کد خبر : 2066919 | 14 شهریور 1403 ساعت 08:30 | 103.2K بازدید | 213 دیدگاه

پدیده‌ی عجیبی به نام VAR در ایران

آژیر خطر برای فوتبال ایران در قزوین روشن شد

اتفاقاتی که در جریان بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان رخ داد می‌تواند تبعات بسیار سنگینی برای فدراسیون و فوتبال باشگاهی داشته باشد.

آژیر خطر برای فوتبال ایران در قزوین روشن شد

به گزارش "ورزش‌ سه"، در شرایطی که فدراسیون پس از سال‌ها به قول خود برای استفاده از کمک داور ویدئویی در بازی‌های لیگ برتر عمل کرد، تاکنون نتوانسته این فناوری را به شکلی که در فوتبال دنیا شاهد استفاده از آن هستیم اجرا و مورد بهره‌برداری قرار بدهد.

در همین راستا در هفته سوم لیگ برتر و در جریان بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان که یکی از سه مسابقه‌ای بود که با فناوری کمک داور ویدئویی برگزار می‌شد، اتفاق عجیبی رخ داد و درحالی که داور مسابقه برای دیدن یکی از صحنه‌های مشکوک مسابقه به مانیتور وی‌ای‌آر مستقر در تونل ورودی بازیکنان رفته بود، خبری از تصویر آهسته نشد تا پیام حیدری با مشورت امیر عرب براقی، داور ویدئویی تصمیم سرنوشت‌ساز خود را بگیرد.

پس از پایان مسابقه انتقادات زیادی نسبت به فدراسیون و کمیته داوران بابت چنین اتفاق عجیبی وارد شد و حالا یاسر همرنگ از ابعاد جدیدی حرف زده که ممکن است محرومیت‌هایی برای فوتبال ایران به همراه بیاورد. او می‌گوید مشکلی که در قزوین و در جریان بازی ایجاد شد باید به شکل دیگری درباره آن تصمیم‌گیری می‌شد که این اتفاق برخلاف پروتکل‌های فیفا رخ نداده است!

2076668

یاسر همرنگ که به تازگی بازنشست شده در این مورد متن زیر را با تیتر "پدیده عجیبی به نام VAR در ایران" در اختیار "ورزش‌ سه"، قرار داده است:

«در قزوین اتفاقی که برای VAR افتاد می‌تواند عواقب بدی برای فوتبال ما داشته باشد؛ چرا که در پروتکل VAR به طور واضح دستور داده شده است. چنانچه تصویر ارسالی اتاق کمک داور ویدیویی به مانیتور کنار زمین به هر دلیلی قطع بشود‌ در همان لحظه باید به هر دو تیم اعلام گردد که ادامه مسابقه بدون VAR انجام خواهد شد و چنانچه مشکل برطرف شد دوباره به داور مسابقه اعلام و ‌او نیز به هر دو تیم اعلام می‌کند که VAR در بازی فعال شده است. ما در قزوین به نوعی کار غیرقانونی مشاهده کردیم. باتوجه به اینکه باید گزارش کمک داور ویدیویی این مسابقه برای فیفا ارسال شود، شاید با جرائمی و یا حتی محرومیتی برای VAR مواجه بشویم؛ مگر اینکه باز هم از روش‌هایی برای فرار از این موضوع استفاده کنیم.»

2076669

دیدگاه‌ها