کد خبر : 2067044 | 14 شهریور 1403 ساعت 19:36 | 48.7K بازدید | 40 دیدگاه

به سوی جام جهانی با نگاه حسرت‌بار به غول آفریقا؛

تحولی از مغرب که فوتسال ایران باید به آن خیره شود

تیم ملی فوتسال مراکش، قهرمان و غول فوتسال قاره آفریقا به عنوان دومین تیم راهی ازبکستان شد و با توجه به انجام 11 مسابقه تدارکاتی، آه و حسرت جامعه فوتسال ایران را در پی داشته است.

تحولی از مغرب که فوتسال ایران باید به آن خیره شود

به گزارش "ورزش سه"، هیچام دیگویگ، نامی کاملا آشنا برای فوتسال ایران و جهان. بهترین مربی دنیا در سال 2023. مردی که رنسانس در فوتسال مراکش و همچنین قاره سیاه را پدید آورد. مربی‌ای که پیش‌ترها از بیان جملاتی که مراکش بهترین تیم دنیا می‌شود، ابایی نداشت و مسیر صعودی و رویایی را پشت‌سر گذاشت. تیم او سه بار پیاپی قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را چنگ زد و به عنوان برترین تیم ملی سال 2023 شناخته شد. شیرهای اطلسی پس از دستاورد بزرگ دیگر در جام ملت‌ها به عنوان غول آفریقا راهی جام جهانی شدند و دوران آماده‌سازی را برای شگفتی‌سازی در میعادگاه بهترین‌ها با انجام (10+1) جدال دوستانه (طبق بررسی‌های ما) به نبردهای هیجان‌انگیز لشگرکشی می‌کند. همه از تیم هیچام در صف مدعیان قهرمانی جهان یاد می‌کنند، حتی ما ایرانی‌ها...

کاروان تیم ملی فوتسال مراکش به عنوان دومین تیم پس از کوبا به ازبکستان عزیمت کرد. آن‌ها پس از توفیق در جام ملت‌های آفریقا که بلیت جام جهانی را برایشان رزرو کرد در تقابل با تیم‌های مختلف چه کوچک و چه بزرگ در تمام سطوح به میدان رفتند و برتری خیره کننده برابر اسپانیا نقطه عطف جدال‌های تدارکاتی‌شان بوده است.

مراکش طی سالیان اخیر پیشرفت شگرفی داشته است و باید یادآوری کرد این تیم در ماه می 2021 با قهرمانی در اولین جام عرب توانست به اولین موفقیت‌هایش دست یابد. آنها در فینال این مسابقات مصر را با نتیجه 4-0 شکست دادند و مهر اقتدار خود را در این ورزش ثبت کردند.

شیرهای اطلسی در اولین رده‌بندی فوتسال جهان که در سال جاری فیفا منتشر کرد در رده ششم رنکینگ قرار گرفت و مهم‌تر از همه این‌ها از نگاه سایت تخصصی فوتسال و معتبر پلنت بهترین تیم دنیا در سال 2023 لقب گرفت که مطمئنا اتفاقی تاریخی و فراموش نشدنی برای فوتسال مراکش و قاره آفریقا خواهد بود.

2076898

چهار بار متوالی به مسابقات جهانی راه یافته‌اند و بهترین قدم آن‌ها در رقابت‌های 2021 به دست آمد، جایی که شیرها به مرحله یک چهارم نهایی این رویداد رسیدند. شکوفاشده‌ها می‌خواهند به فرم عالی خود ادامه دهند و در رویداد جهانی امسال یک گام فراتر و رویایی بردارند. در ازبکستان تیم مراکش تیپ 2024 دارای نام‌های برتر است و توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ در مسابقات جهانی را دارد.

مراکش در گروه E جام جهانی قرار دارد و در مرحله گروهی با پرتغال قهرمان دوره گذشته و در کنار تاجیکستان و پاناما  برای صعود به دور حذفی رقابت خواهند کرد. پسران هیچام دگویک اولین بازی خود را در آوردگاه بزرگ برابر تاجیکستان در تاریخ 16 سپتامبر در تاشکند انجام می‌دهند.

* یک دوره ماراتن آماده‌سازی که بیش از یک ماه به طول انجامید و در آن 11 بازی دوستانه با تیم‌های بین‌المللی پیگیری شد:

مراکش 4 _ 1 افغانستان 
مراکش 5 _ 2 افغانستان 
مراکش 3 _ 1 بوسنی هرزگوین 
مراکش 8 _ 2 بوسنی هرزگوین 
مراکش 4 _ 3 لهستان
مراکش 3 _ 1 لهستان
مراکش 2 _ 4 اسپانیا
مراکش 4 _ 1 اسپانیا 
مراکش 4 _ 3 ونزوئلا 
مراکش 5 _ 0 هلند
مراکش vs لیبی؛ طی روزهای آینده

سوفیان الشعراوی با 7 گل زده در مسابقات قاره‌ای فنی‌ترین و آقای گل آن‌ها به‌شمار رفت و همچنین سوفیان المسرار با 6 گلی که به ثمر رساند زهرآلودترین بازیکن مراکش یاد می‌شود. این دو نفر نقش کلیدی را برای آنها در جام جهانی ایفا خواهند کرد و اگر موفق به ارائه چند بازی برتر و هنرنمایی شوند، مراکش قطعاً به ترسناک‌ترین تیم جام تبدیل می‌شود. با این حال نباید ستاره‌های دیگر را نادیده گرفت و زیر ذره‌بین حریفان رفته‌اند. ادریس الفانی و انس دهانی دیگر چهره‌های شاخص شیرهای اطلسی در جام جهانی محسوب می‌شوند که باید مراقب آن‌ها بود.

2076897

* سیاهه تیم ملی فوتسال مراکش برای جام جهانی 2024 به شرح زیر است:

* عبدالکریم انبیا؛ بهترین دروازه‌بان آفریقا
محمد شریدو
یوسف بن سالم انس العیان
سفیان
المسرار
* سوفیان شعراوی؛ بهترین گلزن آفریقا 
ادریس الرئیس الفانی
خالد بوزید
محمد کمال
عثمان بومیزو
اسماعیل
امزل سفیان
البوریثیث
دهانی

2076894
لیست نهایی تیم ملی فوتسال مراکش برای جام جهانی 2024 ازبکستان

اگرچه آن‌ها یک فوق ستاره خود را در جام جهانی به علت مصدومیت از دست داده‌اند. بلال البکالی بهترین بازیکن آفریقا با آسیب‌دیدگی شدید مقابل ونزوئلا فرصت درخشش در ازبکستان را از کف داد و اگر این بازیکن مراکش را در جام جهانی همراهی می‌کرد، پازل آن‌ها برای قهرمانی تکمیل بود.

لازم به ذکر است، تیم ملی زیر 23 سال مراکش پیش از جام ملت‌های آسیا و در تورنمنت ویتنام موفق شد تیم ملی فوتسال ایران را در نبردی جنجالی شکست بدهد و جام قهرمانی مسابقات چهار جانبه را بالای سر ببرد.

دیدگاه‌ها