کد خبر : 2066856 | 13 شهریور 1403 ساعت 20:10 | 11K بازدید | 26 دیدگاه

هرگز با ترس بازی نمی‌کنیم؛

اولادقباد: با رویای قهرمانی به جام‌جهانی می‌رویم

مسلم اولادقباد؛ ستاره تیم ملی فوتسال ایران و مرد سال آسیا گفت‌وگوی اختصاصی با سایت فیفا پیش از جام جهانی داشته است که پیشنهاد می‌شود آن را از دست ندهید.

اولادقباد: با رویای قهرمانی به جام‌جهانی می‌رویم

به گزارش "ورزش سه"، فیفا با تعریف و تمجید از مسلم اولادقباد به سراغ او رفته و چنگی به افتخارات و دستاوردهای اخیر ستاره ایرانی زده است. شاهزاده ایرانی به دومین بازیکنی تبدیل شد که با یک باشگاه اسپانیایی (مایورکا پالما) قرارداد می‌بندد. بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا 2022 شد و همچنین به پالما کمک کرد و نیرو داد که اسپورتینگ لیسبون را در لیگ قهرمانان به دردسر بیندازد. او همچنین در سال 2023 مرد سال فوتسال آسیا برگزیده شد و در دوحه با سالم الدوساری و سام کر جایزه الهام‌بخش را بدست آورد. او و تیم ملی ایران جام قهرمانی آسیا را از ژاپن پس گرفتند و درنهایت بارسلونا را با نتیجه پنج بر یک در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند و عنوان قهرمانی را حفظ کردند. یک بازیکن سیری‌ناپذیر که در مورد موفقیت‌های اخیر خود، کیفیت حسین طیبی و دیگو زوفو، صعود فرانسه و مدعیان فتح جام جهانی فوتسال ازبکستان 2024 با فیفا صحبت می‌کند.

فیفا: قهرمانی پشت سر هم در لیگ قهرمانان فوتسال یوفا، برخلاف شانس، با پالما چه حسی داشت؟

مسلم اولادقباد: تجربه بی‌نظیری بود. قهرمان شدن در اروپا یکی از آرزوهای ورزشی من بود. خوشحالم که فرصت بازی در این سطح را داشتم. من از پالما و طرفداران آنها برای حمایت تشکر می‌کنم.

فیفا: آیا می‌توانید از بازی‌های دراماتیک مقابل ازبکستان و قزاقستان در جام جهانی فوتسال 2021 بگویید؟

مسلم اولادقباد: جام جهانی بالاترین سطح فوتسال جهان است. همه با داشتن بهترین آمادگی به میدانگاه می‌روند. 9 بر 8 ازبکستان را شکست دادیم. پرتنش، پرگل و زیبا بود. من هم گل زدم. از قزاقستان غافلگیر شدیم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم بازی را ببازیم. ما در لحظاتی تمرکز خود را از دست دادیم. شکست در آن مسابقه هنوز تلخ‌ترین خاطره فوتسال من است. اما آن بازی متعلق به گذشته است و ما به آینده نگاه می‌کنیم.

فیفا: تجربه حضور در جام جهانی چگونه است؟

مسلم اولاد قباد: هر لحظه تجربه جو جام جهانی برای هر بازیکنی رویایی است. انرژی منحصر به فرد ایجاد شده توسط تماشاگران و فضای مسابقات به قدری خوب است که حتی پس از اتمام آن، تصاویر برای مدت طولانی در ذهن شما ثابت می‌ماند.

فیفا: احمدعباسی، آرتور، بکمورودوف، رافائل هنمی،‌ هارادا، کوروموتو، نیشونوف، نوروزی، اوسامانموسا، شیمیزو، طیبی و توئانکلانگ وجود دارند. چقدر به خود افتخار می‌کنید که به عنوان بهترین بازیکن فوتسال AFC انتخاب شده‌اید؟

مسلم اولادقباد: برای من و ایران افتخار بزرگی است. متعلق به ایران است. من آن را به تنهایی برنده نشدم. ما یک تیم بودیم و با هم جنگیدیم. بازیکنانی که نام بردید همگی درخشان هستند، من برای آنها احترام زیادی قائل هستم و این جایزه متعلق به مردم ایران است که عاشق فوتسال و تیم ملی هستند.

