کد خبر : 2066641 | 12 شهریور 1403 ساعت 16:34 | 40.6K بازدید | 41 دیدگاه

آبی‌ها خبرسازترین در بازار

23 بازیکن در تابستان از چلسی رفتند!

باشگاه چلسی در تابستان نقل و انتقالات با سیاست‌های نقل و انتقالاتی که درک آن دشوار است، به شدت خبرساز شد.

23 بازیکن در تابستان از چلسی رفتند!

به گزارش "ورزش سه"، با همین سیاست‌ها باشگاه با چالش‌های متعددی به‌خصوص در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات مواجه بود.
هیچ باشگاهی به اندازه چلسی در تابستان نقل و انتقالات 2024 سروصدا نکرد. بیش از 40 بازیکن و در مواقعی هشت دروازه‌بان به طور همزمان بخشی از تیم اول بودند.

مالک باشگاه، تاد بولی، و مدیرانش تا روزهای پایانی انتقالات، 261 میلیون یورو برای بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این‌ها شامل پدرو نتو (60 میلیون)، ژوائو فلیکس (52 میلیون) و کیه‌ران دوزبری هال (35.4 میلیون) هستند که به شدت وضعیت مالی تیم را متورم کرده بودند.

بنابراین چلسی در اوایل با یک مشکل اساسی مواجه شد و برای فروش یا انتقال قرضی بازیکن نیز باید کاری انجام می‌شد. در لیگ برتر حداکثر 25 بازیکن که حداقل 21 سال سن دارند مجاز به ثبت قرارداد در ترکیب تیم اصلی هستند. امتیازی که آبی‌ها به وضوح از آن فراتر رفته بودند.

فروش بزرگ قبل از ضرب‌الاجل

به‌خصوص در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات، مسئولان باید در سریع‌ترین زمان ممکن فهرست را خلوت می‌کردند تا تعداد بازیکنان کم شود. از مجموع 23 خروجی در تابستان امسال، هفت مورد در دو روز پایانی پنجره نقل و انتقالات انجام شد.

خرید جدید، مایک پندرز، یکی از دروازه‌بانان متعدد در تیم، سه روز قبل از مهلت مقرر به خنک قرض داده شد. روملو لوکاکو (ناپولی)، کپا آریسابالاگا (قرضی، بورنموث)، و تینو آنجورین (امپولی) نیز در روز ماقبل آخر پنجره نقل و انتقالات چلسی را ترک کردند.

2076118

اما حتی در روز ضرب‌الاجل، فهرست آبی‌ها هنوز به حد لازم خلوت نشده بود. جورج پتروویچ، دروازه‌بان دیگر، به صورت قرضی به باشگاه استراسبورگ نقل مکان کرد.

علاوه بر این، انتقال‌های قرضی رحیم استرلینگ (آرسنال)، آرماندو بروخا (اورتون) و ترور شالوبا که در آخرین ثانیه به کریستال پالاس فرستاده شد، را نیز داشتیم. برای شالوبا، که در تمام تیم‌های پایه چلسی حضور داشته، این چهارمین انتقال قرضی در دوران حرفه‌ای او بود.

2076120

به گزارش اتلتیک، مدافع میانی پس از تور پیش فصل مورد توجه انزو مارکسا قرار نگرفت و گفته می‌شود که پس از آن به صورت انفرادی تمرین می‌کرد، با این حال، خروج او تنها در آخرین روز انتقالات ممکن شد.

چلسی در روز آخر هم خرید کرد

با این حال، هرکسی که تردید داشت که باشگاه پس از جدایی‌های متعدد در آخرین لحظات، دیگر بازیکنی را به خدمت نخواهد گرفت، اشتباه می‌کرد. چلسی در آخرین ساعات جیدون سانچو را از یونایتد قرضی با بند خرید دائمی خرید.

2076119

شایعات تا همین اواخر ادامه داشت مبنی بر اینکه چلسی به دنبال جذب ویکتور اوسیمن است. در نهایت اما ناکام ماند.

در مجموع، سران باشگاه چلسی موفق شدند 175 میلیون یورو از فروش بازیکن جمع‌آوری کنند و تعداد بازیکنان را به 32 نفر کاهش دهند. علاوه بر این، حالا تنها چهار دروازه‌بان در لیست آبی‌ها در پست دروازه‌بانی حضور دارند.

نیازهای سرمربی جدید، انزو مارسکا، با وجود فروش گسترده همچنان باید برآورده شود. او اخیرا گفته بود: «مهمترین چیز این است که ما حداقل دو گزینه خوب در هر پست داریم. سپس ما یکی یا دیگری را انتخاب می‌کنیم، اما می‌خواهم تیم در سطح بالا رقابت کند.»

از نظر ورزشی ولی وضعیت قهرمان لیگ قهرمانان 2021 خوب نیست. پس از یک فصل ناامید کننده 2023/24، که تنها در رده ششم لیگ قرار گرفت، چلسی فصل جاری را هم خوب شروع نکرده و به زحمت نیز توانست راهی دور اول لیگ کنفرانس شود.

دیدگاه‌ها