کد خبر : 2066349 | 11 شهریور 1403 ساعت 01:32 | 50.4K بازدید | 111 دیدگاه

گردباد تیم فلیک با هفت گل

لاماسیا، لواندوفسکی و رافینیا: یک فرمول دیدنی!

بارسلونا در یک شب باشکوه در هفته چهارم رقابت‌های لالیگا، با هفت گل وایادولید را در هم کوبید.

لاماسیا، لواندوفسکی و رافینیا: یک فرمول دیدنی!

به گزارش "ورزش سه"، تا پیش از شروع مصاف بارسلونا مقابل وایادولید در هفته چهارم رقابت‌های لالیگا شاید خوش‌بین‌ترین هوادار بارسلونا هم تصور برتری هفت گله تیمش مقابل میهمان نه چندان دست و پا بسته را نداشت اما درخشش ستارگان جوان بارسا همچون لامینه یامال، پدری، دنی اولمو و رافینیا، بردی فراموش‌نشدنی را تقدیم به کاتالان‌هایی کرد که در پنج شش سال اخیر هرگز به چنین برتری‌های قاطعانه‌ای نرسیده بودند.

ویدئو: 351867

بیاید از لحظه شروع بازی، اتفاقاتی که گذشت را زیر ذره‌بین قرار دهیم. بگذارید از لامین یامال ۱۷ ساله شروع کنیم. بازیکنی فوق‌العاده تکنیکی که از همان دقایق ابتدایی به قدری مدافعان حریف را کلافه کرده بود که برای مهارش چاره‌ای جز خطاهای پی‌درپی روی او نداشتند و جلوی گلزنی او را در چند صحنه با ارتکاب خطا گرفتند.

نوبت به پدری و دنی اولمو رسید که اولین حرکت ترکیبی‌شان با برخورد شوت اولمو به تیرک دروازه حریف مواجه شد. هنرنمایی اولمو و پدری در میانه زمین یادآور خاطرات خوش ژاوی و اینیستا شده است. همان مهره‌های گم شده چند سال اخیر در ترکیب کاتالان‌ها که با گردش توپ سریع و پاس‌های فوق‌العاده موقعیت‌های گلزنی بسیاری را روی دروازه حریفان خلق کردند.

2075566

نمی‌توانیم از بازی خوب پائو کوبارسی نیز به راحتی عبور کنیم که پاس بی‌نقصش برای رافینیا سرانجام زمینه‌ساز گل اول بارسلونا در بیستمین دقیقه بازی شد.

سپس نوبت رابرت لواندوفسکی باتجربه شد‌ تا با پاس زیبای لامین یامال، چهارمین گل خود در فصل جاری را به ثمر‌ برساند تا بعد از هفت سال، یک بازیکن در پایان هفته چهارم رقابت‌ها برای بارسلونا چهار گل زده باشد.

2075567

بعد از این گل بود که بازیکنان وایادولید فهمیدند توان رقابت با بارسای ترسناک هانسی فلیک را ندارند اما چاره‌ای جز  دفاع مطلق برای جلوگیری از دریافت گل‌های بیشتر را هم نداشتند. در آستانه پایان نیمه نخست،‌ دنی اولمو باز هم تیر دروازه میهمان را لرزاند تا در این مورد مقابل وایادولید دبل کند. همه آماده سوت پایان نیمه نخست بودند که ژول کنده تبدیل به گلزن غیر منتظره بارسلونا شد و حساب کار را قبل از پایان چهل و پنج دقیقه اول ۳-۰ کرد‌.

عطش گلزنی شاگردان فلیک در نیمه دوم به هیچ عنوان فروکش‌ نکرد و انگار آن‌ها بودند که با سه گل در خانه از رقیب جلو افتادند و با شروع نیمه دوم باز هم حملات مرگبار خود روی دروازه حریف را آغاز کردند. بارسای ترسناک هانسی فلیک علی‌رغم از دست دادن چند موقیعت گلزنی خوب، با درخشش رافینیا در دقایق ۶۴ و ۷۳ به گل‌های چهارم و پنجم توسط رافینیا رسید تا نخستین هت‌تریک دوران بازی این ستاره برزیلی در شب باشکوه بارسلونا رقم بخورد. بازی به دقیقه ۸۳ رسید و سرانجام نوبت به دنی اولمو رسید تا او هم نقشی در این پیروزی غرورانگیز ایفا کند و گل ششم تیمش را به ثمر‌ برساند و جای خود را به پابلو توره بدهد.

2075569

هیچکس نمی‌توانست جلودار رافینیا باشد و او این بار هم در نقش گل‌ساز ظاهر شد تا فران تورس که به جای رابرت لواندوفسکی وارد میدان شده بود، هفتمین گل بارسا را وارد دروازه حریف کند. گلی که به نوعی خامه روی کیک شیرین بارسلونا بود.

در پایان نباید از نقش پررنگ هانسی فلیک آلمانی در نمایش خیره‌کننده شاگردانش مقابل وایادولید به سادگی بگذریم. مربی پرافتخاری که خیلی‌ها در ابتدای راه، شانسی برای موفقیت او با بارسلونا قائل نبودند و هرچند الان نیز برای قضاوت او خیلی زود است، اما روزنه‌های امید برای بازگشت دوباره بارسلونا به روزهای اوج، آن‌ هم با درخشس بازیکنان جوان، حسابی در دل هواداران پرشمار این تیم در سرتاسر دنیا زنده شده است.

دیدگاه‌ها