کد خبر : 2066118 | 10 شهریور 1403 ساعت 11:08 | 13K بازدید | 82 دیدگاه

بارانی: آن حواشی عجیب، ریتم بازی را گرفت

هواداران خوزستانی باید طرفدار تیم استانشان باشند

بازیکن استقلال خوزستان می‌گوید که آنها در طول هفته و در تمرینات، فقط با هدف پیروزی برابر استقلال تهران وارد زمین مسابقه شده‌اند.

هواداران خوزستانی باید طرفدار تیم استانشان باشند

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بازیکنان خوب و پرتلاش استقلال خوزستان در جریان پیروزی مهم برابر استقلال تهران، بهروز بارانی بود. او که یکی از کاپیتان‌های تیم نیز به شمار می‌رود، در این بازی و بخصوص در نیمه نخست، خط دفاع تیم نکونام را آزار داد و استقلالی‌ها چند باری به روی او مرتکب خطا شدند.

بارانی که در این بازی چند مرتبه‌ای نیز به کمک خط دفاعی آمد، درخصوص این بازی به صحبت با خبرنگار ما پرداخته و می‌گوید که آینده استقلال خوزستان را در لیگ امسال روشن می‌بیند. او همچنین اعتقاد دارد که هواداران فوتبال در خوزستان بهتر است به حمایت از تیم‌های این استان بپردازند.

این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

* درباره بازی صحبت کنیم؛ توانستید استقلال را شکست دهید و اولین شکست استقلال بعد از ۲۹ بازی را به دست آوردید. بازی چطور بود؟

- بازی سنگینی بود. تیم حریف قابل احترام و بسیار قدرتمند بود. هیچ تیمی نمی‌تواند امسال ما را دست کم بگیرد. ما در این فصل نتایج قابل قبولی کسب کرده‌ایم و سبک بازی خوبی ارائه داده‌ایم. توانستیم استقلال را تا حدودی تحت فشار قرار دهیم. بازی هیجان‌انگیزی را از سوی هر دو تیم مشاهده کردیم، اما متأسفانه بعد از اینکه هواداران بطری‌ها را به داخل زمین پرت کردند، بازی کمی افت کرد و به حاشیه رفت. تا قبل از آن، بازی روان و شناوری را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم. با این حال، خدا را شکر که بازی خوبی بود و ما برنده شدیم.

* باور داشتید که می‌توانید استقلال را شکست دهید یا برای کسب تساوی وارد زمین شدید؟

- نه واقعاً اینطور نیست. ما از همان ابتدای بازی با هدف برد به میدان رفتیم. حتی قبل از بازی، در تمریناتی که انجام داده بودیم، فقط با این هدف که به سه امتیازی مسابقه دست پیدا کنیم، خودمان را برای این دیدار آماده می‌کردیم و حتی از شکل بازی ما در نیمه نخست به وضوح مشخص بود که برای برد آماده‌ایم. در جریان بازی هم شرایط به‌گونه‌ای بود که ما از عقب زمین بازی‌سازی می‌کردیم، جلو می‌آمدیم و موقعیت ایجاد می‌کردیم. این‌طور نبود که فقط به دفاع بچسبیم؛ ما واقعاً برای برد بازی می‌کردیم.

2075068

* بازی با حواشی زیادی همراه بود. از فروش بلیت گرفته تا محل برگزاری بازی که معلوم نبود در فولاد آرنا برگزار می‌شود یا جای دیگر. این حواشی چقدر بر روی اتفاقات آخر بازی تأثیر داشت؟
- بله، واقعاً حواشی زیادی وجود داشت. ما خودمان تا ظهر روز مسابقه، نمی‌دانستیم که بازی در کجا برگزار می‌شود و این موضوع باعث شد کمی ذهن ما و حتی بازیکنان استقلال تهران تا حدودی درگیر این مسائل شود. اما ما بازیکنان حرفه‌ای هستیم و این‌گونه مسائل نمی‌تواند تمرکزمان را به هم بریزد، با قطعی شدن محل برگزاری بازی، فقط با هدف پیروزی خودمان را آماده کردیم. درخصوص مسائل پیش آمده نیز باید بگویم، جوی که روی سکوها بود و برخی از هواداران نیز مقداری تنش ایجاد کردند که تب و تاب بازی را کاهش داد، که البته این مسئله به ضرر فوتبال ما خواهد بود. متأسفانه این حواشی کیفیت بازی را تحت تأثیر قرار داد و بازیکنان نتوانستند در دقایق پایانی، بازی‌ای که می‌خواهند را ارائه دهند.

* در دقایق پایانی، اتفاقات تلخی رخ داد و روند خوب بازی را تحت تأثیر قرار داد. حتی یک تماشاگر هم وارد زمین شد و با ابوالفضل کوهی درگیر شد. بطری‌های زیادی به داخل زمین پرت شد. فکر می‌کنید این شیطنت‌ها از کدام سمت بود؟

- این شیطنت‌ها همیشه وجود داشته و نمی‌توان گفت که مختص به این بازی بوده است. هر زمانی که تیم‌هایی از سایر شهرستان‌ها و به‌ویژه از تهران، به خوزستان می‌آیند تا بازی کنند، با این‌گونه حواشی روبرو می‌شوند. به نظر من، علت اصلی این حوادث این است که مردم خوزستان باید طرفدار تیم خودشان باشند، نه اینکه این تعداد زیاد از جمعیت به‌جای تشویق تیم‌های خوزستانی، تیم‌های تهرانی را تشویق کنند. مطمئن باشید که این جمعیت از تهران به اهواز نیامده بودند؛ قطعاً ۹۰ درصد این جمعیت مردم خوزستان بودند که متأسفانه تیم استقلال تهران را تشویق می‌کردند. من مطمئنم که حتی آن هواداری که با ابوالفضل کوهی درگیر شد، خوزستانی بود. به نظر من این مسئله باید اصلاح شود. البته وضعیت در سال‌های اخیر کمی بهتر از سال‌های گذشته است ولی باز هم باید هواداران و مردم خوزستان باید بدانند که باید طرفدار تیم شهر خودشان باشند. فرقی نمی‌کند که فولاد خوزستان باشد یا استقلال خوزستان یا نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان؛ مردم هر شهری باید تعصب تیم شهر خود را داشته باشند و این مسائل باعث تنش بین هواداران می‌شود. حرف اکثر هواداران فولاد و استقلال خوزستان این بود که چرا باید مردم این استان، از تیم‌های دیگر مانند استقلال تهران و پرسپولیس حمایت کنند و بهتر است به تیم استان خودشان تعصب داشته باشند.

* نظر شما درباره حضور هواداران فولاد در استادیوم چیست؟

- جا دارد که از هواداران فولاد خوزستان تشکر کنم که به استادیوم آمدند و از تیم هم‌استانی خود حمایت کردند که اصل و اصولش همین است. هواداران باید تیم استان خود را تشویق کنند و این تشویق باعث اتحاد بیشتر بین تیم‌های خوزستانی و هواداران خوزستانی خواهد شد.

2075069

* کار کردن با آقای بوژوویچ چطور است؟ امسال نشان داده‌ای که مهره ثابتی در تفکرات سرمربی جدید هستی و فکر می‌کنم هر سه بازی فیکس بوده‌ای، درست است؟

- بله در هر سه بازی ثابت بازی کردم، مربی باکیفیت و بادانشی داریم که به دنبال نمایش فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند است. ما هم خوشحالیم که چنین مربی بادانشی داریم. امیدوارم که این روند خوبمان در سایر مسابقات ادامه پیدا کند. هم آقای بوژوویچ و هم سایر مربیان، تا زمانی که در تمرینات و بازی‌ها خوب کار کنید، موثر باشید و تلاش کنید، به شما بازی می‌دهند و در غیر این صورت، شما را از ترکیب خارج می‌کنند. آقای بوژوویچ هم اینگونه مربی‌ای است و اگر بازیکنی زحمت بکشد، حقش را به او می‌دهد.

* آینده استقلال خوزستان را چطور می‌بینید؟ 
- آینده استقلال خوزستان به نظر من روشن است، چون در این سه بازی که داشتیم، بازی‌های خوبی ارائه دادیم، حتی در دیدار دوم که نتیجه را واگذار کردیم. ما در این چند دیدار هم هجومی بازی کردیم و هم سبک بازی مالکانه‌ای را به نمایش گذاشتیم. این سبک بازی قطعاً در آینده نتایج بهتری به همراه خواهد داشت و من امیدوارم و ایمان دارم که امسال رتبه خوبی در جدول کسب خواهیم کرد.

* حرف پایانی دارید؟

- جا دارد یک بار دیگر از تمامی هواداران خوزستانی که برای تشویق تیم ما به استادیوم آمدند تشکر کنم. امیدوارم که در سایر مسابقات نیز شاهد حضور آنها در ورزشگاه‌ها باشیم تا تیم‌های استان به موفقیت دست پیدا کنند. ضمن اینکه از تلاش‌های مدیریت باشگاه و آقای بابادی نهایت تشکر را دارم که علاوه بر رقم زدن یک نقل و انتقالات خوب و شایسته، شبانه روزی در حال زحمت کشیدن هستند تا مشکلات را برطرف کنند. از آقای بوژوویچ که به من اعتماد دارند نیز سپاسگزارم. ضمن اینکه جا دارد از تلاش‌های کادرفنی سابق، آقای پورموسوی و مدیریت قبلی، آقای نجفی، که تیم را در لیگ برتر حفظ کردند، تشکر کنم.

2075070

عکس‌ها: محمد احمدزاده