کد خبر : 2066167 | 10 شهریور 1403 ساعت 14:08 | 72.3K بازدید | 53 دیدگاه

مربی پرسپولیس: از فوتبال ایران دلخور هستم

به هاشمی‌نسب حق می‌دهم که به استقلال رفت

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت تیم پرسپولیس، نسبت به مسئله انتقال ستاره‌های پرسپولیس به تراکتور واکنش نشان داد و آن را با انتقال هاشمی‌نسب مقایسه کرد.

به هاشمی‌نسب حق می‌دهم که به استقلال رفت

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس پس از دو بازی متوقف شدن برابر ذوب آهن و تراکتور موفق شد در سومین بازی لیگ بیست و چهارم اولین پیروزی فصل جدیدش را مقابل فولاد خوزستان در هفته سوم جشن گرفت. ناصر ابراهیمی سرمربی سابق پرسپولیس در گفتگویی که با اصحاب رسانه و خبرنگاران داشت، امروز درباره شروع لیگ جدید صحبت کرد و در ابتدا اظهار داشت: من بعد از اینکه مربیگری را کنار گذاشتم، 13 سال است که ورزشگاه آزادی نرفتم و از فوتبال فاصله گرفتم، چون از این فوتبال دل‌شکسته هستم. فوتبال ده سال پیش را با 30-40 سال پیش مقایسه می‌کنی، فقط رو به ضعف بوده. تهران 14 میلیون جمعیت دارد ولی یک بازیکن تهرانی در پرسپولیس و استقلال نیست، چون تمام سازندگی‌ها از بین رفته و دیگر نفراتی که دنبال استعدادیابی بودند مثل افشین لارودی، رجب فرامرزی، آقا مدد و حتی خود ماها که زنده هستیم برای بازیکن تحویل دادن رقابت داشتیم.

او ادامه داد: این رقابت باعث شد که 164 بازیکن تحویل دهم که آخرین بازیکن مهدی طارمی بود. نفرات دیگر هم هر کدام 300 بازیکن تحویل دادند ولی الان اینگونه نیست. فوتبالی نداریم که قشنگ باشد و تمامی آنها حوصله سربر هستند. 

ابراهیمی در مورد تفکرات سرمربی خارجی پرسپولیس گفت: باید اجازه دهیم حداقل 5 بازی انجام شود. برای مربی خارجی سخت است که همه را بشناسند و فوتبال شهرستان‌ها را یاد بگیرد. ما ساختار شهرستانی‌ها را می‌شناختیم و می‌دانستیم همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس و استقلال تیم می‌شوند. تا امروز اصلا فوتبال قشنگی ندیده‌ایم.

پیشکسوت سرخ‌ها در واکنش به جدایی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی صحبت کرد و گفت: ما مسئله‌ای داریم به نام بازیکن آزاد. من خودم وقتی در شاهین بودم رفتم استقلال و اولین نفر بودم که آن زمان هم اسمش تاج بود. این مسئله جنجال شد ولی الان فوتبال حرفه‌ای است و بازیکن 2 سال کار می‌کند و به فکر آینده خودش است تا مانند ما نشود. الان قراردادها باعث شده هر بازیکن دنبال قرارداد بهتری باشد. من از قراردادها خبر ندارم اما وقتی آزاد بودند و رفتند تراکتور دیگر مسئله‌ای نیست.

1487565

ناصر ابراهیمی همچنین به صحبت‌های اخیر مهدی هاشمی‌نسب واکنش نشان داد و گفت: من به مهدی حق می‌دهم. همان‌طور که الان 3 نفر از پرسپولیس به تراکتور رفتند، آن زمان استقلال 120 میلیون می‌داد و خیلی راحت به من گفت من در پرسپولیس فصل قبل 30-40 میلیون گرفتم، این فصل چقدر به من می‌دهد؟ من هم گفتم فکر کنم 70 میلیون!

وی افزود: او خودش هم گفت 120 میلیون از استقلال پیشنهاد دارم و من گفتم برو. از علی آقا پروین و آقای خوردبین پرسیدم گفتند 80 میلیون تومان می‌توانیم در بهترین حالت به او بدهیم و ما هم رضایت دادیم تا به استقلال برویم. من که 50 سال مربیگری بودم و در تیم ملی و پرسپولیس کار کردم، چه چیزی گیرم آمده؟

او ادامه داد: فوتبالیست در این دوره باید به آینده‌اش فکر کند تا بعد از فوتبال چیزی داشته باشد. وقتی مهدی هاشمی نسب از ترکمنستان به پرسپولیس آمد 6 ماه ساکش را گذاشته بود کنار چمن و به او بازی نمی‌رسید؛ سر مبلغ وقتی صحبت شود و 40 میلیون تفاوت باشد حق با او بود. در زمان ما با آن 40 میلیون می‌شد خانه خرید.

ابراهیمی همچنین در واکنش به صحبت‌های وحید قلیچ و بهروز رهبری‌فرد در مورد مشکلات علی پروین و مهدی هاشمی‌نسب گفت: من آدم روراستی هستم ولی چنین چیزی نشنیده‌ام. تمام کسانی که در دوران ما یعنی 20-30 سال پیش فوتبالیست درجه یکی بودند الان وضع آنچنانی ندارند. قرارداد من سال اولم که پرسپولیس را قهرمان کردم 6 میلیون بود و با آن پول می‌شد در آریاشهر خانه خرید که خریدم.

او اضافه کرد: مبالغ قدیم فقط برای حال بود و نمی‌شد آینده را تضمین کرد. اگر کارمند برق نبودم، الان وضعیتم خوب نبود.

ناصر ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه در مورد بحث عدم داشتن مهاجم توانمند ایرانی گفت: دست گذاشتید روی درد دل من. این همه جمعیت در تهران است اما کدام مهاجم پرسپولیس تهرانی است؟ آقا مدد، لارودی، بانک ملی، تهران جوان و دارایی با زمین خاکی فوتبالیست تحویل می‌دادند. شما 12 سال درس بخوان به شما دیپلم می‌دهند و ما فوتبالیست‌ها را از دبستان انتخاب می‌کردیم و به شاهین و راه آهن می‌بردیم.

او ادامه داد: ستاره‌های گذشته فوتبال همه برای راه آهن، بانک ملی و برق بود و این اتفاقات دست ما نیست. استعدادیابی از بین رفته و ماها خانه‌نشین شده‌ایم. ما به زمین خاکی‌ها و مسابقات آموزشگاه‌ها سر می‌زدیم و آنجاها سرمشق مسابقات بود. در آخر هم فقط بگویم که فوتبال ایران دست دلال‌هاست.

دیدگاه‌ها