کد خبر : 2066451 | 11 شهریور 1403 ساعت 20:29 | 106.5K بازدید | 270 دیدگاه

ثبت یک پیروزی چشمگیر در خانه دشمن

یونایتد 0 - 3 لیورپول: کاسمیرو به اولدترافورد پشت کرد!

لیورپول در خانه منچستریونایتد بردی باارزش به دست آورد و ‏شیاطین سرخ را در الدترافورد 3-0 شکست داد. ‏

یونایتد 0 - 3 لیورپول: کاسمیرو به اولدترافورد پشت کرد!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان آرنه اشلوت در هفته سوم لیگ برتر ‏سومین برد پیاپی را به دست آوردند، آن هم مقابل حریف سنتی‌شان ‏منچستریونایتد. لوئیس دیاز در نیمه اول با پاس‌های محمد صلاح دو ‏بار دروازه یونایتد را باز کرد و صلاح خودش در نیمه دوم گل سوم را به ‏ثمر رساند تا بازی با پیروزی 3-0 قرمزهای بندر لیورپول که امروز ‏سفید پوشیده بودند به پایان برسد. ‏

ویدئو: 351948

هفت دقیقه از شروع بازی در الدترافورد می‌گذشت که فن‌دایک در ‌‏‌‏نیمه زمین توپ‌گیری کرده و رایان گراونبرخ را راه انداخت. ستاره ‌‏‌‏هلندی لیورپول‎ ‎عالی به سمت جلو حرکت کرده و با سر بالا و ‌‏‌‏هوشیاری کامل دیاز را در سمت چپ صاحب توپ کرد. وینگر ‌‏‌‏کلمبیایی تا نزدیکی خط عرضی پیش‌روی کرد و توپ را عرضی به دهانه ‌‏‌‏دروازه فرستاد‎. ‎محمد صلاح‎ ‎در میانه راه روی توپ تاثیرگذاری کوچکی ‌‏‌‏داشت تا توپ پشت سر او به آرنولد برسد. ضربه فنی آرنولد از روی ‌‏‌‏خط برگردانده شد ولی کاملا مشخص بود که توپ از خط دروازه عبور ‌‏‌‏کرده است. ‏

تیلور ابتدا میانه زمین را نشان داد و عدد 1 روی صفحه تلویزیون ‌‏‌‏جلوی اسم لیورپول ثبت شد. ولی وی‌ای‌آر به درستی تشخیص داد ‏که ‌‏صلاح که مشخصا در موقعیت آفساید قرار دارد روی توپ ‏تاثیرگذاری ‌‏داشت و در نتیجه گل الکساندر آرنولد مردود شد. ‏

‏‏گل اول لیورپول در این بازی، نقطه شروعش اشتباه کاسمیرو بود. ‌‏‌‏هافبک برزیلی منچستریونایتد در زمین خودی و نزدیک به نیم‌دایره ‌‏‌‏مرکزی زمین می‌خواست توپ را به ماینو بسپرد که پاسش اصلا خوب ‌‏‌‏نبود و گراونبرخ توپ را قطع کرد. این ستاره هلندی مثل صحنه گل ‌‏مردود لیورپول با سر بالا و ‏هوشیاری کامل به سمت دروازه یونایتد ‌‏پیش‌روی کرد. گراونبرخ ‏درحالیکه تیر دوم را زیر نظر داشت متوجه ‌‏شد صلاح از سمت ‏راستش فرار کرده و توپ را در اختیار او گذاشت. ‌‏صلاح توپ را بدون ‏معطلی به تیر دوم فرستاد، جایی که سوبوسلای ‌‏و لوئیس دیاز به ‏هوا بلند شدند و این وینگر کلمبیایی بود که با ضربه ‌‏سر دروازه اونانا ‏را باز کرد. ‏ ‏

2075813

به دقیقه 42 رسیده بودیم که الدترافورد شاهد اتفاقی بود که از آن ‌‏‌‏می‌ترسید. دریافت یک گل دیگر به فاصله چند دقیقه بعد از گل اول.‌‌‎ ‌‎عجیب اینکه روی این گل هم کاسمیرو اشتباه کرد و باعث شد حرکت ‌‏لیورپولی‌ها شروع شود. ‏دیاز در میانه توپ را دریافت کرد، چرخید و ‌‏صلاح را در سمت راست ‏دید. دیاز توپ را به صلاح داده و خودش فرار ‌‏کرد. ستاره مصری نشان ‏داد که می‌خواهد پیش‌روی کند ولی با یک ‌‏ضربه بیرون پا، پاسی عالی ‏برای دیاز فرستاد و ستاره کلمبیایی بدون ‌‏مکث با شوتی عالی به زاویه ‏موافق، دروازه اونانا را برای دومین بار باز ‌‏کرد. ‏

