کد خبر : 2067007 | 14 شهریور 1403 ساعت 16:27 | 27.2K بازدید | 78 دیدگاه

با یک دست و پا نمی‌شود صعود کرد؛

طارمی: هیچ بازیکنی کم‌کاری نمی‌کند

مهاجم تیم ملی ایران نسبت به اینکه رقابت راحتی مقابل قرقیزستان دارند، واکنش نشان داد.

طارمی: هیچ بازیکنی کم‌کاری نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 عنوان کرد: هیچ مسابقه راحتی در آسیا و جهان وجود ندارد؛ صحبت‌های برخی در مورد این‌که با یک دست و یک پا صعود می‌کنیم، درست نیست. در دوره گذشته با دو پا و دو دست هم به زور صعود کردیم. اینکه در حال حاضر صعود به جام جهانی راحت شده، غلط است.

او ادامه داد: اینکه چنین پتانسیلی در تیم ملی وجود دارد که در چند دوره متوالی به جام جهانی صعود کنیم، به وضوح دیده می‌شود. اولویت ما این است که بتوانیم به جام جهانی برسیم. اگر فکر می‌کنیم با وجود قطر که دو دوره قهرمان آسیا شده، امارات که برنامه‌ریزی دقیق و امکانات داشته، ازبکستان که رو به پیشرفت و مدعی است، پس گروه‌های دیگر چطور هستند؟

مهاجم تیم ملی ایران اضافه کرد: نباید کاری که قرار است انجام بدهیم یا اگر صعود کردیم را کوچک بشماریم. نباید در آینده بگویند گروه تیم ملی آسان بود. در گذشته چند دوره یک‌بار به جام جهانی می‌رسیدیم، اما الان هم کار راحتی نداریم. شاید از نظر شما گروه آسان داشته باشیم ولی از نظر ما بازیکنان اینطور نیست.

طارمی در خصوص تقابل با قرقیزستان در هفته اول مقدماتی جام جهانی ابراز کرد: تیم خیلی خوبی هستند که پلن‌های متفاوتی دارند. در خط دفاعی خوب کار می‌کنند و منتظر ضدحملات هستند.

او تاکید کرد: مطمئن باشید هیچ مسابقه‌ای را دست کم نمی‌گیریم و رقابت سختی در پیش داریم؛ شاید به اندازه دیگر بازی‌ها دشوار نباشد ولی برای ارائه بهترین عملکرد به زمین می‌رویم تا نتیجه‌ای به دست بیاوریم که دل مردم را شاد کنیم.

مهاجم تیم ملی ایران در خصوص انگیزه‌ای که برای این مسابقه دارند، ابراز کرد: به شما قول می‌دهم جدا از من و دیگر بازیکنان که چقدر انگیزه داریم، کادر فنی تیم ملی اصلا بازیکنی را دعوت نمی‌کند که بخواهد کم‌کاری داشته باشد و اگر اینطور بود، خودم اصلا به تیم ملی نمی‌آمدم و به دنبال دیگر مسائل باشم. به اینجا آمدم تا با افتخار به تیم ملی کمک کنم. تمام توانم را می‌گذارم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. من و همه بازیکنان می‌خواهیم دل مردم را شاد کنیم.

2076819

طارمی یادآور شد: در جلسه فنی سه، چهار بازیکن هستیم که امیرخان فقط ما را مخاطب قرار می‌دهد و ما را مقابل همه نابود می‌کند. ما هم به‌خاطر اینکه در جلسات چنین اتفاقی نیفتد، باید بیشتر دوندگی داشته باشیم.

او درباره وظایف خود در تیم ملی و توصیه به بازیکنان جوان در اردوها ابراز کرد: وظیفه من این است تا مسئولیتی که در اختیارم گذاشته می‌شود را به بهترین شکل انجام بدهم. تلاش من، موجب می‌شود تا بقیه هم آن را ببینند و اگر دوست داشتند، سرلوحه کارشان قرار بدهند. من مسئول یا پدر کسی نیستم که بخواهم به او توصیه کنم. بازیکنانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند، از شأن و شخصیت بالایی برخوردار هستند و می‌دانند چطور باید زندگی حرفه‌ای داشته باشند و پیشرفت کنند. اگر کسی از من درخواست یا سوال داشته باشد، پاسخ می‌دهم ولی آنها می‌توانند رفتار و کردارم را در تمرین و اردو ببینند و اگر تاثیرپذیر بود، این اتفاق بیفتد.

مهاجم تیم ملی ایران اضافه کرد: وقتی صحبت از مردم می‌کنیم، مردم تمام ایران در داخل و خارج از کشور را مخاطب قرار می‌دهیم. تشکر زیادی از مردم خوب اصفهان می‌کنم که ما را در زمان ورود و خروج از هتل شوکه می‌کنند و استقبال زیادی دارند. آنقدر استقبال خوب بود که ما از مردم فیلم می‌گرفتیم و جو خیلی خوبی وجود دارد.

طارمی خطاب به مردم اصفهان گفت: ما به‌عنوان تیم ملی در اینجا هستیم و بحث رنگ‌ها و باشگاه‌ها را در مسابقه فردا دخالت ندهید. همه ما بازیکنان را به‌عنوان بازیکن تیم ملی ببینید و مثل این چند روز که پشتیبان ما بودید، فردا هم از ما حمایت کنید تا بتوانیم شما را خوشحال کنیم.

دیدگاه‌ها