کد خبر : 2067368 | 16 شهریور 1403 ساعت 10:55 | 131.1K بازدید | 18 دیدگاه

رنگرز: به حسن گفتم که پیشنهاد خارجی را قبول کند

سرمربی تیم مقاومت البرز می‌گوید که برادرش پیشنهاد خارجی خوبی داشته و او خواسته که به این پیشنهاد جواب مثبت بدهد اما حسن رنگرز پاسخ جالبی به آن داده است.

رنگرز: به حسن گفتم که پیشنهاد خارجی را قبول کند

به گزارش "ورزش سه" حسین رنگرز در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شکست 9 - 1 تیمش در هفته اول لیگ برتر آزاد مقابل بانک شهر، اظهار داشت: تیمی که در این دوره از بازی ها با نام مقاومت شرکت کرد، متشکل از جوانان و آینده داران کشتی هستند که برابر تیم قهرمان دوره گذشته به روی تشک رفتند. طبیعی است که با تقویت این تیم و رفع نقاط ضعف شرایط بهتری در ادامه مسابقات خواهیم داشت. 

سرمربی تیم کشتی آزاد مقاومت البرز ادامه داد: کشتی گیران بسیار خوب و قدرتمندی در نیروهای مسلح حضور دارند که می توانند برای آینده این رشته یک سرمایه انسانی ارزشمند باشند. قطعا با نگاه ویژه ای که در این مورد وجود دارد برای فصل آینده می توان با پتانسیلی که وجود دارد تیمی مقتدرتر را روانه مسابقات کرد. 

حسین رنگرز با تاکید بر این که تیم‌های دیگر برای حضور در لیگ برتر هزینه‌های میلیاردی برای جذب کشتی گیران خارجی کرده‌اند گفت: ما به کشتی گیران داخلی اعتقاد و اعتماد داریم و با استفاده از همین ظرفیت در لیگ برتر شرکت کرده‌ایم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که بهتر از هفته اول باشیم. 

رنگرز با اشاره به وضعیت تیمش، خاطرنشان کرد: مقاومت تیم ریشه‌داری است و ما عملا یک هفته قبل از شروع لیگ، آماده شدیم، از من درخواست شد که در رأس کادر فنی این تیم قرار بگیرم، و چون عاشق کشتی هستم و اعتبار و آبرویم از این رشته است، با افتخار قبول کردم. ضمن اینکه مقاومت البرز کادر مدیریتی و فنی یکدل و یکدستی دارد و من هم آمدم تا شاید بتوانم ذره‌ای به کشتی مقاومت کمک کنم و جوان‌هایی که استحقاق حضور در لیگ برتر را دارند و می‌توانند با بزرگان کشتی بگیرند را پیدا کرده و برای مسابقه ساخته و پرداخته کنیم. این برایشان هم تجربه‌ای جدید خواهد بود و هم بعضا سکوی پرتابشان خواهد شد. من با افتخار کاری اگر از دستم بربیاید انجام وظیفه می‌کنم. نه فقط این تیم، هر جا ذره‌ای بتوانم به کشتی کمک کنم حتما ورود خواهم کرد تا یک جوری ادای دِین کنم.

2066152

وی که مدتی از کشتی دور شده بود، درباره اینکه آیا قصد دارد به کار مربیگری ادامه دهد، گفت: درگیری‌های شغلی و کاری‌ام زیاد بود و فرصت فعالیت در کشتی را نداشتم اما لیگ مجموعا دو سه ماه زمان می‌برد و می‌توانم با مدیریت باقی کارها، این زمان را برایش خالی کنم، ضمنا دنبال این هستیم که یک آکادمی کشتی به نام خودم و اخوی در شهرستان نوشهر تاسیس کنم و آنجا تمرین بدهیم. هم من و هم حسن آقا (سرمربی تیم ملی فرنگی) خودمان را به کشتی بدهکار می‌دانیم. کشتی مسیر زندگی ما را تغییر داده و منش و تربیتی که در کشتی وجود دارد، کشتی‌گیران را از سایر ورزشکاران تمایز می‌دهد؛ خودم سال‌هاست باشگاه دارم و می‌بینم این در رشته‌های دیگر اتفاق نمی‌افتد. بچه‌ها در کشتی صرفا صاحب بدنی ورزیده نمی‌شوند، بلکه این رشته دید، منش و جهان‌بینی کشتی‌گیران را تغییر می‌دهد که این حتی بعد از دوران قهرمانی هم کمک می‌کند و باعث شده در جامعه از کشتی‌گیر توقع دیگری داشته باشند. از نظر من، زندگی دوی صد متر نیست و نباید تمامش را خودت بدوی و به پایان برسی، بلکه دوی امدادی است و این چوب، را باید به نفر بعدی بدهی، یک زمان ما از مربیان‌مان در باشگاه آموختیم و حالا باید نسل به نسل داشته‌هایمان را انتقال دهیم.

حسین رنگرز همچنین درباره برادر دوقلویش حسن رنگرز که در بازی‌های المپیک رکوردی ویژه را با کسب چهار نشان المپیکی به ثبت رساند، گفت: خیلی خوشحالم که حسن آقا به همراه شاگردانش و همکارانش در کادر فنی به نتایج دلخواهش رسید. رسیدن به این مهم، مستلزم این بود که وقت زیادی بگذارد و از خانواده دور شد. خانواده از این دوری دلگیر بود اما حسن آقا ماند و ادامه داد. من دیدم بعد از المپیک هم چه پیشنهاد خارجی خوبی داشت؛ یک روز به او گفتم اشتباه می‌کنی، این پیشنهاد را قبول کن، بعدا می‌توانی جور دیگری دینت را به کشتی کشورت ادا کنی اما حسن گفت که ما به این مردم بدهکاریم و در شأن ما نیست به خاطر پول بیشتر و قرارداد، در این مقطع مملکت را رها کرده و اگر کاری که از دست‌مان برمی‌آید، انجام ندهیم.

دیدگاه‌ها