کد خبر : 2066723 | 13 شهریور 1403 ساعت 01:21 | 17K بازدید | 9 دیدگاه

تیرانداز معروف المپیک از ژستش پول در می‌آورد!

یوسف دیکچ، تیرانداز معروف ترکیه‌ای، درخواست کرده ژست معروفش را که در طول المپیک پاریس انجام داد و در سراسر جهان پخش شد، به عنوان یک علامت تجاری ثبت شود.

تیرانداز معروف المپیک از ژستش پول در می‌آورد!

به گزارش "ورزش سه"، این حرکت او که شامل قرار دادن دست چپ در جیب در حین تیراندازی است، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و برخی او را با شخصیت سینمایی جیمز باند مقایسه کردند. حتی ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا، ویدیویی از خود منتشر کرد که این حرکت را تقلید می‌کند.

دیکچ که در مسابقه تیمی مختلط ۱۰ متر با تفنگ بادی نقره گرفت، بدون استفاده از تجهیزات خاصی تیراندازی کرد و با ظاهر کاملاً آرام خود توجه‌ها را به خود جلب کرد. اردینچ بیلگیلی، مربی او به خبرگزاری فرانسه گفت که این حرکت برای محافظت از استفاده از تجاری از آن در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ترکیه ثبت شده است، زیرا دیگران سعی داشتند بدون اطلاع دیکچ آن را به عنوان علامت تجاری ثبت کنند.

بیلگیلی افزود: «پس از اطلاع از چندین تلاش برای ثبت این حرکت به عنوان علامت تجاری بدون اطلاع یوسف دیکچ، حدود یک هفته پیش درخواست خود را ارائه دادیم و سپس درخواست‌های افراد دیگر رد شدند.»

2076270

این حرکت دیکچ از زمان کسب مدال نقره با هم‌تیمی‌اش سیوال ایلایدا تارهان، به طور گسترده‌ای در میان ورزشکاران تقلید شده است. در آخرین مورد، نیکلاس جکسون، مهاجم چلسی، نیز در شادی گل خود مقابل کریستال پالاس این حرکت را تقلید کرد.

کانال خبری تی آر تی هابر ترکیه گزارش داده که وسایل زیادی با تصویر دیکچ به فروش رسیده‌اند، از جمله این اقلام می‌توان به تی‌شرت‌ها، لیوان‌ها و کاورهای تلفن همراه اشاره کرد.

دیدگاه‌ها