کد خبر : 2066182 | 10 شهریور 1403 ساعت 15:06 | 118.9K بازدید | 162 دیدگاه

معضل وینگر چپ و پنالتی‌ها

امباپه یا وینیسیوس: آنچلوتی تکلیف را روشن کرد

کارلو آنچلوتی امروز در نشست خبری خود به صراحت در مورد معضل وینگر چپ و زننده ضربات پنالتی حرف زد.

امباپه یا وینیسیوس: آنچلوتی تکلیف را روشن کرد

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید بعد از شروعی ضعیف در لالیگا که با دو تساوی مقابل مایورکا و لاس پالماس همراه بوده و یک برد برابر وایادولید، فردا شب در برنابئو میزبان رئال بتیس است. تیمی که در هفت بازی گذشته خانگی برابر آن فقط یک بار برنده شده است. اگر بارسا امروز وایادولید را ببرد، فاصله را به هفت امتیاز افزایش خواهد داد.

کارلو آنچلوتی در مورد بازی مقابل بتیس گفت: «فکر می‌کنم هواداران فردا شب برای کسب برد به ما کمک کنند. ما می‌خواهیم بهترین نسخه خود را بعد از بازی مقابل لاس پالماس نشان دهیم. این تیم انگیزه زیادی دارد که دوباره یک بازی خوب انجام دهد و قوی و محکم باشد.»

زمان اندک برای ریکاوری: «زمان کافی است چون عادت کرده‌ایم با این برنامه بازی کنیم.»

آیا نگرانی در باشگاه وجود دارد؟ «نگران بودن به این معناست که ما در حال تلاش برای حل مشکلات خود هستیم. تا اینجای فصل نتوانسته‌ایم یک تیم مستحکم و منسجم داشته باشیم و باید این را بهبود دهیم. من در این مورد با بازیکنان صحبت کرده‌ام و آنها هم موافق هستند. وقتی مشکل روشن باشد، حل آن نیز آسان است.»

آیا این یکی از پیچیده‌ترین فصول از زمان ورود شما به رئال مادرید است؟ «نه، ما فقط باید بهتر دفاع کنیم و این یک تعهد تیمی است. احساس این است که بازیابی توپ برای ما سخت بوده و تیم‌های رقیب بین خطوط به ما آسیب می‌رسانند. این مشکلی است که ما داریم و قرار است آن را حل کنیم.»

فاصله چهار امتیازی با بارسا: «قطعا راضی نیستیم اما نه به خاطر چهار امتیاز فاصله، بلکه به خاطر اینکه خوب بازی نکرده‌ایم. فصل بسیار طولانی است و این فاصله جای نگرانی نیست.»

فاصله چهار امتیازی با بارسا به روحیه تیم آسیب می‌زند؟ «خیر، ما تا آخر مبارزه خواهیم داد، در این شکی نیست.»

چه کسی پنالتی‌ها را می‌زند؟ «این تصمیمی است که بازیکنان می‌گیرند.»

ماندنی شدن دنی سبایوس: «او بازیکن مهمی برای ماست و درست است دقایقی که می‌خواسته یا استحقاقش را داشته، نصیبش نشده، اما خوشحالیم که در کنار ما ماندگار شد و او برای تیم بسیار مفید خواهد بود.»

2075163

آیا تصور می‌کردید که وفق‌پذیری امباپه با تیم دشوار باشد؟ «اگر به دفاع تیمی فکر کنیم، کیلیان آخرین کسی است که باید به آن توجه داشته باشیم. او خیلی خوب بازی می‌کند، با وجود اینکه گل نزده است، اما حضورش در محوطه جریمه باعث ترس و ایجاد خطر می‌شود. انطباق امباپه با تیم مشکلی نیست.»

انتقادات از رئال بیش از حد است؟ «نه، کاملا طبیعی است، زیرا خواسته‌های این تیم حداکثری است. نقدها را تا ماه می‌خواهیم داشت و برای ما عادی است.»

چقدر زمان برای هماهنگی بهتر وینی و امباپه باقی مانده است؟ «برای من آنها به خوبی توانسته‌اند هماهنگ شوند و کار تهاجمی بسیار خوب انجام می‌شود. مشکلی نبوده زیرا در هر بازی گل زده‌ایم. با گذشت زمان آنها ارتباط بهتری خواهند داشت، نه تنها وینی با امباپه، بلکه امباپه با هافبک‌ها. ما از نظر تهاجمی مشکلی نداریم. ما هرگز مشکل گلزنی نداشته‌ایم و حالا هم که بهترین مهاجمان جهان را داریم، چنین معضلی نمی‌بینم.»

2075164
2075165

آیا به تغییر پست وینیسیوس و امباپه فکر کرده‌اید؟ «آنها متناوب پست عوض کرده‌اند اما وینیسیوس بیشتر در سمت چپ بازی کرده است و همین‌طور ادامه خواهد داشت. وینی وینگر چپ تیم است.»

در مورد اینکه چه کسی پنالتی می‌زند: «درست و منطقی است که مسئولیت را هم به امباپه و هم به وینیسیوس بدهیم، بنابراین ترجیح می‌دهم آنها تصمیم بگیرند زیرا به هر دو اعتماد زیادی دارم. این بستگی به نحوه حضور آنها در بازی و نیازهای هر یک دارد.»

دیدگاه‌ها