کد خبر : 2066223 | 10 شهریور 1403 ساعت 18:34 | 14.7K بازدید | 17 دیدگاه

من برگشتم و دوباره طلا گرفتم؛

دلیل اشک‌های اسطوره ورزش ایران در پاریس

ساره جوانمردی درحالی چهارمین مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت که یک‌سال پیش و پس از مشکلاتی که برایش پیش آمد قصد خداحافظی از ورزش قهرمانی را داشت.

دلیل اشک‌های اسطوره ورزش ایران در پاریس

به گزارش "ورزش‌سه"، زندگی شخصی و حرفه‌ای ساره جوانمردی ورزشگار افتخارآفرین ایران پس از کسب طلا در رقابت‌های المپیک توکیو با تولد فرزندش به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و کار به جایی رسید که او حتی قصد خداحافظی از ورزش قهرمانی را داشت و بر این تصمیم اصرار می ورزید.

در این شرایط مسئولان به سراغ ساره جوانمردی رفتند که از تمرینات دور شده بود و درحالی که مدال‌های طلایی او در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به نقره بدل شده بود و انگیزه این ورزشگاه برای ادامه مسیر حرفه‌ای کاهش یافته بود، سرانجام موفق شدند او را راضی به ادامه حضور در ورزش قهرمانی کنند.

نتیجه تلاش مسئولان برای راضی کردن ساره جوانمردی امروز جواب داد و او پس از چند روز توانست اولین مدال کاروان ایران را در رقابت‌های پارالمپیک پاریس ثبت کند و سبب صعود 13 پله‌ای ایران در جدول رده‌بندی و قرار گرفتن در جایگاه هجدهم شود.

2075308
ژشت ساره جوانمردی پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک‌ها، که 5 مدال خود را در این رقابت‌ها ( یک برنز و 4 طلا) به لنز دوربین نشان داده است.

جوانمردی که در رقابت 10 متر تپانچه رقابت فشرده‌ای با رقیب ترکیه‌ای خود داشت، در شلیک‌های پایانی توانست از این ورزشکار پیش بیفتد و وقتی رقابت به پایان رسید با یک شلیک دقیق چهارمین طلایی المپیک را به نام خود زد. 

افتخارآفرینی ساره جوانمردی از المپیک لندن با کسب یک برنز آغاز شده است و در ریو 2016 او دو طلا برای خودش و کاروان ایران به دست آورد. این روند در توکیو هم ادامه داشت و او موفق به کسب مدال طلا شد تا حالا با کسب یک مدال طلایی دیگر در المپیک پاریس با 4 طلا و یک برنز تبدیل به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران بشود.

جوانمردی سال گذشته حرف از خداحافظی زده بود، اما برگشت و توانست یک‌سال پس از ماجراهای مربوط به خداحافظی بار دیگر مدال طلا را برگردن بیاوزد و به همین دلیل بود روی سکو اشک می‌ریخت تا پس از روزهای سختی که پشت گذاشته بود ثابت کند هنوز در اوج به سر می‌برد و می‎‌تواند بر افتخاراتش با وجود مسئولیت سنگین‌تر در زندگی شخصی پس از تولد فرزندش بیفزاید.

دیدگاه‌ها