کد خبر : 2066103 | 10 شهریور 1403 ساعت 09:55 | 215.1K بازدید | 254 دیدگاه

انتخاب سخت از بین سه گلر؛

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

بازیکنان برتر هفته از دل بازی‌های هیجان‌انگیز و هجومی و البته نمایش درخشان سه دروازه‌بان انتخاب شدند.

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات هفته سوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که جذاب‌ترین بازی‌ها در این فصل را رقم زد و با وجود اینکه چهار تیم نتوانستند در زمین خودشان میزبانی کنند و سرگردان بودند، اما کیفیت بازی‌ها بالاتر از دو هفته ابتدایی بود و رد و بدل شدن 19 گل که سه مسابقه 4 گل داشت هم این موضوع را نشان می‌دهد.

سپاهان به یکه‌تازی خود با ژوزه مورایس ادامه داد و سومین پیروزی متوالی را در شهر اراک مقابل شمس‌آذر کسب کرد، اما عملکرد هیچ‌یک از بازیکنان این تیم چنگی به دل نزد؛ تراکتور پیروزی مهمی با ارائه نمایش کاملا تاکتیکی و برتر نسبت به هوادار به دست آورد تا چهار بازیکن خود را در بین بهترین‌ها ببیند و پرسپولیس هم برد ارزشمندی در جدال با فولاد کسب کرد و در نیمه دوم نمایش یک‌طرفه ارائه داد تا در این جمع، بازیکن ملی‌پوش و جدیدش را داشته باشد.

مس رفسنجان در دیداری که می‌توانست بازنده هم باشد، با سه امتیاز از زمین خارج شد و استقلال خوزستان هم اولین و مهم‌ترین بردش را با میودراگ بوژوویچ مقابل استقلال تهران کسب کرد تا دو بازیکن از این باشگاه‌ها هم به جمع ستاره‌ها برسند و دو بازیکن دیگر تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر از گل‌گهر سیرجان و ملوان انزلی انتخاب شده‌اند.

سخت‌ترین انتخاب برای کارشناسان "ورزش سه" در پست دروازه‌بانی بود؛ جایی که احمد گوهری در نخستین بازی برای استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران فوق‌العاده کار کرد و نقش مهمی در برتری یک بر صفر تیمش داشت، حامد لک با مهار یک پنالتی و سیوهای درخشان ورق را به سود نارنجی‌ها برگرداند و مس را در مسیر سه امتیاز قرار داد و پارسا جعفری هم با واکنش‌های عالی خود مانع از شکست در خرم‌آباد شد تا نتوانیم مثل همیشه فقط یک گزینه را مطرح کنیم.

دروازه‌بان
حامد لک (مس رفسنجان)
پس از نمایش مطمئن در هفته دوم مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی در اهواز، این بار مقابل آلومینیوم یک بازی درخشان به نمایش گذاشت و سیوهای او و یک مهار پنالتی، کاری کرد تا عملکردش همراه با پرسپولیس در مسیر فینال لیگ قهرمانان آسیا زنده شود. حامد لک در روزی که با وجود مهار دیدنی، روی یک ریباند دروازه خود را باز شده دید، پنالتی کاپیتان ایرالکو را به زیباترین شکل ممکن مهار کرد و نگذاشت اراکی‌ها به برتری برسند و در ادامه هم پنج سیو فوق‌العاده دیگر با دست و پا داشت و یک تنه تیمش را نجات داد تا مورد تمجید و تشکر محرم نویدکیا هم قرار بگیرد.

2074417

مدافعان
علی هلیچی (استقلال خوزستان)
در دیداری که همه منتظر درخشش رامین رضاییان بودند و انتظار داشتند او پس از دو گل در بازی دوم، بتواند به روند درخشان در اهواز ادامه بدهد، یک مدافع راست دیگر در جدال آبی‌ها خودش را نشان داد. علی هلیچی نامی بود که بینندگان تلویزیونی بیشتر از هر نام دیگری در این مسابقه شنیدند و طوری بازی کرد که میلاد زکی‌پور و در ادامه سید ابوالفضل جلالی نتوانند نفوذ زیاد و خطرناکی از سمت راست خط دفاعی تیم خوزستانی داشته باشند و خلق موقعیت کنند. هلیچی زیر نظر بوژوویچ شکل بازی متفاوتی نسبت به قبل ارائه داده و تبدیل به مهره باکیفیتی در خط دفاعی تیمش شده که مقابل استقلال هم آن را دیدیم.

