کد خبر : 2067075 | 15 شهریور 1403 ساعت 03:26 | 18.1K بازدید | 23 دیدگاه

کاکا: گلرهای تیم ملی ایران قابلیت بازی با پا را ندارند؛

هشدار سرمربی برزیلی درباره خط دفاعی و دروازه تیم ملی

کاکا سرمربی برزیلی تیم ملی فوتسال قزاقستان که طی روزهای گذشته پس از بازی با ایران مصاحبه‌ای را با ورزش سه داشت، به سبک گلری و آرایش دفاعی تیم ملی انتقاد کرد.

هشدار سرمربی برزیلی درباره خط دفاعی و دروازه تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در دو دیدار دوستانه مقابل قزاقستان به یک شکست سنگین 4 _ 1 و تساوی یک بر یک متحمل شد و در این جدال‌ها برخی از نقاط ضعف و قوت تیم شمسایی عیان شد. یکی از انتقاداتی که همواره به تاکتیک تیم ملی در سالیان اخیر وارد شده است، آرایش دفاعی در برابر سیستم پاورپلی حریفان بوده که از بازی دوستانه مقابل روسیه و تا دیدار گذشته برابر قزاقستان همچنان بدون تغییر پا بر جا مانده و بر طرف نشده است. موضوعی که تیم ملی به شدت آسیب‌پذیر نشان داده.

پائولو ریکاردو فیگیرا سیلوا ملقب به «کاکا» سرمربی مطرح برزیلی تیم ملی فوتسال قزاقستان پس از دو مسابقه تدارکاتی برابر ایران گفت‌وگو ویژه‌ای را با خبرنگار ما داشت که در بخشی از صحبت‌های خود به آرایش دفاعی تیم ملی و همچنین بازی با پا دروازه‌بانان تیم ملی اشاره کرد.

2076976

او در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه که پرسیده شد به نظرتان آیا عدم استفاده از تاکتیک پاورپلی لحظه‌ای توسط تیم ایران در جریان بازی و استفاده مکرر شما از این شیوه باعث شکست ایران شد؟ پاسخ شفاف و بی‌پرده‌ای داد.

کاکا: من نمی‌توانم درباره استفاده از این تاکتیک توسط تیم ایران نظر دهم چرا که به‌کارگیری از این شیوه به خصوصیات دروازه‌بان شما بستگی دارد. به نظرم هیچ‌یک از دو دروازه‌بان ایران توانایی بازی با پا را نداشتند و این برای تیمی در حد و اندازه ایران عجیب است. از طرفی، من شناختی از لیگ ایران هم ندارم و نمی‌دانم آیا چنین دروازه‌بانانی در ایران حضور دارند یا نه که مربی بتواند از آن‌ها در تیم ملی استفاده کند ولی در کل هر دو دروازه‌بانان ایران چنین توانایی را ندارند. دفاع ایران در مقابل بازی پنج‌نفره لحظه‌ای ما که توسط هیگیتا انجام می‌شد بسیار شکننده بود و سازماندهیش را به صورت کامل از دست می‌داد. در بازی‌هایی که تماشا کرده بودم این ضعف مشهود بود. البته به نظرم در مرحله گروهی تیم‌های رقیبش چنین توانمندی استفاده از پاور پلی لحظه‌ای را ندارند و ایران آسیب کمتری می‌بیند. ولی به هر حال باید این نقطه ضعف را بر طرف کند.

2076978

کاکا روی نقطه ضعف همیشگی تیم ملی دست گذاشت و به عبارت دیگری هشدار داد. تیم ملی فرانسه در دیدارهای دوستانه و بزرگ گذشته خود برابر آرژانتین و اسپانیا از سیستم پاورپلی موفق به گلزنی شد و مهارت فوق‌العاده‌ای در چنین تاکتیکی دارد. مسئله‌ای که شمسایی بدون شک برای ترمیم آرایش دفاعی تیمش نیاز به تفکرات بیشتری خواهد داشت و در تمرینات پایانی تیم ملی باید آن را بر طرف سازد.

دیدگاه‌ها