کد خبر : 2067069 | 14 شهریور 1403 ساعت 21:43 | 54.3K بازدید | 38 دیدگاه

مرتضایی و بلستر با گوگل ترنسلیت در جام جهانی؛

عجایب در افغانستان: مربی خارجی بدون مترجم!

تیم ملی فوتسال افغانستان در حال و هوایی عازم تورنمنت تایلند شده و همچنین راهی جام جهانی ازبکستان خواهد شد که مترجمی برای مربی اسپانیایی آن‌ها را همراهی نمی‌کند.

عجایب در افغانستان: مربی خارجی بدون مترجم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال افغانستان از فرناندو بلستر، مربی اسپانیایی، برای جام جهانی 2024 در نقش آنالیزور بهره می‌برد و این مربی چندی پیش برای مربیان فوتسال ایران نیز کلاس دانش افزایی برگزار کرد. بلستر که همواره مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی افغانستان از او تعریف و تمجید کرده، به شکل عجیبی در تورنمنت تایلند کسی را برای ترجمه حرف‌هایش و انتقال مفاهیم تاکتیکی در کنار خود نمی‌بیند؛ موضوعی که بی‌شک کار برقراری ارتباط را برای او با سایر اعضای کادر فنی سخت خواهد کرد.

2076957

در واقع مشکل دیگر این است که بلستر به زبان انگلیسی مسلط نیست و مرتضایی در این شرایط به سختی می‌تواند از جزئیات ایده‌های تاکتیکی او بهره ببرد. کار او و مجید مرتضایی را سخت‌تر هم خواهد کرد و آنها مجبورند از نرم‌افزارهای آنلاین برای ترجمه صحبت‌هایشان استفاده کنند که مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

تیم ملی افغانستان با 18 بازیکن و 10 عضو در کادرفنی راهی تایلند شده است و شنیده می‌شود دو پزشک هم کاروان آن‌ها را در جام جهانی ازبکستان همراهی می‌کنند. در این بین اقدامی که تعجب بسیاری را در ایران و افغانستان برانگیخته و شاید برای این تیم در جام جهانی گران تمام شود، عدم حضور مترجم برای بلستر است و این اتفاق کارایی و نقش مهم مربی اسپانیایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها