کد خبر : 2066939 | 14 شهریور 1403 ساعت 10:54 | 19.6K بازدید | 63 دیدگاه

پیشنهاد جنجالی وینی: اسپانیا میزبان جام جهانی نباشد!

وینیسیوس جونیور معتقد است که اگر وضعیت مقابله با نژادپرستی در فوتبال اسپانیا بهبود پیدا نکند، باید میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ از این کشور گرفته شود.

پیشنهاد جنجالی وینی: اسپانیا میزبان جام جهانی نباشد!

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور در طول سه سال گذشته با مشکلات بسیاری در فوتبال اسپانیا روبرو بوده و برخوردهای زننده و نژادپرستانه هواداران تیم‌های مختلف مشکلات بسیاری را برای این بازیکن به وجود آورده و جنجال زیادی را هم به همراه داشته است.

همین باعث شده است که این ستاره برزیلی به صورت جدی برای از بین بردن نژادپرستی در دنیای فوتبال و خصوصاً در فوتبال اسپانیا تلاش کند و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی زیادی را در این زمینه به همراه دیگر بازیکنان رنگین پوست حاضر در اسپانیا انجام دهند.

حالا او صحبتی جنجالی را در گفتگو با سی‌ان‌ان مطرح کرده است که شاید چندان به مذاق اسپانیایی‌ها خوش نیاید. او در این گفت‌وگو اظهار داشت: "اگر شرایط مقابله با نژادپرستی در اسپانیا پیش از سال ۲۰3۰ بهبود پیدا نکند، میزبانی جام جهانی باید به کشور دیگری منتقل شود.

امیدوارم که اسپانیا بتواند این مشکل را حل کند و متوجه باشد که آزار دادن و توهین کردن به فردی به خاطر رنگ پوستش تا چه حد ناراحت‌کننده و زشت است. آنها جای پیشرفت زیادی تا سال ۲۰۳۰ دارند. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد، باید میزبان تغییر کند چون اگر بازیکنان احساس راحتی و امنیت از بازی در یک کشور نداشته باشند شرایط پیچیده خواهد شد."

دیدگاه‌ها