کد خبر : 2065991 | 09 شهریور 1403 ساعت 21:36 | 20.9K بازدید | 37 دیدگاه

تغییر بزرگ سی‌ال

احتمال ال‌کلاسیکو در یک‌هشتم نهایی سی‌ال بالا رفت

در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های از یک کشور می‌توانند مستقیماً پس از مرحله لیگ با یکدیگر روبرو شوند.

احتمال ال‌کلاسیکو در یک‌هشتم نهایی سی‌ال بالا رفت

به گزارش "ورزش سه"، در این فرمت جدید، تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۳۶ افزایش یافته است. این تیم‌ها در یک مرحله لیگ به رقابت می‌پردازند و هر تیم هشت بازی انجام می‌دهد، چهار بازی در خانه و چهار بازی خارج از خانه. تیم‌های برتر مستقیماً به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند، در حالی که تیم‌های نهم تا بیست و چهارم در پلی‌آف برای تعیین هشت تیم دیگر که به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌پیوندند، رقابت می‌کنند.

یکی از تغییرات مهم این است که تیم‌های از یک کشور می‌توانند مستقیماً پس از مرحله لیگ با یکدیگر روبرو شوند. این در حالی است که در فرمت قبلی، تیم‌های از یک کشور تا مرحله یک‌چهارم نهایی نمی‌توانستند با هم روبرو شوند. این تغییر می‌تواند به مسابقات هیجان‌انگیزتری منجر شود و رقابت‌های داخلی را به سطح بین‌المللی منتقل کند. برای مثال تیم‌های بزرگ لیگ برتر انگلیس و یا رئال مادرید و بارسلونا می‌توانند بازی‌های جذابی را مقابل یکدیگر رقم بزنند.

2074860

واکنش‌ها به این تغییرات متفاوت بوده است. برخی از کارشناسان و هواداران از این تغییرات استقبال کرده‌اند و معتقدند که این تغییرات می‌تواند به افزایش هیجان و رقابت در لیگ قهرمانان اروپا کمک کند. در مقابل، برخی دیگر نگران هستند که این تغییرات ممکن است به نفع تیم‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر باشد و تیم‌های کوچکتر را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

دیدگاه‌ها