کد خبر : 2066503 | 12 شهریور 1403 ساعت 03:20 | 17.1K بازدید | 7 دیدگاه

برای دیدن رنگین کمان، باید باران را تحمل کنی؛

حماسه‌آفرینی تیرانداز باردار انگلیسی در پارالمپیک!

جودی گرینهام؛ تیرانداز بریتانیایی با وجود بارداری توانست به مدال برنز مسابقات پارالمپیک دست پیدا کند.

حماسه‌آفرینی تیرانداز باردار انگلیسی در پارالمپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در چهارمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، اتفاق جالب توجه‌ای در مسابقات تیراندازی با کمان بانوان رخ داد و ورزشکار بریتانیایی با وجود هفت ماه باردار بودن، توانست به مدال برنز مسابقات دست پیدا کرد.

این ورزشکار جودی گرینهام نام داشت که با وجود آنکه هفت ماهه باردار بود، عصر امروز موفق به کسب مدال برنز در مسابقات تیراندازی با کمان شد. این ورزشکار بعد از این دستاورد تاریخی گفت: "دوست داشتم به همه دنیا نشان دهم که یک زن با وجود اینکه در اواخر دوران بارداری است می‌تواند در مسابقاتی به این مهمی شرکت کند و مدال بگیرد."

جالب است بدانید این ورزشکار با وجود اینکه یک فرزند دارد اما تا کنون سه بار به توصیه پزشکان اقدام به سقط جنین کرده بود. او در این خصوص گفت: "قبل از شروع مسابقات با چندین پزشک معتبر مشورت کردم و از آنها برای حضور در پاریس تاییدیه گرفتم. واقعا به خودم افتخار می‌کنم که توانستم با این شرایط در پارالمپیک مدال بگیرم. زمانی که در حال تیراندازی بودم، تکان خوردن فرزندم را حس می‌کردم اما این مورد کوچک‌ترین تاثیری روی تمرکزم نداشت.

می‌توانستم بارداری را به عنوان بهانه‌ای برای عدم حضور در مسابقات مطرح کنم اما این آسان‌ترین کار ممکن بود و من هرگز در برابر چالش‌های این چنینی عقب‌نشینی نمی‌کنم. در آخر باید بگویم اگر می‌خواهی رنگین کمان را ببینی، باید ابتدا باران را تحمل کنی!"

جودی گرینهام از سال ۲۰۰۸ تاکنون به طور حرفه‌ای تیراندازی با کمان را آغاز کرده و تاکنون در چهار دوره از مسابقات المپیک شرکت کرده و موفق به کسب دو مدال برنز شده است. او آخرین بار در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل موفق به کسب مدال برنز شده بود. دست چپ این ورزشکار ۳۱ ساله به طور مادرزادی هیچ انگشتی ندارد.

دیدگاه‌ها