کد خبر : 2067307 | 16 شهریور 1403 ساعت 06:40 | 26.1K بازدید | 14 دیدگاه

چهار نکته از فصل جدید سیتی

گواردیولا در لابراتوار تابستانی به‌دنبال فرمول جدید!

تیم منچسترسیتی در آغاز این فصل ۴ نکته تاکتیکی و تحلیلی قابل توجه دارد.

گواردیولا در لابراتوار تابستانی به‌دنبال فرمول جدید!

به گزارش "ورزش سهگ، باشگاه منچسترسیتی فصل جدید را با حضور پپ گواردیولا و تیمی که در بازار نقل و انتقالات فعالیت آنچنانی نداشت و به غیر از جذب ساویو و ایلکای گوندوغان و همچنین جدایی جولیان آلوارز اتفاق خاص دیگری را تجربه نکرد، حالا در فصل ۲۰۲۴/۲۵ با کسب سه پیروزی در مسابقات لیگ جزیره و همچنین شکست دادن منچستر یونایتد در کامیونیتی شیلد، روزهای جذابی برای آنها در راه است اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال، این ترکیب یکی از کامل‌ترین ترکیب‌های چند سال اخیر سیتیزن‌ها بوده که در اختیار نابغه جهان فوتبال یعنی گواردیولا قرار گرفته است. 
در واقع شاگردان گواردیولا که سه بازی نخست فصل جدید را برابر وستهام، ایپسویچ تاون و چلسی پشت سر گذاشتند شاید با چالشی جدی روبرو نشده باشند اما نکات تاکتیکی زیادی از این سه بازی استخراج شده است.

آنها به نبود گوندوغان عادت کردند!
هافبک آلمانی به کاپیتان منچستر سیتی در تابستان سال گذشته بود که تصمیم گرفت بعد از درو کردن تمامی افتخارات ممکن با سیتیزن‌ها، برای تجربه یک چالش جدید به بارسلونا برود و در لالیگا بازی کند. او چهره خاص ترکیب پپ بود و در واقع به عنوان یک هافبک مرکزی که توانایی پیشروی تا خط حمله را نیز داشت، در بسیاری از برنامه‌های تاکتیکی گواردیولا نقش به‌سزایی از خود اجرا کرد.
جدایی او سبب شد تا سرمربی سیتیزن‌ها به دنبال پیدا کردن یک جانشین برای او در ترکیب باشد و پپ در نظر گرفت این موضوع را نقشه تاکتیکی جدید برطرف کند. 
حالا آنها جدایی از آنکه به نبود ایلکای گوندوغان عادت پیدا کردند، می‌دانند که اگر قرار بود به سبک سال‌های قبل نیز بازی کنند چگونه باید به میدان بروند.

2077416

او از جنس ترکیب بارسای پپ است
ساویو وینگر برزیلی تازه وارد منچستر سیتی که فصل گذشته از ژیرونا به این تیم آمده، در ۲ از ۳ بازی آغازین این فصل این وینگر با دریبل‌های زیبا و برزیلی خودش در کانال‌های کناری با نفوذ‌های خودش برای خلق موقعیت فعالیت زیادی داشت. او در فصل گذشته بیشترین میزان دریبل در ۵ لیگ معتبر اروپایی را ثبت کرد و حالا او و جرمی دوکو به عنوان دو وینگر خوش تکنیک، سرعتی و دریبل‌زن با فعالیتی که دارند برای نتیجه گرفتن پپ گواردیولا شرایط خوبی دارند.

2077418

بدون رودری هم آنها می‌برند!
فصل گذشته هافبک اسپانیایی تیم منچستر سیتی موفق شد رکورد شکست‌ناپذیری خودش را بازی به بازی جلو ببرد و حتی کار به جایی رسید که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها معتقد بودند تیم پپ گواردیولا وابسته به حضور رودری است اما در فصل ۲۰۲۴/۲۵ آنها با قرار دادن متئو کواچیچ و ریکو لویس در مرکز زمین و همچنین حضور کوین دیبروینه و برناردو سیلوا در جلوی این دو بازیکن، تا حدودی خلا فضای خالی مقابل محوطه جریمه را پر کردند و قابل توجه است که آنها بدون حضور هافبک اسپانیایی خودشان در هر سه بازی نخست فصل و همچنین دیدار مقابل منچستر یونایتد به سادگی پیروز شدند.

2077420

نیمکت‌نشینی دو چهره همیشه تاثیرگذار 
از دیگر نکات قابل توجه ترکیب منچستر سیتی در آغاز فصل نیمکت نشینی کایل واکر و فیل فودن است. دو بازیکن انگلیسی سیتیزن‌ها که از ارکان اثرگذار و درخشان ترکیب این تیم محسوب می‌شدند، فصل جدید را در شرایطی آغاز کردند که کایل واکر تنها ۲ دقیقه بازی کرده و همچنین فیل فودن تنها یک نیمه در برابر چلسی بازی کرد.

2077422

دیدگاه‌ها