کد خبر : 2067344 | 16 شهریور 1403 ساعت 00:58 | 46.5K بازدید | 33 دیدگاه

اونای سیمون:

می‌خواهم بهترین دروازه‌بان دنیا شوم

اونای سیمون، دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا و اتلتیک بیلبائو، امیدوار است جایزه لو یاشین را به دست بیاورد.

می‌خواهم بهترین دروازه‌بان دنیا شوم

به گزارش "ورزش سه"، این دروازه‌بان باسکی پس از انجام جراحی بر روی یک آسیب مزمن مچ دست پس از کسب عنوان قهرمانی یورو ۲۰۲۴، همچنان دور از میادین است.

سیمون در این تورنمنت با وجود درد بازی کرد تا اسپانیا را به اولین عنوان بزرگ خود از سال ۲۰۱۲ برساند. تصمیم به جراحی بعد از مسابقات گرفته شد و انتظار نمی‌رود که تا آغاز سال ۲۰۲۵ به میادین بازگردد. اما جایگاه او به عنوان دروازه‌بان شماره یک در بیلبائو و تیم ملی همچنان بدون تغییر باقی مانده است. پس از رد پیشنهادات از لیگ عربستان، سیمون با تمدید قراردادش با اتلتیک بیلبائو تا سال ۲۰۲۹ موافقت کرد و انتظار می‌رود که دوران حرفه‌ای خود را در اتلتیک بیلبائو به پایان برساند و در همین تیم بازنشسته شود.

علی‌رغم اینکه بیلبائو در رقابت برای عنوان قهرمانی لالیگا نیست، سیمون اهداف شخصی بالایی دارد. او برای دریافت جایزه لو یاشین ۲۰۲۴ نامزد شده است و امیدوار است این عنوان را ببرد.

2077479

سیمون در گفت‌وگو با دیاریو آاِس گفت: «می‌خواهم بهترین دروازه‌بان جهان باشم. بردن چنین عنوانی برای درخشش در اتلتیک بیلبائو و تیم ملی اسپانیا باعث افتخار است. برای هواداران اتلتیک، برای این خانواده بزرگ، بسیار عالی و ارزشمند است که با هم متحد شویم و برای این لوگو بجنگیم. من امیدوارم جایزه لو یاشین را ببرم و افتخار جدیدی را به باشگاه بیاورم.»

سیمون در فهرست ۱۰ نفره نامزدهای این جایزه قرار دارد و برنده به عنوان بخشی از مراسم اهدای جوایز توپ طلا، در ۲۸ اکتبر اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها