کد خبر : 2066683 | 12 شهریور 1403 ساعت 20:59 | 173.3K بازدید | 433 دیدگاه

سندروم تغییر پس از هفته سوم؛

یک نفر علیه جواد نکونام و مجید جلالی

اتفاقی که سرمربی استقلال تجربه می‌کند، دو دهه قبل هم برای استاد او با همین مدیریت به وجود آمده بود.

یک نفر علیه جواد نکونام و مجید جلالی

به گزارش "ورزش سه"، هنوز سه هفته از فصل جدید لیگ برتر گذشته و جواد نکونام که خریدهای خوبی در تابستان انجام داده و امید زیادی به تیمش بسته، انگیزه زیادی دارد تا پس از نایب قهرمانی، این بار نمایش بهتری همراه با آبی‌ها داشته باشد و بتواند در پایان لیگ بیست و چهارم جام بگیرد ولی کسب چهار امتیاز در سه مسابقه، حواشی زیادی برای تغییر او به وجود آورده است.

استقلال در فصل گذشته با هدایت جواد نکونام 67 امتیاز گرفت و فقط با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس به قهرمانی در لیگ برتر نرسید و حالا که سه هفته از فصل جدید گذشته، فاصله 5 امتیازی با سپاهانِ صدرنشین دارد و این وضعیت موجب شده تا مدیریت باشگاه تصمیم به تغییر کادر فنی بگیرد و شایعات پیرامون این موضوع لحظه به لحظه بیشتر شود.

باشگاه استقلال که در راس هیئت مدیره آن احمد شهریاری قرار دارد، تصمیم قطعی به تغییر جواد نکونام گرفته و حتی مذاکراتش را با گزینه‌های مدنظر ازجمله فرهاد مجیدی پیش برده که تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده ولی این حرکت از سوی شخص شهریاری مسبوق به سابقه است.

احمد شهریاری، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال و تصمیم‌گیر اصلی این باشگاه زیر نظر هولدینگ خلیج فارس، این تجربه را قبلا در دوره مدیریت باشگاه صباباتری تهران با مجید جلالی داشته و این سرمربی را پس از فتح دو قهرمانی و تنها پس از گذشت سه هفته از فصل بعدی لیگ برتر (85-84) با نتایج مشابه جواد نکونام اخراج کرده است؛ تصمیمی که در آن زمان با جنجال بسیاری همراه بود.

2076209

مجید جلالی با وجود اینکه صباباتری را در پایان فصل 84-83 به قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام رساند، در سه هفته ابتدایی پنجمین دوره لیگ برتر نتایجی مشابه با جواد نکونام گرفت که منجر به واکنش شهریاری شد و این مدیر که اعتقاد داشت باید تغییراتی در شکل بازی تیم به وجود بیاید و یک پلی‌میکر هم به جمع شاگردان جلالی اضافه شود، در نهایت این سرمربی را تغییر داد؛ درست مشابه با اتفاقی که جواد نکونام اکنون در استقلال تجربه می‌کند.

جلالی در آن فصل همراه با صباباتری کارش را با شکست 4 بر یک مقابل استقلال تهران آغاز کرد، در هفته دوم به پیروزی 3 بر 2 برابر ملوان انزلی رسید و در سومین مسابقه به تساوی با ابومسلم رضایت داد و 4 امتیاز در 3 بازی به دست آورد تا احمد شهریاری تصمیم به تغییر او بگیرد و محمدحسین ضیایی را ابتدا به‌عنوان مدیر فنی و سپس سرمربی انتخاب کند.

حالا از شهریورماه 84 که شهریاری تصمیم به تغییر جلالی پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر گرفت، درست 19 سال می‌گذرد و این اتفاق برای جواد نکونام افتاده و این بار شهریاری به جای مدیرعامل، در راس هیئت مدیره باشگاه استقلال و نماینده هلدینگ خلیج فارس به‌عنوان اسپانسر اصلی آبی‌ها فعالیت می‌کند و چنین تصمیمی دارد.

2076210

در آن زمان که شهریاری تصمیم به تغییر مجید جلالی گرفت، بازی‌ها در جریان بود و صباباتری در هفته چهارم بدون سرمربی و با هدایت موقت ضیایی (که بعدا قطعی شد) به مصاف استقلال اهواز رفت و شکست سنگینی را متحمل شد، اما حالا با توجه به فیفادی و فاصله زمانی مناسب تا شروع بازی‌ها، مدیریت باشگاه استقلال خیلی جدی مراحل تغییر نکونام را پیش برده تا بتواند در ادامه فصل با سرمربی جدید به مصاف حریفان خود در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا برود.

دیدگاه‌ها