کد خبر : 2067333 | 16 شهریور 1403 ساعت 08:45 | 27.8K بازدید | 79 دیدگاه

شعار علیه سرمربی تیم ملی را نپسندیدم

طاهری: فکر می‌کردند هشت گل به قرقیزها می‎‌زنیم!

پیشکسوت فوتبال ایران از عملکرد تیم ملی در بازی امشب مقابل قرقیزستان دفاع کرد.

طاهری: فکر می‌کردند هشت گل به قرقیزها می‎‌زنیم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در حالی امشب مقابل قرقیزستان با برتری یک بر صفر توانست سه امتیاز بگیرد که این نتیجه با انتقادات زیادی همراه بود. در همین باره بیژن طاهری پیشکسوت فوتبال به خبرنگار ما گفت: «حق تیم ملی ما این نیست که در چنین زمين‌هایی بازی کند. آن هم بازی رسمی و برای انتخابی جام جهانی. بالاخره اکثر بازیکنان ما لژیونر هستند و در زمين‌های بسیار خوب فوتبال بازی می‌کنند.»

او درباره عملکرد تیم ملی در این بازی افزود: «فوتبال ما هم یک سر و گردن از همه تیم ها بالاتر است‌ ولی این زمين باعث شد که تیم ما آنطور که باید بازی نکنیم. ضمن اینکه قرقیزستان واقعا تیم خوبی بود و نسبت به چند سال پیش خیلی پیشرفت کرده. این را هم در نظر بگیرید که دفاع کردن آسان‌تر از حمله کردن است. شما می‌توانید دفع توپ کنید و دوباره آن توپ روی دروازه بیاید، ولی اگر بخواهی فوتبال با نظم بازی کنی می‌شوی مثل تیم‌های بزرگ آسیا مثل تیم ما ولی امشب ما نتوانستيم این کار را انجام دهیم آن هم فقط و فقط به خاطر زمين. ما مهره و ابزارش را داشتیم ولی زمين اجازه نمی‌داد که آنطور که می‌خواهیم بازی کنیم و همین باعث شد که خیلی ها از نتیجه ناراضی باشند.»

طاهری در واکنش به شعارهایی که علیه قلعه نویی داده نیز گفت: «من اصلا شعار علیه سرمربی تیم ملی را نمی‌پسندم. نمیشود که همه حیا کنند و رها کنند. بقیه تیم ها را هم ببینید. برای اینکه ما تیم ملی ایران هستیم حتما باید هشت تا گل به تیم قرقیزستان بزنیم؟ نه دیگر این درست نیست چون آن زمان گذشت. حالا تیم ها همه قوی شدند و همه تقریبا در یک سطح هستند.»

وی ادامه داد: «به نظر من مهم سه امتیاز است. وقتی که امکانات ما همین است همین سه امتیاز هم جای شکرش باقی است که گرفتیم. به راحتی بازیکنان روی دروازه قرقيزستان می‌آمدند ولی شرایط زمين خیلی بد بود. من در تمام زمين‌های ایران بازی کردم ولی این فولاد شهر آن زمینی نبود که ما چند سال قبل دیده بودیم. چمن خیلی خوبی داشت ولی امروز واقعا چمنش بد بود.»

او درباره شرایط تیم قرقیزستان و اشتباهات عجیب خط دفاع ایران اظهار داشت: «همین تیم قرقیزستان تا چند سال قبلش خیلی فرق کرده. دیدید که بازیکناش چه دوندگی داشتند و چه پرسی انجام می‌دادند. بالاخره در نود دقیقه بازی هر تیمی اشتباه می‌کند و دفاع ما هم یکی دو تا اشتباه کرد ولی در مجموع تیم ما بد بازی نکرد بلکه تیم قرقیزستان خوب بازی کرد. حالا شما روز سه‌شنبه خواهید دید تیم ما مقابل امارات چقدر روان بازی خواهد کرد. چون چمن برای یک فوتبالیست خیلی مهم است. فوتبال ما در سطح اول آسیا حرف‌هایی برای گفتن دارد.»

بیژن طاهری در پایان گفت: «لازم است فوت ناگهانی خبرنگار خوش اخلاق و سابق ورزش سه، سرکار خانم طاووسی را به شما و جامعه رسانه ورزشی کشور تسلیت عرض کنم. او در کارش دغدغه زیادی داشت و یکی از موفق‌ترین‌ها بود.»

دیدگاه‌ها