده‌اند.

جستجو در میان رسانه‌های بلغارستانی نشان می‌دهد که آنها تماماً یک متن ثابت را به نقل از وبسایت "بلیتز" منتشر کرده‌اند که این رسانه نیز منبع خبر خود را خبرنگاران ایرانی اعلام کرده است.

2077877

* این وبسایت نوشته است:

«ایوایلو پتف، سرمربی سابق لودوگورتس و تیم ملی بلغارستان، یکی از گزینه‌های اصلی برای هدایت تیم استقلال تهران محسوب می‌شود. این خبر توسط تعدادی از خبرنگاران محلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

پتف ۴۹ ساله که اخیراً هدایت تیم یونیورسیتاتیا کرایووا رومانی را بر عهده داشت، ممکن است جایگزین جواد نکونام، اسطوره فوتبال ایران و سرمربی کنونی استقلال شود. استقلال تحت هدایت نکونام ۴۳ ساله، تاکنون از سه بازی فصل جاری یک پیروزی و یک تساوی کسب کرده و در فصل گذشته تنها با یک امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت.

با وجود نتایج نه چندان بد، نکونام پس از شکست ۱-۰ مقابل استقلال خوزستان با اعتراض و خشم هواداران مواجه شد. انتظار می‌رود که او در روزهای آینده از سمت خود برکنار شود. گفته می‌شود که مدیریت باشگاه انتخاب خود را انجام داده و به‌زودی نام جانشین جواد نکونام را اعلام خواهد کرد. علاوه بر ایوایلو پتف، فرهاد مجیدی که پیش از این سه بار هدایت استقلال را بر عهده داشته نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح است.

ایوایلو پتف تجربه زیادی به‌عنوان مربی در خارج از بلغارستان دارد. او سرمربیگری تیم‌هایی چون آئل لیماسول، دینامو زاگرب، اومونیا نیکوزیا، القادسیه عربستان، یاگلونیا بیاویستوک، تیم ملی بوسنی و هرزگوین و یونیورسیتاتیا کرایووا را در کارنامه خود دارد.»

2077913

* علاوه بر این، وبسایت دی اسپورت بلغارستان نیز در گزارشی آورده است:

«ایوایلو پتف، سرمربی بلغاری، یکی از گزینه‌های اصلی برای هدایت تیم استقلال تهران محسوب می‌شود. چندین خبرنگار محلی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده‌اند که سرمربی سابق لودوگورتس، به‌عنوان نامزد جایگزینی جواد نکونام، اسطوره فوتبال ایران، مطرح شده است.

استقلال تهران فصل جدید را با عملکردی نامطمئن آغاز کرده و تنها یک پیروزی از سه بازی اول خود کسب کرده است، که این امر باعث شده است فاصله زیادی با صدر جدول پیدا کند.

هیئت مدیره استقلال به‌زودی تصمیم خود را درباره جدایی از نکونام اعلام خواهد کرد، و گفته می‌شود که آنها هم‌اکنون جانشین او را نیز مشخص کرده‌اند.

هواداران استقلال پس از شکست در دیدار آخر برابر استقلال خوزستان، با پرتاب اشیاء و اعتراضات شدید نسبت به نکونام واکنش نشان دادند.

نام دیگری که برای هدایت استقلال مطرح شده است، فرهاد مجیدی، گزینه محبوب محلی و مربی سابق تیم است که سه بار سرمربیگری استقلال را بر عهده داشته و همچنین به‌عنوان دستیار مربی نیز فعالیت کرده است.

ایوایلو پتف اخیراً هدایت تیم یونیورسیتاتیا کرایووا رومانی را بر عهده داشته است.»

2077914

دیدگاه‌ها