2075812

دو گل لیورپول در نیمه اول با ضربات تمام‌کننده دیاز و پاس گل‌های ‌‏صلاح به ثمر رسید. صلاح در دقایق اولیه نیمه دوم خودش گلزنی ‌‏کرد تا بار دیگر نام او به عنوان بازکننده دروازه شیاطین سرخ ثبت ‌‏شود. او بارها و بارها به منچستریونایتد گلزنی کرده و هیچ ‌‏لیورپولی‌ای به اندازه او به این رقیب سنتی گل نزده است.‏

پرس‌های سنگین لیورپول به محض دادن توپ به حریف، امان تیم ‌‏اریک تن‌هاخ را بریده بود. در یکی از این پرس‌ها مک‌آلیستر در مرکز ‌‏میدان توپ‌ربایی کرده و جلوتر، سوبوسلای را صاحب توپ کرد. او با ‌‏دیدی عالی در سمت چپ خود صلاح را دید و ستاره مصری بدون ‌‏مکث، بدون اینکه نیازی به فکر کردن داشته باشد، با ضربه‌ای دقیق ‌‏به زاویه موافق، اونانا را مغلوب کرد تا اختلاف سه گله شود. ‏

2075811

جاشوآ زیرکزی بعد از گل صلاح دو موقعیت خوب به دست آورد که با ‏کمی بدشانسی از دست رفت. اولین فرصت زیرکزی و ضربه سر او را ‏آلیسون دفع کرد و سپس ضربه زیرکزی از کنار دروازه بیرون رفت تا ‏این خرید جدید شیاطین سرخ نتواند به گل برسد. زیرکزی در دقیق ‏پایانی از طرف اریک تن‌هاخ تعویض شد. ‏

بازی درنهایت با پیروزی 3-0 لیورپول به پایان رسید. تیم آرنه اشلوت ‏در حال حاضر در لیگ برتر در کنار منچسترسیتی تنها تیم‌هایی هستند ‏که هر سه بازی اول خود در این فصل را با پیروزی پشت سر ‏گذاشته‌اند. ‏


هفته سوم لیگ برتر انگلیس - فصل 2024/25
ورزشگاه الدترافورد شهر منچستر
داوران: آنتونی تیلور (داور اصلی) - جان بروکس (داور VAR)


ترکیب منچستریونایتد:
آندره اونانا - دیوگو دالو - ماتیاس دلیخت('۶۹-هری مگوایر) - لیساندرو مارتینز - نصیر مزراوی - کاسمیرو ('۴۶-توبی کولیر) - کوبی ماینو - مارکوس رشفورد - برونو فرناندز - آلخاندرو گارناچو ('۶۹-آماد دیالو) - جاشوآ زیرکزی('۸۵-کریستین اریکسن)
سرمربی: اریک تن‌هاخ

ترکیب لیورپول:
آلیسون - الکساندر آرنولد ('۷۴-کانر بردلی) - ابراهیم کوناته - ویرجیل فن دایک - اندرو رابرتسون ('۸۲- کاستاس سیمیکاس) - الکسیس مک‌آلیستر - رایان گراونبرخ - دومنیک سوبوسلای - محمد صلاح - دیگو ژوتا ('۷۴-داروین نونیز) - لوئیز دیاز ('۶۶-کودی خاکپو)
سرمربی: آرنه اشلوت


⚽️شرح گل:
منچستریونایتد ۰-۱ لیورپول (لوییس دیاز دقیقه ۳۴):اشتباه فاحش کاسمیرو باعث شد صلاح صاحب توپ شود و ارسال این بازیکن با ضربه سر دیاز وارد دروازه منچستریونایتد شد.

ویدئو: 351940

منچستریونایتد ۰-۲ لیورپول (لوییس دیاز دقیقه ۴۲): سناریو گل نخست تکرار شد. این بار هم صلاح روی اشتباه کاسمیرو توپ‌گیری کرد و در عمق دیاز را دید و این بازیکن کلمبیایی با ضربه خوب خود گل دوم را به ثمر رساند.

