کد خبر : 2066864 | 13 شهریور 1403 ساعت 20:58 | 28.3K بازدید | 26 دیدگاه

رضایی: برای مهرزاد خوابیدن و خوردن مهم نیست؛

مشکل جای خواب دومین مرد بلند جهان حل شد

مرتضی مهرزاد چهره معروف ورزش ایران در المپیک خبرساز شد و مسئولان خیلی زود مشکل او را حل و فصل کردند.

مشکل جای خواب دومین مرد بلند جهان حل شد

به گزارش "ورزش‌سه"، چند روز پیش بود که مشکل مرتضی مهرزاد بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران در دهکده المپیک جهانی شد و این ورزشکار ایرانی به دلیل قد 2 متر و 47 سانتی‌متری نتوانست روی تختی که برای او در نظر گرفته بودند بخوابد تا مجبور به خوابیدن روی زمین بشود و این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌های دنیا داشت.
مهرزاد که دومین مرد بلند قد جهان است، اکنون با ورود سریع مسئولان مشکلش حل شده و می‌تواند تمرکزش را روی تیم ملی والیبال نشسته ایران بگذارد که چرخ دنده حیاتی در این تیم به شمار می‌رود.

هادی رضایی؛ سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران می‌گوید: «در توکیو برای مهرزاد تختی درست کرده بودند، اما این‌بار در پاریس چنین موضوعی در نظر گرفته نشده بود و مهرزاد مجبور شد روی زمین بخوابد.»

در گفتگوی دیگری با سایت رسمی مسابقات المپیک البته به موضوع مهم دیگری اشاره کرده و گفته است: «او تخت خاصی ندارد، اما مهم‌ترین هدف را در ذهن خود دارد. برای او مهم نیست که روی زمین دراز بکشد یا به اندازه کافی غذا نخورد. او فقط به قهرمان شدن فکر می‌کند.»

در ادامه این گزارش از ورزشگار برجسته تیم ملی والیبال نشسته ایران به دلایل بیماری نادر مرتضی مهرزاد اشاره شده است: «مهرزاد در سنین جوانی به آکرومگالی مبتلا شد. این وضعیت باعث افزایش هورمون رشد می‌شود. در نوجوانی، شکستگی لگن ناشی از تصادف با دوچرخه باعث شد که پای راست او رشد نکند و از سمت چپ کوتاه‌تر شود و راه رفتن دشوار شود.» 

ادامه این گزارش به نقش مهرزاد در تیم ملی والیبال نشسته ایران پرداخته است: «مهرزاد در حالی که دست‌هایش را بالا آورده روی زمین می‌نشیند، قدش به بیش از شش فوت می‌رسد و او را به سرمایه‌ای ارزشمند در زمین والیبال تبدیل می‌کند. مهرزاد یکی از مولفه‌های حیاتی در موفقیت اخیر ایران در والیبال نشسته است، اگرچه این کشور سال‌هاست که از لحاظ تاریخی در فرمت مردان در این رشنته مسلط بوده و از 9 دوره بازی‌های پارالمپیک پس از سئول 1988، ایران در 7 مورد از آنها مدال طلا را به دست آورده است.»

دیدگاه‌ها