کد خبر : 2067401 | 16 شهریور 1403 ساعت 13:50 | 42.6K بازدید | 70 دیدگاه

عاشق نیمار بودم

یامال: مسی اولین الگوی فوتبالم نبود

لامین یامال می‌گوید از مقایسه شدن با مسی بدش نمی‌آید و این یعنی کارش را خوب انجام داده است. اولین الگوی او نیز نیمار بود.

یامال: مسی اولین الگوی فوتبالم نبود

به گزارش "ورزش سه"، لامین یامال تنها 17 سال دارد ولی توانست در میان 30 نامزد دریافت توپ طلا قرار بگیرد. او از راز موفقیتش به اکیپ گفت. بازیکن جوان بارسا در مورد دوران کودکی و اولین روزهایش به عنوان بازیکن تیم اول بارسا می‌گوید: «بارسا باشگاهی است که بهترین رفتار را با بازیکنانش دارد.»
یامال مصاحبه‌ای با نشریه فرانسوی اکیپ انجام داده است که قرار است به زودی کامل آن منتشر شود با این حال اکیپ بخش‌هایی از حرف‌های استعداد جوان بارسا را زودتر منتشر کرده است: «من همیشه با توپی که داشتم، همه جا می‌رفتم. من آن را در یک کیف به مدرسه می‌بردم. در کلاس آن را پنهان می‌کردم زیرا معلم اجازه نمی‌داد آن را داشته باشم. من مقابل سگ‌ها بازی می‌کردم، همیشه با آنها می‌دویدم و باید بگویم فوتبال بازی کردن مقابل سگ سخت‌ترین کار است.»

2077570

یامال در مورد اولین الگوی فوتبالی خودش گفت: «اولین الگوی فوتبال من نیمار بود وقتی در سانتوس بازی می‌کرد. در بارسا مشخصا مسی، داوید ویا و همه ستاره‌های آن دوران بارسلونا. آنها اولین بازی‌هایی بودند که دیدم و اولین خاطرات فوتبالی من بودند.»

او همچنین درباره اهمیت بازی در کوچه و خیابان می‌گوید: «بازی در خیابان ترس از بازی در مقابل بزرگترها را از من گرفت. آنها 20 ساله بودند و من 11 ساله.»

بارسا و لاماسیا: «وقتی وارد لاماسیا شدم از نظر انفرادی تکنیکم خوب بود ولی کنترلی روی شکل بازی خودم نداشتم. بازی کردن به عنوان تیم، سرعت دادن به بازی و کند کردن آن را در لاماسیا یاد گرفتم. این باشگاهی است که بهترین رفتار را با بازیکنان دارد. روز اولی که وارد رختکن تیم اول شدم، خجالت کشیدم. خیلی عصبی بودم. کم کم خجالتم را فراموش کردم و وقتی اولین بازی را انجام دادم، دیگر خیلی استرس نداشتم.»

2077571

یامال درباره مقایسه‌اش با مسی می‌گوید: «من اغراق در تعریف را دوست ندارم و نمی‌خواهم در باد تمجیدها بخوابم. همیشه از چالش‌های سخت استقبال می‌کنم و ترجیح می‌دهم یک میراث از خودم در بارسلونا بگذارم. مقایسه شدن با مسی؟ بهتر است به این چیزها زیاد توجه نکنم، اما من را آزار هم نمی‌دهد. اگر شما را با بهترین بازیکن تاریخ مقایسه کنند، یعنی کارتان را درست انجام می‌دهید و این لذتبخش است.»

دیدگاه‌ها