ویدئو: 351942

منچستریونایتد ۰-۳ لیورپول (محمد صلاح دقیقه ۵۵):پرس فوق‌العاده لیورپولی‌ها باعث شد این بار ماینو در محاصره آنها توپ را لو دهد و صلاح که در عمق فرار کرده بود، صاحب توپ شد و سومین گل را به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه منچستریونایتد کرد.

ویدئو: 351944

لحظات حساس:
دقیقه ۳: پاس عمقی ویرجیل فن‌دایک در عمق دفاع یونایتد به ژوتا رسید اما او ضربه خوبی به توپ نزد.
دقیقه ۶:  مجموعه‌ای از اشتباه مدافعان منچستریونایتد منجر شد تا دیاز روی پاس گراونبرخ، آرنولد را پشت سر دیگر بازیکنان پیدا کند و او هم ضربه‌اش درون دروازه جا گرفت اما پس از بررسی با VAR مشخص شد توپ در موقعیت آفساید به لیورپولی‌ها رسیده.

ویدئو: 351939

دقیقه ۱۷: در این دقایق بازی کماکان با نتیجه بدون گل در جریان است و موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم ندیده‌ایم.
دقیقه ۵۳: جاشوآ زیرکزی پشت محوطه جریمه با پای راست خود اقدام به شوت‌زنی کرد اما آلیسون درازکش با واکنشی مناسب آن را مهار کرد.
دقیقه ۵۴: کار ترکیبی لیورپولی‌ها بی‌نظیر بود. آرنولد از سمت راست صلاح را راه انداخت و او هم بلافاصله در محوطه به سوبوسلای پاس داد که هافبک مجارستانی با آگاهی محیطی بالای خود مجددا آرنولد را صاحب توپ کرد که در هنگام ضربه زدن پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.
دقیقه ۵۷: بلافاصله بعد از گل سوم صلاح باز هم اقدام به شوت‌زنی کرد اما منچستری‌ها خوش‌شانس بودند که این ضربه دقت لازم را نداشت.
دقیقه ۵۸: صلاح دست بردار نیست. این بار با حرکتی در عرض محوطه جریمه دروازه یونایتد را هدف گرفت اما ضربه او به کرنر رفت. کرنر هم در ادامه ثمری برای یونایتدی‌ها نداشت.
دقیقه ۶۲: آلیسون بکر با عکس‌العملی فوق‌العاده برابر ضربه سر زیرکزی، مانع از باز شدن دروازه لیورپول شد.
دقیقه ۷۲: ضربه قیچی برگردان لیساندرو مارتینز با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۷: ارسال خوب رشفورد در پشت سر فن‌دایک به زیرکزی رسید اما ضربه خوبی به توپ نزد.
دقیقه ۷۸: کار خوب بردلی و ورودش به محوطه جریمه باعث بهم‌ریختگی دفاع یونایتد شد و پاس او اگر چه به سوبوسلای رسید اما تعلل این بازیکن باعث شد تا توپ او را دور کنند.
دقیقه ۸۸: شوت داروین نونیز از کنار دروازه به بیرون رفت.


🟡اخطار ها:
منچستریونایتد:جاشوآ زیرکزی ('23) و لیساندرو مارتینز ('۴۰) و کوبی ماینو ('1+45) و ماتیاس دلیخت ('65)

لیورپول:ویرجیل فن دایک ('۵۴)


⭕️حواشی:
*لوییس دیاز پس از آگوست ۲۰۲۲، تبدیل به نخستین بازیکنی شد که در یک نیمه از مسابقات الدترافورد دو بار دروازه یونایتد را باز می‌کند.

2075783

*کاسمیرو در ۴۵ دقیقه نخست بیشتر از هر بازیکن دیگری در این فصل در یک نیمه از مسابقات لیگ جزیره توپ لو داد (۱۳ مرتبه) و همین موضوع عاملی شد تا در شروع نیمه دوم تعویض شود.
*در شروع نیمه دوم نصیر مزراوی در برخوردی که با دیاز داشت، از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شد که همین موضوع باعث شد ۵ دقیقه بازی متوقف شود؛ البته او برای ادامه دادن به بازی هیچ مشکلی نداشت.

*علی‌رغم فرم خوب لوئیس دیاز، سرمربی و کادر فنی لیورپول ترجیح دادند او را خیلی زود تعویض کنند و خاکپوی هلندی را به جای او بازی دهند.
*در سال تقویمی ۲۰۲۴، کاسمیرو در میان تمام بازیکنان ۵ لیگ معتبر اروپایی بیشترین اشتباه فردی منجر به گلِ خورده داشته است.

دیدگاه‌ها