کد خبر : 2066758 | 13 شهریور 1403 ساعت 11:23 | 23.3K بازدید | 8 دیدگاه

مدعی اول طلای پینگ‌پنگ

برای حضور در دو المپیک، برونا در پاریس ماند

برونا الکساندر حالا در بین معدود ورزشکارانی است که هم در المپیک و هم در پارالمپیک حضور داشته و برای کسب مدال طلا مصمم است.

برای حضور در دو المپیک، برونا در پاریس ماند

به گزارش "ورزش سه"، تعطیلات برای برونا الکساندر بسیار کوتاه بود یا شاید حتی بتوان گفت که تعطیلاتی در کار نبود. برخلاف سایر رقبایش در المپیک، این ورزشکار فرصتی برای استراحت در ماه آگوست امسال نداشت.

او که به صورت حرفه‌ای رشته تنیس روی میز را دنبال می‌کند، در ابتدای ماه آگوست در مسابقات المپیک برای برزیل به میدان رفت و در دور اول برابر حریفی از کره‌جنوبی شکست خورد، همچنان در پاریس ماند تا در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ هم به میدان برود.

این ورزشکار که به دلیل قطع دست راستش در این مسابقات حاضر است، مصمم است تا هر طور شده است بتواند مدال طلای مسابقات انفرادی را به دست آورد و این در حالی است که این شنبه موفق شد مدال برنز تیمی را از آن خودش کند.

2076333

تنها هفت ورزشکار هستند که به صورت مشترک در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک شرکت کرده‌اند. معروف‌ترین آنها اسکار پیستوریوس است که شش‌بار قهرمانی در پارالمپیک را در کارنامه دارد و در دوی ۴۰۰ متر موفق شد به نیمه نهایی المپیک هم راه پیدا کند. اما امسال تنها دو ورزشکار به صورت مشترک در این مسابقات هستند: برونا الکساندر از برزیل و ملیسا تپر از استرالیا که او بازیکن تنیس روی میز است و پیش از این در مسابقات ریو و توکیو به این افتخار دست پیدا کرده بود.

الکساندر پیش از آغاز مسابقات پارالمپیک به خبرنگاران گفت: «رویای من این بود که در المپیک حضور داشته باشم، چه به عنوان ورزشکار و چه به عنوان شخصی که ناتوانی جسمانی دارد و دوست داشتم ثابت کنم که می‌توانم در چنین شرایطی هم رقابت کنم.»

اما درباره اهمیت حضورش در پارالمپیک هم اضافه کرد: «پارالمپیک در برزیل بسیار مهم است. ما مرکز تمرینی بزرگی داریم و می‌خواهیم بیشتر و بیشتر مدال به دست آوریم. بنابراین همه مردم مسابقات ما را بیشتر دنبال می‌کنند. هنوز شبیه فوتبال نیست اما ما در حال پیشرفت هستیم و خیلی زود هردوی این مسابقات از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار خواهند بود.»

الکساندر که در اواخر ماه جولای به پاریس آمده بود همچنان در این شهر ماند و از فرصت وقفه بین برگزاری این دو رقابت برای استراحت کردن استفاده کرد. او در این باره اضافه کرد: «من سعی کردم که فقط روی مسابقات تمرکز نکنم چون در غیر این صورت خیلی خسته می‌شدم.

2076332

در اطراف دهکده المپیک قدم می‌زدم و با افراد زیادی دیدار کردم. پاریس را دیدم و به دیدن چند فیلم انیمیشن رفتم. با خانواده‌ام در برزیل صحبت کردم. البته که خیلی هم تمرین کردم اما می‌خواستم ذهنم را باز نگه دارم چون حضور در دو رقابت متوالی زمان زیادی می‌برد.»

برگزاری اردوی تمرینی چهار روزه در تروا با سایر اعضای کاروان پارلمپیک برزیل هم به شکستن این تنهایی طولانی کمک کرد: «همه ما از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آگوست در کنار هم مشغول تمرین بودیم و پس از آن به پاریس برگشتیم تا به دهکده المپیک برویم و منتظر شروع مسابقات باشیم. من باید تغییری در سبک بازی‌ام ایجاد کنم چون با رقیبان قدرتمندی روبه‌رو می‌شوم. این اتفاق باعث می‌شود راه‌ حل‌های متفاوتی پیدا کنم و این به من کمک خواهد کرد.»

برنده مدال نقره در توکیو در رشته انفرادی و برنده مدال برنز دو نفره در ریو که حالا ۲۹ ساله است تنها یک هدف دارد: کسب مدال طلا. او تنها دو پیروزی با کسب این مدال فاصله دارد و شاید با ملیسا تپر از استرالیا روبه‌رو شود. یک فینال بالقوه المپیکی در مسابقات پارالمپیک!

دیدگاه‌ها