2074500

شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)
عملکرد کاپیتان در یکه‌تازی تراکتور در فصل جدید با هدایت دراگان اسکوچیچ با زدن هفت گل و گرفتن هفت امتیاز در سه مسابقه بی‌تاثیر نبوده و این هفته هم مقابل هوادار تهران چنین اتفاقی را شاهد بودیم. شجاع پس از گلزنی مقابل پرسپولیس که روحیه بالایی از آن گرفته بود، با رهبری تیمش از عقب زمین در جدال با بنفش‌ها، کاری کرد تا تیم حریف نتواند به دروازه بیرانوند نزدیک هم شود و در تمام نبردها برتری داشت. خلیل‌زاده در کنار نمایش دفاعی مطمئن، با پاس‌های قطری بلند هم منطقه بازی را عوض می‌کرد تا تیمش را رو به جلو هدایت کند و در نهایت به برد چهار گله برسند.

2074591

میلاد محمدی (پرسپولیس)
اولین بازی برای چپ‌پای جدید پرسپولیس کافی بود تا شایستگی خود را نشان بدهد و عملکردی داشته باشد که قبل از دعوت دوباره به تیم ملی، سرخ‌پوشان به نخستین پیروزی در فصل جدید برسند. میلاد محمدی با حضورش در ترکیب قرمزها، وضعیت آشفته در سمت چپ خط دفاعی را سر و سامان داد و در تقابل با فولاد خوزستان و تیمی که در دو هفته گذشته بیشتر برنامه‌اش را روی نفوذ از آن سمت زمین گذاشته بود، طوری کار کرد تا دروازه تیمش به طور جدی تهدید نشود. میلاد محمدی که پس از 9 سال دوباره به ایران برگشته، در پیراهن تیم محبوبش با نفوذهای خطرناک از سمت چپ زمین و موفقیت در دوئل‌های زمینی در زمان حملات حریف، شروع درخشانی داشت.

2074812

هافبک‌ها
علیرضا علیزاده (گل‌گهر)
پایان دو جلسه محرومیت و بازگشت به میانه میدان در جدال سخت خارج از خانه مقابل نساجی مازندران، نقطه قوت تیم مهدی تارتار بود. در روزی که برخی بازیکنان گل‌گهر مثل مهدی تیکدری موثر و درخشان کار کردند، علیرضا علیزاده یک سر و گردن بالاتر از همه ظاهر شد و در نبردهای تن به تن با بازیکنان حریف برتری کامل داشت. علیزاده با حضورش در وسط زمین مقابل نساجی، شکل بهتری به بازی گل‌گهر نسبت به دو هفته ابتدایی داد و در روزی که می‌توانستند با از دست ندادن یک پنالتی، به برتری دو گله برسند، مهره تاثیرگذار تیمش در دفع توپ‌ها و انتقال به بازیکنان هجومی بود.

2074956

ریکاردو آلوز (تراکتور)
مهندس سال گذشته لیگ برتر دوباره به تنظیمات کارخانه برگشته و پس از اینکه در نخستین مسابقه فصل نتوانست پاس گل بدهد و در ادامه برابر پرسپولیس این کار را انجام داد، این هفته هم مقابل هوادار به زیباترین شکل ممکن تراکتور را در مسیر زدن چهارمین گل گذاشت تا جشن پرشورها را کامل کند. ریکاردو آلوز در شرایطی که مثل همیشه کیفیت فنی بالایی داشت، کاری کرد تا بازیکنان هوادار بارها فریب حرکت‌های دیدنی او را بخورند، میانه زمین را از دست بدهند و شرایط خوبی برای خلق موقعیت توسط این ستاره پرتغالی به وجود بیاید و با عملکردش به تیم منتخب برسد.

2074545

وینگرها
ابوالفضل کوهی (استقلال خوزستان)
با وجود اینکه به‌عنوان یار جانشین از دقیقه 58 به زمین آمد، اما توجه همه را به خود جلب کرد؛ بازیکن 19 ساله‌ای که بوژوویچ او را به زمین فرستاد، نقش مهمی در رقم خوردن سه امتیاز برای استقلال خوزستان داشت و تکل نجات‌بخش او در لحظات پایانی کاری کرد تا برتری تیمش حفظ شود. ابوالفضل کوهی در زمانی که ابوالفضل جلالی به زمین آمد، نفس او را در سمت راست خودی و چپ استقلال گرفت و نگذاشت تا نفوذی از سوی مدافع چپ آبی‌های پایتخت شکل بگیرد و تیم نکونام با حمله از آن سمت به گل برسد. جدا از شکل خوشحالی کوهی در لحظات پایانی مسابقه که جنجال برانگیز شد، او عملکرد خوبی در مدت کوتاه حضورش در زمین داشت و نامش را در بین بهترین‌ها قرار داد.

