کد خبر : 2067095 | 15 شهریور 1403 ساعت 00:38 | 9K بازدید | 23 دیدگاه

هوادار در سکوت به بازگشت فکر می‌کند

سخت‌ترین سال فعالیت بنفش‌ها در لیگ برتر

باشگاه تهرانی و لیگ برتری هوادار با هدایت سیدمهدی رحمتی و دستیاران نام آشنایش این روزها در سکوت خبری خود را آماده آغاز مجدد رقابت‌ها می کند.

سخت‌ترین سال فعالیت بنفش‌ها در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، پایان دراماتیک باشگاه هوادار در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر اگر چه با کسب رتبه سیزدهمی بنفش‌ها در ماراتن خلیج فارس همراه شد، اما زنگ خطر را از همان زمان برای اقتصادی‌ترین مجموعه لیگ برتری و تنها نماینده غیر سرخابی پایتخت به صدا درآورد.

هواداری‌ها که در ششمین فصل حیات‌شان همواره و کماکان و چه در لیگ یک و چه در لیگ برتر با دغدغه‌های مالی دست و پنجه نرم کرده و می‌کنند، گویی سرنوشتشان به مدیریت منابع مالی و رقابت نابرابر در کارزاری سرشار از باشگاه‌های متمول گره خورده است.

شاید در بعد اقتصادی و به عبارتی دقیق‌تر در پروسه فروش بازیکن (جذب، پرورش و معرفی) موفق بوده‌اند و در مقوله نتیجه‌گیری نیز با کسب عناوین دهمی، یازدهمی و سیزدهمی در سه فصل گذشته حضورشان در لیگ برتر به کف خواسته‌های خود رسیده‌اند، اما واقعیت آن است که هر چه مسیر ماندگاری‌شان در فوتبال ایران ادامه پیدا می‌کند، رقابت‌شان در برابر دیگر باشگاه‌ها دشوار و دشوارتر شده است.

تصویر خالی پشت پیراهن‌های هواداری‌ها در سه هفته گذشته نشان می‌دهد که بنفش‌پوشان پایتخت عناوین حامیان مالی نام آشنا و نسبتا همراه خود در فصول گذشته را نیز حذف کرده‌اند تا علنا نشان بدهند که دیگر هیچ وابستگی ارگانیکی به هیچ مجموعه اقتصادی نداشته و ندارند و تحت مالکیت فردی بخش خصوصی و پیرو یک سیاست کلی، با فعالیت درون باشگاهی خودشان اداره شده و می‌شوند.

2077016

موضوعی که شاید در هر کشور دیگری به جز ایران بدان پرداخته و از آن به عنوان یک الگوی اقتصادی در باشگاه‌داری حرفه‌ای یاد شود، اما حقیقت آن است که در کشور ما و در نبود موضوعاتی چون فیرپلی مالی، حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، کپی رایت و... ادامه حیات را برای هر مجموعه خصوصی با برنامه‌ای سخت و به نوعی غیر ممکن می‌کند.

اما اگر چه در فصل جاری و در بیش‌تر رسانه‌ها از باشگاه هوادار به واسطه عملکردشان در چند هفته پایانی فصل گذشته و چند هفته آغازین فصل جاری شاید و به‌طور طبیعی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی سقوط یاد شود اما واقعیت آن است که وضعیت آن‌ها آن قدرها هم نگران کننده نیست، چرا که آن‌ها و سرمربی فعلی‌شان زندگی در شرایط مرگ را پیش از این نیز تجربه کرده‌اند و تجربه عبور از چنین وضعیتی را دارند و به همین دلیل است که بدون استرس و ایجاد حواشی و بروز هیاهوهای رایج و با ادامه سیاست سکوت کار خود را بدون هر گونه فشاری دنبال می‌کنند.

2077018

آن‌ها اگر چه از حمایت‌های شهری و استانی برخوردار نیستند اما در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که نبود فشار هواداری و نداشتن طرفدار و اجرای تاکتیک همبستگی میان کادر فنی و مدیریتی در نهایت سبب موفقیت‌شان شده و خواهد شد.

آن‌ها همین حالا نیز در پایان سومین هفته رقابت‌ها یک امتیاز خارج از خانه برابر ذوب آهنی دشت کرده‌اند که در هفته نخست پرسپولیس و مدافع عنوان قهرمانی را متوقف کرده است و اگر چه برابر خیبر به عنوان شگفتی‌ساز فصل جاری و در هفته نخست و با انبوهی از بازیکنان جوان و ناشناخته‌شان و در نبود بازیکنان تازه وارد خود یک بر صفر شکست خورده‌اند اما شاید سوت داور می‌توانست یه امتیاز دیگر به جیب آنها بریزد.

بنفش‌ها اگر چه حالا به قعر جدول رده‌بندی تکیه زده‌اند اما با چادرملو، شمس آذر و نساجی امتیازی برابر دارند و در قیاس با دیگر پایین نشینان، به مراتب فشار و حساسیت کم‌تری را از سوی رسانه‌ها و جامعه هواداری متوجه خود می‌بینند، شرایطی که در همه سال‌ها برای آن‌ها فرصتی برای عبور از تهدیدها ساخته است.

2077017

سابقه این باشگاه در لیگ برتر و تلاش مضاعف سیدمهدی رحمتی این امیدواری را به وجود می‌آورد که آن‌ها رفته رفته و هفته به هفته به شرایط بهتری دست پیدا خواهند کرد و آن‌وقت است که آنها می‌توانند مجسمه خود را در تالار مجازی افتخارات این باشگاه نوپا نصب کنند. هدفی که البته هر چیزی غیر از آن شرایط این گروه جمع‌و‌جور و کم‌خرج را دشوار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها