کد خبر : 2067286 | 16 شهریور 1403 ساعت 04:55 | 6K بازدید | 1 دیدگاه

نمایش دلپذیر در برابر ستاره دبلیو ان بی ای

عکس یادگاری شادی با ایتالی لوکاس

با عبور از میان ستاره‌های بزرگ و پرتاب‌های دقیق و امتیازآور این ایرانی حالا در ورزشی متفاوت در خارج از ایران می‌درخشد.

عکس یادگاری شادی با ایتالی لوکاس

به گزارش "ورزش سه" به راحتی می‌توان او را تشخیص داد. چرا که تنها بازیکنی است که با حجاب در زمین مانور می‌دهد، دریبل می‌زند و بنگ! توپ را وارد سبد می‌کند. نام شادی عبدالوند این روزها البته بیشتر در فضای مجازی دیده می‌شود چرا که اصولا بسکتبال زنان خیلی مورد توجه رسانه‌های جدی نیست. با این حال او حالا با دو سه رکورد و جایزه‌ای هم گرفته تبدیل به چهره سرشناس در همین همسایگی ایران شده است. 
این بازیکن 32 ساله و 171 سانتی‌متری پست‌های 2 (شوتینگ گارد) و 3 (اسمال فوراورد) بازی می‌کند در هفته اخیر توانسته حتی در برابر بازیکنان حرفه‌ای خارجی که برخی از آنها از دبلیو ان بی ای (لیگ حرفه‌ای بسکتبال زنان آمریکا) آمده‌اند عملکرد خوبی داشته باشد.  
در تورنمنت بسکتبالی که در در اربیل عراق برگزار می‌شد تیم سنحاریب با دو بازیکن ایرانی در این بازی‌ها حضور داشت و عبدالوند در آخرین بازی برابر نفت شمال با وجود شکست نزدیک تیمش اما توانست کوادروپل کند. اما کوادروپل که بازهم شادی عبدالوند آن را به ادبیات بسکتبال ایران آورده چیست؟ کوادروپل دبل، ثبت چهار شاخص آماری دو رقمی در بسکتبال است. به این ترتیب که شادی عبدالوند در کسب امتیاز و گل‌زنی، ریباند، پاس منجر به گل و توپ‌ربایی توانسته امتیاز دو رقمی در یک بازی کسب و به اصطلاح کوادروپل دبل کند. او در این بازی این بازیکن با ثبت ۴۰ امتیاز، ۱۰ ریباند، یازده پاس گل و یازده توپ‌ربایی داشت.  
او همراه معصومه اسماعیل‌زاده در تورنمنت بسکتبال زنان که در اربیل عراق برگزار می‌شد به همراه تیم سنحاریب در بازی‌ها حضور داشت. برخی از تیم‌ها از جمله آکاد که به مقام قهرمانی رسید در این دوره از بازیکنانی که سابقه بازی در دبلیو ان بی ای داشته‌اند استفاده کردند از جمله ایتالی لوکاس شوتینگ گارد سرشناس آمریکایی که سابقه بازی در تیم ملی جوانان این کشور که در آخرین بازی این تورنمنت همراه آکاد در برابر سنحاریب قرار گرفت. اسماعیل‌زاده به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد اما نمایش عبدالوند به قدری خوب بود که در پایان لوکاس با لبخند در کنارش عکس یادگاری گرفت. سنحاریب این بازی را با اختلاف حدود پانزده امتیاز به حریفش که بازیکنان بین‌المللی سرشناسی داشت و قهرمان بازی‌ها شد واگذار کرد اما شادی عبدالوند ستاره تیمش بود با یک گل زیبا از یک پرتاب از وسط زمین در آخرین ثانیه نمایش خوبش را تکمیل کرد. 

2077385

عبدالوند در پایان مسابقات و در حضور ستاره‌های مطرح بین‌المللی دو جایزه بهترین گلزن و بهترین پاسور مسابقات را به دست آورد. او البته در سال‌های قبل هم توانسته بود افتخارات جالبی به دست بیاورد. در تابستان سال 1398 (2019) همراه تیم بسکتبال سه نفره ایران در جریان جام جهانی توانست در بخش مهارت‌های فردی مدال برنز را به دست بیاورد. همراه تیم ملی بسکتبال زنان ایران نیز تجربه کسب مدال برنز بازی‌های غرب آسیا را دارد. او پیش از این سابقه تریپل دبل را نیز دارد. تریپل دبل نیز کسب امتیاز دو رقمی در سه شاخص از 5 شاخص اصلی امتیاز، ریباند، اسیست (پاس منجر به امتیاز)، استیل (توپ‌ربایی) و بلاک است.

دیدگاه‌ها