کد خبر : 2067022 | 14 شهریور 1403 ساعت 18:02 | 41.2K بازدید | 12 دیدگاه

بحران و شوک به کوبایی‌ها؛

ناپدید شدن بازیکنان تیم ملی کوبا پیش از جام جهانی

هارولد آگیلرا، بازیکن ملی پوش فوتسال کوبا، این تیم را در اردوی پرتغال ترک کرد. آگیلرا پس از بازی دوستانه کوبا مقابل اوکراین به طرز مرموزی ناپدید شد.

ناپدید شدن بازیکنان تیم ملی کوبا پیش از جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، هارولد آگیلرا از تیم ملی کوبا در ویزو پرتغال اردوی آن‌ها را به شکل عجیبی و بسیار غیرمنتظره ترک کرد. آنچه که رسانه‌های این کشور به آن پرداخته‌اند، این بوده بازیکن 22 ساله که اصالتا اهل کاماگوئی است، پس از بازی دوستانه فوتسال کوبا مقابل اوکراین به عنوان بخشی از آماده‌سازی آنها برای جام جهانی فوتسال آینده 2024 در ازبکستان، به‌طور مرموزی ناپدید شد. آگیلرا بیشتر به‌خاطر نقشش به عنوان یک تمام کننده در تیم ملی شناخته می‌شود.

رسانه‌ها همچنین نقش مهم آگیلرا در نیکاراگوئه پیش از جام جهانی 2024 را برجسته کردند و به کوبا کمک کرد تا در بازی مقابل کاستاریکا نتیجه را در نیمه نهایی به تساوی بکشاند و با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال راه یابند. آگیلرا در این جدال در لحظات پایانی، در نقش دروازه‌بان (یار پنجم) در سیستم پاورپلی موفق به گلزنی شد.

2076853

لازم به ذکر است، اولین‌بار نیست که یک بازیکن کوبایی ناپدید می‌شود. طی سه سال گذشته ورزشکاران کوبایی مهاجرت کرده‌اند. اوایل امسال در المپیک پاریس شاهد رقابت 21 ورزشکار کوبایی با پرچم‌های مختلف بودیم. در آوریل امسال، لازارو کاسترو از تیم فوتسال کوبا در جریان مسابقات قهرمانی پیش از جام جهانی کونکاکاف در ماناگوئه نیکاراگوئه نیز غیب شد.

کوبا، سه مسابقه دوستانه در پرتغال پیش از جام جهانی فوتسال 2024 انجام داد و برای حضور در ششمین رویداد جام جهانی خود به عنوان اولین تیم به ازبکستان سفر کرد. این تیم در بازی اول با شکست‌های مهیبی روبه‌رو شد. شیرهای کارائیبی با نتایج  9-0 برابر پرتغال و 7-0 مقابل اوکراین شکست خوردند و همچنین با نتیجه چهار بر یک مقابل کاستاریکا متحمل به باخت سنگین دیگری شدند، تا آماده‌سازی بسیار ضعیفی را پشت‌ سر بگذارند.

2076854

پیش‌ترها در نوامبر 2023، باربارو شلیر و امستو دوانس، دو بازیکن دیگر فوتسال کوبا در حالی که برای یک مسابقه تدارکاتی در تور کاستاریکا حضور داشتند، در چشم برهم زدنی تیم را ترک کردند. پیش از این، در سال 2022، سه بازیکن فوتسال کوبایی، لئوناردو آسودو، ماریو پلانچت و کریستین تمپرانو در طول مسابقات فوتسال در گواتمالا از تیم جدا شدند.

2076855

فرار مداوم بازیکنان کوبایی قطعا به شانس آنها در ازبکستان 2024 لطمه خواهد زد، جایی که آنها در مرحله گروهی با تیم‌های مطرحی مانند برزیل و کرواسی بازی خواهند کرد. تایلند دیگر حریف آن‌ها محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد مقابل آن‌ها نیز شانسی نداشته باشند. کوبا اولین بازی خود در جام جهانی را در 14 سپتامبر برابر برزیل در مجموعه ورزشی بخارا برگزار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها