کد خبر : 2067279 | 15 شهریور 1403 ساعت 21:52 | 123.1K بازدید | 337 دیدگاه

یک برد حداقلی، با استفاده حداکثری از امتیاز میزبانی

کابوس پشت در بود، شانس آوردیم!

خروجی بسیج یک‌ماهه کل امکانات فوتبال کشور همانی بود که از تصاویر تلویزیونی مشاهده شد.

کابوس پشت در بود، شانس آوردیم!

به گزارش "ورزش سه"، اینطور که به نظر می‌رسید ترس ناکامی در اولین گام مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ پس از شکست استرالیا مقابل بحرین و تساوی کره جنوبی برابر فلسطین در بین شاگردان قلعه نویی افزایش پیدا کرده بود اما تک گل طارمی اجازه نداد مسابقه با قرقیزستان به کابوس تبدیل شود. دیداری که پتانسلیش را داشت!

هرچند قرقیزها با ارفاق تیمی درجه سه در آسیا محسوب می‌شوند، چمن نامناسب فولادشهر اصفهان کار تیم ملی را بسیار سخت‌تر از تصور کرد. به نتیجه نرسیدن کارهای ترکیبی به خاطر سُر خوردن‌های ناگهانی بازیکنان و پله شدن توپ، تیمی که مالکیت توپ بیشتری داشت را تا جایی که می‌شد آزار داد.

2077331

البته این شرایط به رقیب امروز که از بازی مستقیم استفاده می‌کرد تا جای ممکن کمک کرد که روی دروازه بیرانوند خطر ایجاد کنند، چون نیازی به پاسکاری‌های پرتکرار روی زمین نداشتند. همان کاری که قلعه‌نویی از شاگردانش توقع داشت، اما انصافا چمن ورزشگاه در بسیاری از دقایق بازی چنین اجازه‌ای به ملی پوشان نداد.

همه این مصائب درحالی است که بازی‌های بعدی به مراتب سخت‌تر هم خواهند بود به ویژه که باید یک بار در زمین رقبای اصلی به مصاف ازبکستان، امارات و قطر رفت. تیم‌هایی که بعید است میزبانی را به یک مصیبت تبدیل کنند و خودشان را بیشتر از میهمان به دردسر و زحمت بیندازند.

آنها که فضای فوتبال ملی و رقابت‌های انتخابی جام جهانی را درک می‌کنند، حتما به این مسئله مهم آگاهی دارند که تک تک امتیازات برای صعود حیاتی و باارزش هستند. بنابراین رقابت با حریف خارجی به اندازه کافی دشوار و انرژی‌گیر هست که با ناآمادگی‌ها و ناهماهنگی‌هایی نظیر میزبانی روی چمن نامناسب فولادشهر نباید بر سختی‌های آن افزود.

2077360

نباید فراموش کرد بخش مهم راهیابی به جام جهانی فوتبال، فراهم کردن امکانات کافی و حفظ آمادگی کامل است. نمی‌شود انتظار بهترین نتایج را داشت اما بجای کمک به این امر، باری بر دوش بازیکنان و کادرفنی گذاشت.

نکته تاسف آور اینکه تمام ارکان ورزش و فدراسیون فوتبال کشور موفق نشدند مسئولان مشهدی را برای تقبل میزبانی از تیم ملی راضی کنند!

دیدگاه‌ها