کد خبر : 2067031 | 14 شهریور 1403 ساعت 18:59 | 6.5K بازدید | 8 دیدگاه

انصراف پنج تیم در طول دو سال؛

فوتسال زنان در مسیر نابودی: سپاهان پا پس کشید!

انصراف نایب قهرمان فصل گذشته از حضور در لیگ آتی و پا پس کشیدن سپاهان از تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال، به معضلی اساسی تبدیل شده است.

فوتسال زنان در مسیر نابودی: سپاهان پا پس کشید!

به گزارش ''ورزش سه''، سال گذشته بعد از قهرمانی پیکان و نایب قهرمانی نصر فردیس در لیگ برتر فوتسال زنان، در اتفاقی قابل تامل که واکنش گسترده رسانه‌ها را هم در پی داشت؛ هر دو تیم از ادامه فعالیت و تیم‌داری در بخش زنان انصراف دادند! انصرافی که مهم‌ترین علت آن صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها اعلام می‌شد و با توجه به رقم ناچیز بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها در این بخش، چندان مورد پذیرش جامعه ورزش قرار نگرفت.

حالا اما بعد از یک سال و در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان، سه تیم دیگر از جدول ۱۰ تیمی این رقابت‌ها کنار کشیده‌اند. شاهین نطنز، نخستین تیمی است که برای حضور در فصل جدید اعلام آمادگی نکرده است! تیم خصوصی که سال گذشته با جذب حداکثری ستاره‌ها، تلاش کرد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد اما در نهایت در کسب این عنوان ناکام ماند و پالایش نفت آبادان موفق به فتح جام قهرمانی شد؛ نایب قهرمانی به مذاقش خوش نیامده و حالا از ادامه فعالیت در فوتسال زنان انصراف داده است!

نوا آمل و مهرعظام تهران، دو تیم دیگری که فصل گذشته کوران مسابقات را گرم کرده بودند؛ به دلیل عدم حمایت اسپانسرها، انصراف خود را اعلام کردند! در این میان از باشگاه سپاهان اصفهان که در روزهای اخیر به دنبال تشکیل تیم فوتسال زنان خود بود؛ خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه هزینه حدود ۵ تا ۷ میلیاردی برای ورود به فوتسال زنان را زیاد می‌دانند و فعلا فعالیت‌های این باشگاه متوقف شده است! این درحالی است که این باشگاه با حضور مداوم و پرقدرت در اکثر رشته‌های ورزشی به ویژه در بخش زنان، همواره پرچم‌دار حمایت از ورزش زنان بوده است اما حالا با انحلال شاهین نطنز و انصراف سپاهان از تیم‌داری، دختران اصفهانی باید به دنبال مقصدی خارج از این استان برای درخشش باشند!

با این اوصاف حالا فقط هفت تیم برای حضور در فصل آتی لیگ برتر باقی مانده‌اند و این موضوع سازمان لیگ فوتسال را هم برای برگزاری رقابت‌ها با چالش جدی مواجه کرده است. رقابت‌هایی که قرار بود از اواسط شهریور برگزار شود ولی حالا حداقل با تعویقی چند روزه، آغاز آن به ۳۰ شهریور موکول شده است!

دیدگاه‌ها