کد خبر : 2067336 | 16 شهریور 1403 ساعت 00:10 | 31.2K بازدید | 366 دیدگاه

توقف ناباورانه شاگردان مانچینی در جده

اندونزی نفس عربستان را گرفت!

مارتین پائس دروازه‌بان زردپوش اندونزی، قهرمان تیم فوتبال کشورش در دیدار مقابل عربستان بود.

اندونزی نفس عربستان را گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان شین تائه یونگ، سرمربی کره‌ای تیم ملی اندونزی، امشب با متوقف کردن تیم ملی عربستان در شهر جده به شگفتی‌های روز اول رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در روز اول اول از مرحله سوم افزودند؛ رقابت‌هایی که به دلیل زمان برگزاری مسابقات پتانسیل رخ دادن اتفاقاتی مثل این را دارد، چراکه بازیکنان تیم‌های مدعی ممکن است هنوز در شرایط آمادگی نباشند.

ویدئو: 352223

اما اندونزی، خیلی زود نفس تیم روبرتو مانچینی را گرفت. آنها در دقیقه ۱۹، با ضربه راگنار اوراتماگونئن از حریف پیش افتادند و این برتری را تا لحظات پایانی نیمه اول حفظ کردند که در این لحظه عربستان با ضربه مصعب الجویر در اوقات اضافه نیمه اول بازی را به تساوی کشاند.

2077468

با شروع نیمه دوم عربستان یکپارچه حمله شد و با حمایت هواداران خودی و باتوجه به اینکه اندونزی را هماورد خود نمی‌دانست، امیدوار بود شوک نیمه اول را پشت سر گذاشته و سه امتیاز را به هوادارانش هدیه بدهد اما اندونزیایی‌ها برای اولین بار در چهل سال گذشته و در ۱۲ مسابقه ای که با عربستان داشتند، با موفقیت زمین را ترک کردند. آنها همچنین با ضدحملات مکرر بارها دروازه حریف را با خطر مواجه کردند.

2077467

مهم‌ترین اتفاق بازی در نیمه دوم جایی بود که مارتین پائس به اشتباه پای مهاجم حریف را مورد هدف قرار داد و داور بی‌درنگ به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. اما در شرایطی که همه در ورزشگاه جده خود را آماده جشن و پایکوبی می‌کردند، ضربه ضعیف سالم الدوساری با ضربه پائس مهار شد تا شانس بزرگ عربستان از دست برود. آنها البته  سه بار دیگر فرصت گلزنی به اندونزی را داشتند اما درخشش دروازه‌بان حریف ادامه‌دار بود و او مقابل مهاجمان حریف رویایی عمل کرد.

2077466

تیم عربستان ۷ بار به جام جهانی صعود کرده و آن هم در حالی که اندونزی در آسمان فوتبال حتی یک ستاره هم ندارد. بنابراین نتیجه مساوی برای شاگردان شین تائه هیونگ، نتیجه بسیار درخشان محسوب می‌شود، آن هم در شرایطی که آب و هوای گرم جده برای بازیکنان تیم میهمان چالش برانگیز بود. آنها اما توانستند با کنترل فضا و البته کمی خوش شانس و تلاش فراوان یک امتیاز از این میدان دشت کنند تا روبرتو مانچینی همچنان در عربستان اوقات خوشی نداشته باشد و حتی آرام آرام مدیران عربستان را به صرافت تغییر بیندازد.

دیدگاه‌ها