کد خبر : 2066339 | 11 شهریور 1403 ساعت 01:00 | 37.2K بازدید | 35 دیدگاه

اولین شکست لورکوزن پس از یک و نیم سال

باورنکردنی: لایپزیش این کار را انجام داد!

بایرلورکوزن با قبول شکست مقابل لایپزیش، شاهد پایان یک زنجیره شکست‌ناپدیدی طولانی مدت بود.

باورنکردنی: لایپزیش این کار را انجام داد!

به گزارش "ورزش سه"، 462 روز طول کشید. بایرلورکوزن با نتیجه 3-2 مغلوب لایپزیش شد و این در حالی بود که ابتدا 2-0 پیش افتاد. قهرمان آلمان با مربیگری ژابی آلونسو برای اولین بار پس از یک سال در رقابت‌های آلمانی شکست خورد. در واقع لایپزیش سریال لورکوزن را خراب کرد!

بایر آخرین بار در 27 می 2023 در یک رقابت داخلی متحمل شکست شد و آن هم به باخت 3-0 مقابل بوخوم در هفته سی و چهارم فصل 23-2022 برمی‌گردد. لورکوزن سپس در 35 بازی بوندس‌لیگا شکست نخورد اما زنجیره بزرگ آن‌ها در سی و ششمین بازی مقابل لایپزیش قطع شد.

آلونسو پس از بازی به اسکای گفت: "در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم اما خیلی راحت گل خوردیم. شکست را می‌پذیریم. سخت است، اما فوتبال همین است."

قبل از شروع بازی تمامی افراد حاضر در بای‌آرنا به احترام مرگ کریستوف دام در 70 سالگی یک دقیقه سکوت کردند. مربی سابق بایرلورکوزن (از 1996 تا 2000) در 24 آگوست بر اثر سرطان ریه درگذشت.

بعد از این لحظات احساسی قبل از بازی، رقابت جذاب بین این دو تیم آغاز شد. در دقیقه 10 بازی بود که هینکاپی توپ را با ضربه سر به تیر افقی زد. بونیفیس در حین ضربه به توپ (دقیقه 12) به جای توپ، ضربه محکمی به سر بازیکن حریف یعنی حیدرا زد. بونیفیس به دلیل این برخورد کارت زرد دریافت کرد که احتمال دریافت کارت قرمز هم بسیار زیاد بود.

2075543
تصویری از کریستوف دام در صفحه نمایش ورزشگاه نقش بست.

مارکو روزه؛ سرمربی لایپزیش، در دقیقه 26 ابتدا زرد دریافت کرد و تنها 30 ثانیه پس از آن به دلیل اعتراض زیاد به داور روی صحنه خطای اعلام شده در نزدیکی نیمکت‌ها، کارت قرمز دریافت کرد.

روزه پس از بازی گفت: "من باید این را کاملاً به دلیل رفتاری که داشتم، بپذیرم. قوانین واضح است. رفتارم احتمالاً بیش از حد جدی و احساسی بود."

2075541
بونیفیس با ضربه قیچی برگردان ضربه محکمی به سر حیدرا زد.

لایپزیش ناگهان اولین فرصت بزرگ خود را به دست آورد و بنجامین ششکو موقعیتی عالی را با ضربه سر به بیرون فرستاد (دقیقه 32). لورکوزن حریفش را زود مجازات کرد و جرمی فریمپونگ پس از دریبل زدن در محوطه جریمه توپ را وارد دروازه کرد تا نتیجه را 1-0 کند (دقیقه 39).

دقایقی بعد، لورکوزن یک گل دیگر زد. ترییِر به فلورین ویرتز پاس داد و او هم این توپ را با دقت به آلیکس گریمالدو پاس می‌دهد. این مهاجم اسپانیایی گل زد تا نتیجه 2-0 شود (دقیقه 45). اما لایپزیش تسلیم نشد و کمپل با ضربه سر، ارسال هنریش را به گل تبدیل کرد و نتیجه را 1-2 (7+45) کرد.

2075544
مارکو روزه بیش از حد شاکی بود و با دو کارت زرد، قرمز گرفت و به روی سکوها رفت.

لورکوزن در نیمه دوم خوش‌شانس بود چون در دقیقه 52 لوکبا با ضربه سر گلزنی کرد اما چون ششکو در موقعیت آفساید حضور داشت، این گل مردود اعلام شد.

اوپندا در دقیقه 57 از فرصت استفاده کرد و در موقعیت تک به تک حساب کار را 2-2 کرد. مهاجم لایپزیش بیخیال نبود و در دقیقه 80 هم موفق شد یک گل دیگر بزند تا تیمش را 3-2 پیش بیندازد.

2075545

بازی دقیقا از دقیقه 26 که روزه اخراج شد، برعکس شد و در نهایت به شکست لورکوزن انجامید. سریال بایر به پایان رسید. اوپندا و لایپزیش به هاله شکست‌ناپذیری لورکوزن پایان دادند!

دیدگاه‌ها