کد خبر : 2067090 | 14 شهریور 1403 ساعت 23:24 | 31.2K بازدید | 61 دیدگاه

مخالفت کارواخال با وینی: ما شایسته جام جهانی‌ هستیم

دنی کارواخال به اظهارات وینیسیوس جونیور که اسپانیا را در صورت ادامه نژادپرستی مستحق میزبانی جام جهانی ندانسته بود، واکنش نشان داد.

مخالفت کارواخال با وینی: ما شایسته جام جهانی‌ هستیم

به گزارش "ورزش سه"، دنی کارواخال فردا پنجاهمین بازی ملی خود را برای اسپانیا انجام خواهد داد و در مصاحبه‌هایش در مورد مسائل زیادی صحبت کرده اما مهم‌ترین آنها قطعاً واکنش به مصاحبه جنجالی وینیسیوس جونیور است. او کمی با اظهارات ستاره برزیلی مخالفت کرد.

وینیسیوس در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر شرایط مقابله با نژادپرستی در اسپانیا پیش از سال ۲۰۳۰ بهبود پیدا نکند، میزبانی جام جهانی باید به کشور دیگری منتقل شود.»

2077008

کارواخال در گفت‌وگوی امروزش به موضوع وینیسیوس پرداخت و گفت: «از داخل باشگاه، من و هم‌تیمی‌هایم با هرگونه وضعیت نژادپرستی مخالفیم، می‌دانم که وینیسیوس چه می‌کشد، ما در داخل باشگاه و انظار عمومی از او حمایت می‌کنیم. پروتکل‌هایی وجود دارد که افراد نژادپرست را دیگر به ورزشگاه‌ها راه ندهند. فکر نمی‌کنم اسپانیا شایسته میزبانی جام جهانی نباشد. تنوع فرهنگی در این کشور بسیار بالاست. نباید فکر کرد که کل اسپانیا نژادپرست است، در محله‌ام در لگانس تنوع فرهنگی را تجربه کرده‌ام، به هیچ وجه اسپانیا یک کشور نژادپرست نیست.»

با این حال، کارواخال از اقدامات قاطع علیه نژادپرستی حمایت کرد. او گفت: «دقیقاً نمی‌دانم پروتکل پس از حوادث مستایا چگونه عمل می‌کند. به نظرم عجیب نیست که زمین بازی را ترک کنیم و تا زمانی که فرد نژادپرست از ورزشگاه اخراج نشود، بازی نکنیم.»

دیدگاه‌ها