کد خبر : 2066304 | 10 شهریور 1403 ساعت 23:34 | 68.2K بازدید | 151 دیدگاه

ضربات پنالتی رئال برنده توپ طلا را معرفی می‌کند:

آنچلوتی از این چالش متنفر است: دوئل وینی-امباپه

ضربات پنالتی این فصل می‌تواند چالش به خصوصی بین وینیسیوس جونیور و کیلیان امباپه ایجاد کند.

آنچلوتی از این چالش متنفر است: دوئل وینی-امباپه

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید فصل را دور از انتظاراتی که به عنوان قهرمان لالیگا و چمپیونزلیگ ایجاد کرده، آغاز کرد. آن‌ها در تابستان کیلیان امباپه؛ یکی از بهترین‌های جهان را جذب کردند. با این وجود، کهکشانی‌ها تنها دو تساوی و یک برد به دست آورده‌اند و اکنون چهار امتیاز با بارسلونا فاصله دارند. طبق پیش‌بینی سایت بت‌فِیر، اگرچه تیم کارلو آنچلوتی هنوز چیزی را از دست نداده اما شانس قهرمانی این تیم کاهش یافته است. از نگاه این سایت شانس 72 درصدی قبل از فصل رئال برای قهرمانی اکنون به 65 درصد رسیده است.

علاوه بر افت شانس قهرمانی در شروع فصل جدید لالیگا، داده‌های نگران‌کننده‌ای در مورد چالشی که می‌تواند به دلیل وجود ستاره‌های زیاد در تیم ایجاد شود، به جا مانده است. پنالتی‌ای که با آن تساوی مقابل لاس پالماس به دست آمد، می‌تواند نمونه خوبی از این اختلاف ستاره‌های رئال مادرید باشد.

اینکه وینیسیوس پشت ضربه پنالتی ایستاد نشان داد که اختلافی بین بازیکنان رئال وجود دارد چون او بازیکنی نیست که در پنالتی زدن تخصص داشته باشد. در واقع، این بازیکن در طول دوران حرفه‌ای خود، تنها 6 ضربه پنالتی زده و فقط یکی از آن‌ها را از دست داده است. ششمین پنالتی دوران حرفه‌ای وینیسیوس، پنالتی اخیر در بازی مقابل لاس پالماس بود.

کارلو آنچلوتی پس از تساوی مقابل مایورکا از پاسخ به سوالی در مورد چالش احتمالی ستاره‌های رئال مادرید برای پنالتی‌ها، طفره رفت. او اشاره کرد که این موضوع مربوط به بازیکنان و اعتماد به نفس آن‌ها در زمین خواهد بود. وینیسیوس با موفقیت 83 درصدی در ضربات پنالتی‌ای که داشته، به نوعی شایستگی این را داشت که پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

2075476

امباپه: متخصص گلزنی با بیش از 50 پنالتی!

البته، امباپه فصل گذشته در رئال حضور نداشت، اگرچه او به عنوان یک پنالتی‌‌زن قهار شهرت دارد و علاوه‌بر این، تجربه بسیار بیشتری در این موارد دارد.

بازیکن سابق پاری سن ژرمن 52 پنالتی در دوران حرفه‌ای خود زده و تنها 10 پنالتی را از دست داده که به او ضریب موفقیت بالای 82 درصد را می‌دهد و برخلاف وینیسیوس، دارای تعداد بیشتری پنالتی از دست رفته است. آمار فصل گذشته این بازیکن در واقع علیه او استفاده شده است: او 7 پنالتی گرفت، اما سه پنالتی را از دست داد.

یعنی او در مقایسه با وینیسیوسی که فصل گذشته هر سه پنالتی خود را گل کرد، فقط 70 درصد از پنالتی‌هایی را که گرفته بود به گل تبدیل کرد.

2075477

این آمار شاید خیلی جزئی به نظر برسد اما می‌تواند دلیل اختلاف بزرگی بین بازیکنان رئال به خصوص امباپه و وینیسیوس شود چون هر دوی آن‌ها برای کسب توپ طلا رقابت بزرگی دارند و این ضربات می‌توانند سرنوشت‌ساز باشند.

امباپه به دنبال گلزنی در رئال
وینیسیوس اکنون با یک گل و دو پاس گل در مقایسه با امباپه که در پست شماره 9 بازی می‌کند، بیشتر گل زده و ستاره فرانسوی تنها در سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا یک گل زد.

انتظارات بسیار بیشتری از این بازیکن فرانسوی می‌رود، رئال باید هر چه زودتر در جدول، بارسلونا را پشت سر بگذارد و با این آمار، کاپیتان تیم ملی فرانسه نمی‌تواند کمکی کند.

دیدگاه‌ها