کد خبر : 2066896 | 14 شهریور 1403 ساعت 05:42 | 23.7K بازدید | 26 دیدگاه

برای شروع مسابقات هیجان‌زده هستیم

مربی قرقیزستان: آماده بازی با بهترین‌های آسیا هستیم

سرمربی تیم ملی قرقیزستان پیش از دیدار با ایران، گفتگویی را با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده است.

مربی قرقیزستان: آماده بازی با بهترین‌های آسیا هستیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی باید روز پنجشنبه در نخستین بازی از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی به مصاف قرقیزستان برود که وب سایت رسمی AFC، در گزارشی به گفتگو با سرمربی تیم ملی این کشور پرداخته است.

در گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: ماکسیم لیسیتسین آماده است تا تیم ملی قرقیزستان را به قلمروهای ناشناخته هدایت کند، زیرا این تیم آسیای مرکزی به دنبال اولین حضور خود در جام جهانی فیفا است.

باتوجه به اینکه تیم ملی قرقیزستان برای اولین بار از مرحله دوم مقدماتی آسیایی عبور کرده، کل کشور منتظر مرحله بعدی این رقابت‌ها است و سرمربی ۴۶ ساله تیم در مصاحبه‌ای با وب‌سایت AFC برنامه‌های خود را برای رویارویی با بهترین تیم‌های آسیا شرح داده است.

لیسیتسین که در ژوئن به این سمت منصوب شد، نامی آشنا در فوتبال قرقیزستان است. او پیش از این سرمربی تیم‌های باشگاهی دوردوی و البیرس بوده و به همین دلیل به عنوان سرمربی تیم‌های ملی زیر ۲۳ و زیر ۲۰ سال قرقیزستان نیز انتخاب شده بود.

لیسیتسین گفت: «به همراه کل تیم، با هیجان فراوان منتظر مرحله سوم هستیم و معتقدم در این مرحله تجربیات و احساسات جدیدی کسب خواهیم کرد که امیدوارم مثبت باشد. قبل از اردوی تمرینی به صورت رسمی معرفی شدم، اما قبلاً با گروه بزرگی از بازیکنان کار کرده‌ام و با آنها و توانایی‌هایشان آشنا هستم.»

2076634

این مربی روس پس از پایان دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان سعودی، هدایت تیم ملی قرقیزستان را برعهده گرفت؛ جایی که سرمربی پیشین، استفان تارکوویچ، تیم را به رتبه دوم گروه D رساند.

کسب ۱۱ امتیاز برای صعود تیم به مرحله سوم مقدماتی AFC کافی بود، هرچند کارزار آنها با شکست ۴-۳ برابر مالزی آغاز شده بود. اما سه پیروزی متوالی برابر عمان و دو بار برابر تایوان، مسیر صعود را هموار کرد و تیم با دو تساوی پیاپی برابر عمان و مالزی توانست به مرحله بعد صعود کند.

لیسیتسین در گروه A از مرحله مقدماتی AFC - راه به جام جهانی ۲۰۲۶، باید با تیم‌هایی مانند ایران، ازبکستان و قهرمان جام ملت‌های آسیا، قطر، رقابت کند.

لیسیتسین گفت: «از همان ابتدا، با ۱۰ بازی مقابل بهترین تیم‌های آسیا روبرو هستیم. معمولاً می‌توان به این بازی‌ها به‌عنوان فرصتی برای توسعه تیم و بازیکنان نگاه کرد. با این‌حال، ما نمی‌توانیم از نظر رقابتی کوتاه بیاییم و در هر مسابقه برای بهترین نتیجه و کسب امتیاز تلاش خواهیم کرد. ما می‌دانیم که مقابل تیم‌های بسیار خوبی بازی خواهیم کرد و اهداف مشخصی داریم، اما در کل هدف ما این است که در هر بازی امتیاز بگیریم.»

2076636

مسابقات آنها با سفر به ایران برای رویارویی با این تیم در روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و سپس در روز سه‌شنبه میزبان ازبکستان، رقیب آسیای مرکزی خود، در ورزشگاه دولن اومورزاکوف خواهند بود.

هر دو بازی چالش‌برانگیز خواهند بود، زیرا قرقیزستان در رده ۱۰۲ جهان قرار دارد، درحالی که ایران در رتبه ۲۰ و ازبکستان در رتبه ۶۱ قرار دارند. با این‌حال، لیسیتسین در آماده‌سازی تیمش باید به عوامل دیگری نیز توجه کند.

2076635

او افزود: «آماده‌سازی‌ها طبق برنامه پیش می‌رود، اما با مشکلات لجستیکی در انتقال گروه بزرگی از بازیکنان به اردوی تمرینی مواجه هستیم و به همین دلیل تیم با تأخیر کامل شد. ما همچنین در سفر به محل برگزاری اولین مسابقه (فولادشهر) و همچنین در بازگشت به بیشکک برای بازی دوم با مشکلات حمل و نقل مواجه خواهیم بود.»

دیدگاه‌ها