کد خبر : 2066527 | 11 شهریور 1403 ساعت 23:20 | 20.2K بازدید | 25 دیدگاه

مت استاتزمن 41 ساله از آمریکا

طلای پارالمپیک روی گردن کماندار بدون دست!

مت استاتزمن؛ ورزشکار آمریکایی ملقب به کماندار بدون دست، مدال طلای پارالمپیک پاریس را کسب کرد.

طلای پارالمپیک روی گردن کماندار بدون دست!

به گزارش "ورزش سه"، مت استاتزمن، که به عنوان "کماندار بدون دست" شناخته می‌شود، مدال‌ جدیدی به کارنامه حرفه‌ای خود اضافه کرده است.

قهرمان سه دوره پارالمپیک که در آمریکا زندگی می‌کند، در مسابقات تیراندازی با کمان کامپوند انفرادی مردان، مدال طلای پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

این دومین مدال پارالمپیک استاتزمن پس از کسب مدال نقره در سال 2012 در لندن بود. همچنین این چهارمین بار است که او در پارالمپیک شرکت می‌کند.

استاتزمن 41 ساله برای رسیدن به مقام اول مسیر دشواری داشت. این کماندار که بدون دست به دنیا آمده، قبل از شروع مسابقات حذفی، دور رده‌بندی را در رده نوزدهم به پایان رساند.

2075915

اما این امتیاز پایین او را از دور رقابت‌ها حذف نکرد و ویکتور ویوروس ساردینا از مکزیک را در مرحله یک شانزدهم نهایی، جر فورسبرگ فنلاندی در مرحله یک هشتم نهایی، ناتان مک‌کوئین انگلیسی را در مرحله یک چهارم نهایی و هه زیهائو از چین را در نیمه‌نهایی شکست داد.

او برای رسیدن به مسابقه فینالیست به دو شوت آف نیاز داشت؛ یک حرکت اضافه که در آن هر شرکت‌کننده یک پرتاب دارد و کمانداری که شلیکش نزدیکترین ضربه به مرکز هدف باشد، به دور بعدی راه پیدا می‌کند.

آخرین حریف این ورزشکار، آی زینیلیانگ از چین بود که استاتزمن در یک مسابقه دیدنی 149-147 او را شکست داد و مدال طلا را به دست آورد. 149 امتیاز از 150 امتیاز ممکن در مسابقه فینال، رکورد جدیدی را در پارالمپیک رقم زد.

دیدگاه‌ها