کد خبر : 2066895 | 14 شهریور 1403 ساعت 05:53 | 9.7K بازدید | 12 دیدگاه

پس از جنجال در بازی مقابل بایرلورکوزن؛

رئیس لایپزیش علیه قوانین بوندس‌لیگا!

مارسل شفر، رئیس باشگاه لایپزیش، خواستار تغییر قوانین بوندس‌لیگا پس از مصدومیت یک بازیکن در جریان بازی شد.

رئیس لایپزیش علیه قوانین بوندس‌لیگا!

به گزارش "ورزش سه"، ویکتور بونیفیس، بازیکن بایرلورکوزن، در بازی شنبه به سر آمادو آیدارا، بازیکن لایپزیش، ضربه زد و این بازیکن که وضعیت مساعدی نداشت از زمین خارج شد.

پس از آزمایشات دقیق مشخص شد که او دچار ضربه مغزی شده و مجبور شد که در اردوی تیم ملی مالی شرکت نکند. اما این همه ماجرا نیست...

مارسل شفر، مدیر لایپزیش، می‌گوید که ترسیده بود مصدومیت این بازیکن فراتر از انتظار باشد: "نگران زانوی او بودم. وقتی زمین خورد دیگر هوشیار نبود و زانویش خیلی بد پیچید اما او خوب است."

این برخورد وحشتناک بحث در مورد نحوه برخورد با آسیب‌‌های جدی بازیکنان را دوباره به اوج رسانده‌ است؛ به خصوص مصدومیت‌هایی روی سر تاثیر می‌گذارد.

2076633

بسیاری از لیگ‌ها از قانون فیفا استفاده می‌کنند که از سال 2021، اگر بازیکنی مجبور به ترک زمین با آسیب سر شود، به تیم این بازیکن اجازه می‌دهد تا ششمین تعویض را هم انجام دهد. لیگ برتر انگلیس هم این قانون را اجرا می‌کند اما فدراسیون فوتبال آلمان با این قانون مخالف است.

شفر به فدراسیون فوتبال آلمان پیشنهاد داد: "ما باید در مورد تعویض اضافه در صورت مصدومیت بازیکنان صحبت کنیم. اگر تیم‌ها مجبور به تعویض زودهنگام شوند، یکی از سه سهمیه تعویض از آن‌ها گرفته می‌شود."

این مدیر می‌گوید: "این تعویض‌ها محدودیت‌های تاکتیکی شدیدی را برای مربی ایجاد می‌کند. منظور او این است که تیم‌ها مجاز به انجام پنج تعویض در طول یک بازی هستند، اما فقط در سه زمان مختلف.
به همین دلیل است که اغلب دو یا سه بازیکن به طور همزمان تعویض می‌شوند. اگر بازیکن مصدوم باید زود از زمین خارج شود، فقط برای این تغییر از یک سهمیه تعویض استفاده می‌شود."

شفر گفت: "به همین دلیل، برای مثال، ما مجبور شدیم در جریان بازی در مقابل لورکوزن فقط سه تعویض انجام دهیم.‌ من منتقد عدم وجود یک تعویض اضافی در بوندس‌لیگا هستم. این بدان معناست که اگر بازیکنی مجبور باشد تیمش را به دلیل مصدومیت ترک کند، هیچ یک از سه سهمیه تعویض معمول مورد استفاده قرار نگیرد."

دیدگاه‌ها