کد خبر : 2067123 | 15 شهریور 1403 ساعت 09:40 | 22.2K بازدید | 9 دیدگاه

دوباره ناگاتومو و هاسبه

اسطوره‌های زنده فوتبال ژاپن در دو نقش (عکس)

کاپیتان تیم ملی ژاپن برخورد گرمی با عضو جدید کادر فنی این تیم یعنی ماکوتو هاسبه داشت.

اسطوره‌های زنده فوتبال ژاپن در دو نقش (عکس)

به گزارش "ورزش سه"،‌ تمرینات تیم ملی ژاپن برای مصاف با چین در هفته اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی درحالی برگزار می‌شود که ماکوتو هاسبه، مدافع سال‌های نه چندان دور سامورایی‌ها بعد از شش سال و با کسوتی جدید به تیم ملی کشورش برگشته است.

در جریان تمرینات روزهای اخیر این تیم،‌ ماکوتو هاسبه به عنوان جدیدترین عضو کادر فنی به جمع دستیاران هاجیمه موریاسو اضافه شد. هاسبه همزمان به عنوان عضوی از کادر فنی تیم زیر ۲۱ سال فرانکفورت در آلمان نیز فعالیت می‌کند.

نکته جالب اینکه یوگو ناگاتومو، کاپیتان ۳۸ ساله تیم ملی ژاپن برخورد گرمی‌ با هم‌تیمی سالیان دراز خود داشت و با روی باز از او استقبال کرد. هاسبه بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ رسما از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. با این‌حال در اردوی سامورایی‌ها در آلمان در سال ۲۰۲۲ برای دوره کوتاهی دوباره به تیم ملی برگشت.

2077078

ناگاتومو و هاسبه از آن تاریخ تاکنون بایکدیگر برخوردی نداشتند تا حالا شش سال بعد از جام جهانی ۲۰۱۸، بار دیگر به طور همزمان در تیم ملی حضور داشته باشند‌. البته که این بار به عنوان مربی و بازیکن در کنار هم برای موفقیت ژاپن تلاش می‌کنند.

ناگاتومو درخصوص اضافه شدن هاسبه به کادر فنی ژاپن در کنفرانس قبل از بازی مقابل چین گفت: "از این بابت خیلی خوشحال هستم و به او تبریک می‌گویم. اما فکر می‌کنم او در زمان بازیگری خونسردتر از مربیگری بود. ما مدت زیادی است که در تیم ملی حضور داریم و تجربیات مختلفی در خارج از کشور داشته‌ایم. این پنجمین بار است که در مرحله نهایی مقدماتی حضور دارم بنابراین دوست دارم این تجربه را در کنار هاسبه به جوانانم تیم منتقل کنیم."

دیدگاه‌ها