کد خبر : 2066849 | 14 شهریور 1403 ساعت 02:22 | 14.2K بازدید | 52 دیدگاه

ژاپن به دنبال یک شروع ایده‌آل

چینی‌ها از برانکو توقع دارند: او ناجی ما خواهد بود!

تیم ملی چین با حضور برانکو در مقدماتی جام جهانی 2026 کار سختی مقابل ژاپن خواهد داشت.

چینی‌ها از برانکو توقع دارند: او ناجی ما خواهد بود!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین مسابقات دور نخست مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، قرار است روز پنجشنبه دو تیم ژاپن و چین در ورزشگاه ملی واقع در غرب توکیو؛ پایتخت ژاپن به مصاف یکدیگر بروند و این درحالی است که با توجه به تاریخ این دو کشور، تقابل ژاپن و چین به دربی خاور دور مشهور بوده است!

مسائل فرهنگی-تاریخی از سال‌ها قبل به مستطیل سبز کشیده شده و در مجموع پس از نخستین دیداری که در سال 1917 با یکدیگر داشتند، 41 بازی دیگر برگزار کردند که در مجموع سامورایی‌ها 17 برد داشتند، چینی‌ها 15 برد را جشن گرفتند و همچنین 9 دیدار این دو تیم برنده نداشته است.

اکنون شاگردان برانکو ایوانکوویچ در وضعیتی مقابل ژاپنی‌ها قرار می‌گیرند که در 14 تقابل اخیر چین پیروز نشده و همچنین آخرین پیروزی قرمزها برابر آبی‌ها در دیداری دوستانه در سال 1998به دست آمد.

سرمربی کروات چین خودش مقابل تیم ملی ژاپن 5 بازی انجام داده که در این بین 2 برد و 2 شکست داشته است ولی حالا به عنوان چهره‌ای که پیش از این با تیم ملی عمان در مقدماتی جام جهانی موفق به شکست دادن ژاپن شده بود، از نگاه رسانه‌های چینی می‌تواند در قامت یک ناجی قرار بگیرد تا به روند ناکامی آنها پایان دهد.

دیدگاه‌ها