کد خبر : 2066643 | 13 شهریور 1403 ساعت 02:30 | 11.9K بازدید | 8 دیدگاه

مردی که یک پا داد و ۴ طلا گرفت؛

ووچیک چیز مرد الهام‌بخش یورگن کلوپ کیست

آقای معمولی فوتبال یک الگوی بسیار خاص دارد که در مسابقات پارالمپیک پاریس حضور دارد.

ووچیک چیز مرد الهام‌بخش یورگن کلوپ کیست

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ سرمربی آلمانی محبوب سابق لیورپول و دورتموند روز پنجشنبه در جریان برگزاری مسابقات پارالمپیک با حضورش در سالن برگزاری مسابقات بدمینتون دوست‌دارانش را شگفت‌زده کرد.

او در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ برای تماشای ورزش‌های مختلفی به محل برگزاری مسابقات سر می‌زد اما کسی انتظار نداشت او را در مسابقات پارابدمینتون ملاقات کند.

با این حال آقای معمولی فوتبال جهان برای مسابقاتی که در این سطح برگزار می‌شود، به گفته خودش احساس خاصی دارد و حتی او یک بدمینتون‌باز نیوزلندی را الهام‌بخش و الگو معرفی کرد!

او در گفتگویی که با رسانه مارکا درباره حضور ناگهانی‌اش داشت، گفت: من طرفدار مسابقات پارالمپیک هستم چون آنها تلاش آنها ستودنی است و رقابت سختی که دارند باعث می‌شود من از تماشای آن لذت ببرم.

کلوپ با خوشحالی صحبت‌هایش را ادامه داد و تاکید کرد: داستان‌های پشت سر ورزشکاران پارالمپیک همیشه خاص هستند و داستان دوست من فوق‌العاده خاص است. این چیزی است که من در مورد ورزش دوست دارم، این که می‌تواند دنیای یک فرد را تغییر دهد. گاهی اوقات فقط یک لحظه، تبدیل به همیشه می‌شود. من از ووچیک چیز که دوست من است، چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و واقعا شخصیت الهام‌بخشی برای من دارد.

2072414

با این حال سوالی که برای مردم به وجود آمده این است که درباره ووچیک چیز، چیزهای بیشتری بدانند تا بفهمند این فرد چگونه تا این حد رهبر محبوب آنفیلدی‌‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

او اگر چه تابعیت نیوزلند دارد ولی متولد لهستان است و به دلیلی که می‌خواست یک فوتبالیست شود همراه با خانواده‌اش از کودکی به آلمان مهاجرت کردند و او که برای تیم جوانان گرانشتات بازی می‌کرد، در دیداری پای چپش آسیب شدیدی دید و با تصمیم پزشکان، قرار شد پایش برای همیشه قطع شود!

مرد نیوزیلندی بیش از یک دهه به عنوان یک ورزشکار پیروز شد و هفت مدال کسب کرد که چهار تای آنها طلا بود. او در بخش سرعت و پرش طول در المپیک‌های آتن 2004، پکن 2008 و لندن 2012، ۴ طلا به دست آورد و یک سال پس از برگزاری المپیک در پایتخت بریتانیا، بازنشسته شد.

او حالا دوباره به ورزش حرفه‌ای بازگشته اما در قامت یک بدمینتون‌باز؛ چیز از نگاه کلوپ با بازگشتش به عرصه ورزش به مردم جهان ثابت کرده که هیچوقت برای شروع دیر نیست. ورزشکار نیوزلندی شاید مدالی کسب نکرد اما برای کشورش یک قهرمان محسوب می‌شود و افتخارات و طلاهای گذشته او تا حدودی کیفیت بالای او را نشان می‌دهد.

وویچک چیز در سال ۲۰۱۴ هم کتابی درباره زندگی‌اش و از قطع شدن پا تا رسیدن به ۴ مدال طلای المپیک به نام «چگونه یک پا را از دست دادم و خودم را پیدا کردم» منتشر کرده و فلسفه زندگی‌اش را در آن مطرح کرده است.

دیدگاه‌ها