کد خبر : 2067323 | 15 شهریور 1403 ساعت 23:41 | 2.9K بازدید | 6 دیدگاه

صعود دو بوکسور نونهال ایران به فینال قهرمانی آسیا

دو بوکسور تیم نونهالان ایران با برتری مقابل حریفان، به فینال مسابقات قهرمانی آسیا صعود کردند.

صعود دو بوکسور نونهال ایران به فینال قهرمانی آسیا

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۳) در جریان مبارزات مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بوکس نونهالان آسیا ۲۰۲۴ امارات، سه بوکسور ایران بالای رینگ رفتند که دو نماینده ایران با برتری مقابل حریفان فینالیست شدند و یک بوکسور ایران نیز با شکست در این مرحله، به کسب مدال برنز بسنده کرد.

در وزن ۴۹ کیلوگرم، متین چمی‌پا که پیش از این نیهان از امارات را ناک‌اوت کرده بود، برابر راوی سیاگ‌ از هند نیز به شایستگی پیروز شد تا نخستین فینالیست ایران لقب بگیرد. او در دیدار پایانی، اسمولایک اوکراینی را پیش‌رو دارد.

در وزن ۵۲ کیلوگرم، ماهان محمدیان که ابتدا سیدیکوف ازبکستانی را از پیش‌رو برداشت، مقابل نورسالم از قزاقستان قرار گرفت و با وجود ارائه مبارزه‌ای نزدیک، با رای داوران سه بر دو بازنده شد و از رسیدن‌ به فینال بازماند. با این‌ اوصاف، محمدیان با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، فرزان احمدی که پس از استراحت در دور نخست و برتری مقابل براتاپ از هند به نیمه‌نهایی رسیده بود، پونگ‌بوی‌ از ویتنام را در همان راند نخست گرفتار کرد تا داور بازی را قطع و فرزان را برنده اعلام کند. وی در فینال با علی‌اوف‌ قزاقستانی پیکار خواهد کرد.

فردا جمعه مبارزات مرحله نیمه‌نهایی نوجوانان پیگیری می‌شود و هفت نماینده ایران (مهدی روزبهانی، سهند نجفی، محمد بیرانوند، اشکان هاشمی، امیرمحمد رستم‌پور، محمدصالح مصباحی و ماهان ساجدی) برای فینالیست شدن، به مصاف رقیبان می‌روند.

دیدگاه‌ها