2075041

مهدی ترابی (تراکتور)
اگر بخواهیم فقط یک نفر از تراکتور را به‌عنوان بهترین بازیکن در تمام سه هفته ابتدایی انتخاب کنیم به مهدی ترابی می‌رسیم؛ بازیکنی که در همان هفته اول پاس گل داد و در دومین مسابقه برابر پرسپولیس هم یکی از بهترین‌ها بود، اما درخشان‌ترین بازی را مقابل هوادار به نمایش گذاشت. مهدی ترابی با نفوذهای پرشمار از سمت چپ زمین و حرکت‌های در عرض و خطرناک، موقعیت‌سازی کرد و مدافعان حریف را به دردسر انداخت ولی کار ویژه او روی دو گل تراکتور رقم خورد. ترابی در شرایطی که بازیکنان هوادار پرس شدید کرده بودند، با یک پاس چیپ استثنایی به محوطه جریمه موقعیت‌سازی کرد تا در نهایت تومیسلاو اشترکالی گلزنی کند و در لحظات پایانی هم حرکت تماشایی و نفوذ او بود که توانستند به گل چهارم برسند.

2075056

مهاجمان
رضا غندی‌پور (ملوان انزلی)
بازیکنی که سال گذشته در پیکان معرفی شد و فرصت بازی در لیگ برتر را به دست آورد، تصمیم گرفت خیلی زود خودش را سرباز کند و پدیده ملوان انزلی در شروع فصل جدید باشد تا حالا در رده سوم جدول قرار بگیرند. رضا غندی‌پور پس از اینکه در نخستین مسابقه مقابل گل‌گهر پنالتی گرفت و تیمش را به سه امتیاز رساند، در جدال با استقلال تهران موفق به گلزنی شد، اما دیروز بهترین عملکردش را در این مدت ارائه داد و توانست در جریان برتری پُرگل برابر چادرملو، دو گل بزند و موقعیت‌سازی کند. این مهاجم 18 ساله با نمایشی فراتر از انتظار در ابتدای لیگ، نقش مهمی در رسیدن تیمش به هفتمین امتیاز داشت و جلوتر از بازیکنانی مثل جعفری خودش را در ترکیب قرار داده است.

2072854

امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)
بدون تردید ستاره هفته سوم لیگ برتر بود که توانست روی هر 4 گل تراکتور نقش داشته باشد و بارها خط دفاعی هوادار را با سرعت و تکنیکی بالای خود آزار بدهد و با شایستگی در جمع برترین‌ها قرار بگیرد. توانایی فنی بالای این بازیکن در زمان گل اول قرمزهای تبریزی به چشم آمد؛ جایی که او پاس بلند دانیال اسماعیلی‌فر را با سینه به مهدی هاشم‌نژاد رساند تا این بازیکن (که می‌توانست در تیم منتخب باشد)، با شوت دیدنی دروازه را باز کند. امیرحسین حسین‌زاده روی گل دوم هم این کار را روی پاس چیپ مهدی ترابی انجام داد و برای اشترکالی موقعیت ساخت تا این مهاجم گلزنی کند و مزد تلاش و درخشش خود را هم با زدن دو گل دیدنی گرفت. ستاره ریزنقش تراکتور که اعتماد به نفس بالایی با حضور اسکوچیچ گرفته، گل سوم را با پاس رو به جلوی دانیال و شلیک تماشایی به ثمر رساند و گل چهارم هم با شوت سرضرب و مهارنشدنی زد تا بهترین بازیکن هفته باشد.

2074367

عیسی مرادی (مس رفسنجان)
مهاجمی که قرار بود در همین نقل و انتقالات در ازای بخشی از رضایت‌نامه مهدی لیموچی برای سپاهان، از اصفهان به اراک برود و برای آلومینیوم بازی کند، پس از عدم توافق مالی با این باشگاه مسیرش را تغییر داد و فصل جدید را با مس رفسنجان شروع کرد که درخشش او هم برابر تیمی اتفاق افتاد که سال گذشته هم تجربه آن را داشت. عیسی مرادی مقابل آلومینیومی که قرار بود برای آن بازی کند، ستاره تیم نارنجی‌پوش شد و در حالی که فقط دو موقعیت نه چندان جدی به دست آورد، توپ‌های مُرده را تبدیل به گل کرد و با دو شوت دیدنی، یکی از عوامل مهم برای نخستین پیروزی فصل تیمش بود.

2074509

دیدگاه‌ها