کد خبر : 2065985 | 09 شهریور 1403 ساعت 22:34 | 132K بازدید | 385 دیدگاه

مانیتور وی ای آر چیز دیگری را نشان می‌داد

مضحکه کمک داور ویدئویی در قزوین (عکس)

پیام حیدری در نیمه اول پرسپولیس و فولاد یک بار به کنار زمین رفت، اما به طرز عجیبی نتوانست صحنه مورد نظرش را ببیند.

مضحکه کمک داور ویدئویی در قزوین (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کمک داور ویدیویی از این فصل به طور پراکنده در برخی بازی‌ها مورد استفاده قرار گرفته که با توجه به جدید بودن آن در لیگ ایران، ایرادات پرشماری دارد و حواشی فراوانی ایجاد کرده است.

بعد از اینکه در هفته سوم علی‌رغم اعلام قبلی بازی خیبر-ذوب آهن و استقلال خوزستان-استقلال تهران بدون VAR برگزار شد، بازی پرسپولیس و فولاد نیز چندان کمک داور ویدئویی خاصی نداشت بلکه انگار پیام حیدری، داور وسط این مسابقه با یک اتاق مشورت در ارتباط بود!

در نیمه اول بازی حساس پرسپولیس و فولاد دو صحنه مشکوک وجود داشت. یکی پنالتی بر روی مهاجم فولاد و دیگری خطای خطرناک مسعود ریگی در میانه میدان. نکته جالب اینکه در عمل هیچ یک از این صحنه‌های مهم بازبینی نشدند.

پیام حیدری در صحنه اول وقتی متوجه شد که تصاویر خروجی روی مانیتور کنار زمین متصل نیست در صحنه مشکوک به پنالتی در دقیقه ۴ صحنه را بازبینی نکرد و تنها پس از مشورتی طولانی با اتاق وی‌ای‌آر ضربه دروازه گرفت. صحبت‌های او با امیر عرب براقی حدود ۳ دقیقه طول کشید و او بعد از تصویرسازی صحنه‌ها و البته مشورت مستقیم عرب براقی ادامه بازی را اعلام کرد.

ویدئو: 351712

در صحنه خطای خطرناک مسعود ریگی در دقیقه ۱۷ اما کاملا مشخص شد مانیتور وی‌ای‌آر درست کار نمی‌کند. حیدری پس از نشان دادن کارت زرد با مشورت اتاق وی‌ای‌آر به کنار زمین رفت تا صحنه را ببیند، اما تصاویر تلویزیونی نشان داد که این مانیتور صحنه خطا را نشان نمی‌دهد و کمک داور ویدیویی در این بازی باگ عجیبی دارد!

ویدئو: 351715

پیام حیدری درنهایت درحالی که موفق نشده بود صحنه را بازبینی کند روی کارت زرد خود به ریگی ماند و او را اخراج نکرد. این داور سردرگمی عجیبی در این مسابقه حساس داشت و واضح بود که این سیستم وی‌ای‌آر ناقص نمی‌تواند کمک چندانی به روند بازی کند و او تصمیمات اولیه‌اش را تغییر نداد.

2074846

حال باید دید این آزمون و خطاها و اتفاقات عجیب در مورد وی‌ای‌آر چه زمانی تمام می‌شود. با ادامه این روند و مضحکه شکل گرفته در قزوین، احتمالا جای اعتراضات به داوری را، جنجال و اعتراض در مورد کمک داور ویدیویی در لیگ ایران خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها