کد خبر : 2067101 | 15 شهریور 1403 ساعت 00:59 | 30.1K بازدید | 33 دیدگاه

لیگ برتر تأیید کرد: فروش هتل چلسی را نجات داد!

لیگ برتر انگلیس معامله‌ای را که طی آن چلسی دو هتل خود را به یک شرکت خواهر به مبلغ ۷۶.۵ میلیون پوند (۹۰.۸ میلیون یورو) فروخت، تایید کرده است.

لیگ برتر تأیید کرد: فروش هتل چلسی را نجات داد!

به گزارش "ورزش سه"، حساب‌های مالی چلسی برای سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ نشان داد که آن‌ها هتل‌های کوپ‌تورن و میلنیوم را در خارج از استمفورد بریج به شرکت «بلوکو ۲۲ پراپرتیس ال‌تی‌دی» فروخته‌اند. این شرکت یک شرکت تابعه از «بلوکو ۲۲ ال‌تی‌دی» است که همان شرکت هلدینگی است که مالک باشگاه چلسی نیز می‌باشد.

حساب‌های مالی باشگاه نشان می‌دهند که در فصل ۲۳-۲۰۲۲، چلسی متحمل ضرری به مبلغ ۸۹.۹ میلیون پوند شده است که این رقم بدون فروش این دو هتل به ۱۶۶.۴ میلیون پوند می‌رسید. چلسی در آن زمان اشاره کرد که دو کارشناس مستقل را برای ارزیابی قیمت‌گذاری این هتل‌ها منصوب کرده بودند و هیچ مشکلی نیز گزارش نشده بود.

2077030

پس از انجام فرآیند ارزش‌گذاری عادلانه بازار توسط لیگ برتر، مبلغ ۷۶.۵ میلیون پوند اصلاح شده است، اگرچه هیچ‌یک از طرفین مقدار دقیق را تأیید نکرده‌اند. اگر لیگ برتر به این نتیجه می‌رسید که این معامله ارزش واقعی بازار را نمایان نمی‌کند، ممکن بود بحثی بین لیگ و باشگاه در مورد ارزش واقعی رخ دهد و به جریمه باشگاه لندنی منجر شود.

برای مثال، اگر لیگ برتر تشخیص دهد که یک معامله ۴۰ میلیون پوندی در سال به ۳۵ میلیون پوند در سال کاهش یابد، این می‌تواند نتیجه فرآیند ارزیابی لیگ باشد. فروش ۷۶.۵ میلیون پوندی در سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ به باشگاه کمک کرد تا با قوانین فرپلی مالی لیگ برتر که به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد در یک دوره سه‌ساله تا ۱۰۵ میلیون پوند ضرر کنند، همگام بمانند.

دیدگاه‌ها