کد خبر : 2067013 | 15 شهریور 1403 ساعت 02:22 | 18.4K بازدید | 16 دیدگاه

او از سون هم بهتر می‌شود!

رونمایی کره‌ای‌ها از جانشین بالقوه مسی آسیا

یانگ بازیکن 18 ساله گانگ‌وون کره جنوبی به اردوی تیم ملی کشورش دعوت شده تا به عنوان پدیده جدید فوتبال کره با پیراهن این تیم نیز به میدان برود.

رونمایی کره‌ای‌ها از جانشین بالقوه مسی آسیا

به گزارش "ورزش سه"، مقدماتی جام جهانی 2026 در منطقه آسیا به سومین راند خود رسیده که در پایان آن قرار است تیم‌های صعود کرده به جام جهانی مشخص شود که با توجه به این موضوع رقابت خاصی محسوب می‌شود و با توجه به مدت زمان باقی مانده تا شروع این تورنمنت، بسیاری از کشورهای آسیایی پروژه جوان‌گرایی فوتبال کشورشان را آغاز کرده‌اند.
در طی سال‌های اخیر ژاپن و استرالیا این پروژه را آغاز کردند و با توجه به استعدادهایی که در طی این مدت به جهان فوتبال معرفی کرده‌اند، شرایط خوبی دارند اما مطابق انتظار چشم‌ها به دو غول دیگر فوتبال آسیا یعنی ایران و کره‌جنوبی است.
لیست تیم ملی ایران در این دور از مسابقات مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته و کلید واژه صحبت بسیاری از  آنها، مسئله جوان‌گرایی و عدم دعوت از بازیکنان جوان‌تر است ولی با این حال به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی با نظر کادرفنی تیم ملی کشورشان این پروژه را از همین حالا آغاز کرده‌اند!

تیم ملی کره‌جنوبی نسبت به قدرت‌های آسیا برای انجام دو دیدار نخست مرحله مقدماتی، بیشترین تعداد بازیکن زیر 23 سال را دعوت کرده و با دعوت از 7 بازیکن وضعیت ایده‌آلی دارد و اگر چه کانگ این لی هافبک تهاجمی کره‌ای پاری سن ژرمن شاخص‌ترین آنها محسوب می‌شود اما فوتبال این کشور یک استعداد جدید را پرورش می‌دهد. نام این بازیکن 18 ساله یانگ مین هیوک هست و به نظر بسیاری از فوتبال‌دوستان کره‌ای او به‌عنوان جدیدترین استعداد فوتبال این کشور جانشین بالقوه سون هیونگ مین خواهد بود.

2076834

او در تیم گانگ‌وون بازی می‌کند و در همین تابستان سران تاتنهام برای عقد قرارداد با او متقاعد شدند و او هم پیشنهاد این تیم را قبول کرد تا در ماه ژانویه و در بازار نقل و انتقالات زمستان، پس از پایان لیگ کره‌جنوبی به انگلیس برود!

یانگ تنها 18 سال سن دارد و در این فصل از لیگ کره با 8 گل و 5 پاس گل بیشترین اثرگذاری روی گل‌های تیمش داشته و در جدول این لیگ با 51 امتیاز مشترکا با اولسان صدرنشین هستند.

قراردادی که او با اسپرز امضا کرد، باعث شد او تبدیل به چهره جوان قاره آسیا تبدیل شود که به لیگ جزیره رسیده و حالا با 18 سال و 137 روز دهمین بازیکن تاریخ تیم ملی کره‌جنوبی محسوب می‎‌شود.
سرعت بالا، تکنیک و قابلیت در گذر از دوئل‌ها باعث شده او مجموعه‌ای از پارامترهای یک وینگر خلاق را داشته باشد و همچنین آگاهی محیطی بالای او، زمانی که با دید فوق‌العاده او در طول نود دقیقه همراه می‌شود، باعث شده بتواند در بحث بازی‌سازی نیز بازیکن توانایی نشان دهد.
تیم ملی کره‌جنوبی در گروه B، با تیم‌های عراق، عمان، فلسطین، کویت و اردن هم‌تیمی است و همچنین لازم به ذکر است آنها در این دو دور نخست باید به مصاف فلسطین و عمان بروند.

دیدگاه‌ها