2076551

فیفا: فکر می‌کنید در بین بهترین وینگرهای جهان در چه جایگاهی قرار می‌گیرید و چه کسی را بهترین می‌دانید؟

مسلم اولادقباد: من همیشه سعی می‌کنم بهترین نسخه خودم باشم و به تیم کمک کنم. بهترین وینگر جهان به نتایج تیم بستگی دارد. فوتسال یک بازی تیمی است، بنابراین هر چقدر هم که خوب باشید، ممکن است بدون هم‌تیمی‌های باکیفیت به اندازه کافی خوب نباشید. وینگرهای واقعا خوب زیادی وجود دارند، اما من سبک دایگو زوفو را بیشتر از همه دوست دارم.

فیفا: شما در سطح باشگاهی و بین المللی در کنار حسین طیبی بازی کرده‌اید. نظر شما در مورد او به عنوان یک بازیکن چیست؟

مسلم اولادقباد: حسین طیبی الگوی بسیار خوبی برای همه جوانانی است که آرزوی بزرگی دارند. او حرفه‌ای تمرین می‌کند، حرفه‌ای زندگی می‌کند و همیشه آماده است تا با تمام وجودش بجنگد - در تمرین یا بازی! حسین همیشه برای پیروزی می‌جنگد. او یکی از کسانی است که فوتسال را در بین نسل جدید ایران محبوب کرد. تمرین کردن و بازی کردن با او همیشه لذت‌بخش است.

فیفا: نظر شما در مورد این تیم‌های ونزوئلا و گواتمالا چیست؟

مسلم اولادقباد: ونزوئلا و گواتمالا تیم‌های فیزیکی و خوبی هستند. شک ندارم بازی‌های نزدیک و سختی خواهند بود. این جام جهانی است و هیچکس برای تعطیلات نمی‌آید. باید با تمرکز بالا بازی کرد. من به هر دو تیم احترام می‌گذارم و از بازی مقابل آنها لذت خواهم برد.

فیفا: فرانسه اخیرا 16 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و در این مدت برزیل را شکست داد و با اسپانیا به تساوی رسید. این طرف فرانسه چقدر خوب است؟

مسلم اولادقباد: فرانسه تیم بسیار خوبی با بازیکنان بسیار خوب است. آنها مجموعه‌ای از بازیکنان قوی از نظر فیزیکی و فنی دارند. آنها اعتماد به نفس زیادی دارند و احتمالاً حتی به عنوان قهرمانی فکر می‌کنند. برای ما هر بازی یک فینال خواهد بود. بدون نگاه کردن به نام حریفان، با جان و دل تلاش می‌کنیم. ما ایرانی هستیم و هرگز با ترس بازی نمی‌کنیم.

2076552

فیفا: هدف ایران در ازبکستان 2024 چیست؟

مسلم اولادقباد: سابقه ایران در جام‌های جهانی نشان می‌دهد که ما همیشه برای قهرمانی آمده‌ایم. زمانی که ما حذف شدیم، اکثر اوقات توسط تیمی بود که به فینال رسید. ما با رویای کسب عنوان قهرمانی به این جام جهانی می‌رویم. ما می‌دانیم که رویا دیدن کافی نیست، پس با تمام وجود خواهیم جنگید. رویای من جام جهانی است. قطعا تا آخرین نفس برای این رویا برای ایران می‌جنگم.

فیفا: به نظر شما چند تیم ملی پتانسیل قهرمانی در این جام جهانی را دارند؟

مسلم اولادقباد: برزیل، اسپانیا، مراکش، پرتغال و فرانسه مدعیان هستند. ما ایرانی‌ها پرافتخارترین تیم آسیا هستیم. شک نکنید با انگیزه زیادی برای کسب عنوان قهرمانی به این مسابقات می‌آییم.

دیدگاه‌ها