کد خبر : 2065979 | 09 شهریور 1403 ساعت 20:47 | 48.9K بازدید | 5 دیدگاه

هیچکس مثل پولی دست‌خوانی نکرده بود؛

گلر برزیلی علیه بهترین پنالتی‌زن فوتبال ایران!

هافبک پنالتی‌زن لیگ برتر نتوانست اولین گل فصل خود را به ثمر رساند.

گلر برزیلی علیه بهترین پنالتی‌زن فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، احمدرضا زنده‌روح را بدون تردید می‌توان بهترین پنالتی‌زن سالیان اخیر فوتبال ایران دانست که توانسته از روی نقطه پنالتی دروازه بیشتر تیم‌ها از جمله استقلال را باز کند، اما او امشب در جدال با نساجی مازندران اتفاق عجیبی را تجربه کرد و در باز کردن دروازه‌ ستاره برزیلی سرخ‌پوشان ناموفق بود.

هافبک باتجربه گل‌گهر که فصل گذشته هفت گل با پیراهن این تیم به ثمر رساند و بیشتر گل‌های خود را هم از روی نقطه پنالتی زده بود، امشب در زدن نخستین گل فصل خود ناکام بود و نتوانست دروازه لوان پولی را باز کند تا بازی با نساجی بدون برنده در نیمه اول به پایان برسد.

در شرایطی که نساجی سوار بر بازی بود و موقعیت خطرناکی در دقیقه 34 داشت، در همین لحظه روی یک ضدحمله و کار ترکیبی سریع از سمت راست زمین، مهدی تیکدری نفوذ تند و تیزی انجام داد که ارسال کوتاه او پس از برخورد با منصور باقری دفع شد، اما حمید حاج‌ملک با تردید و اعلام داور چهارم پنالتی را اعلام نمود.

ارسال تیکدری و برخورد توپ با باقری را حاج‌ملک و کمک اول او پنالتی تشخیص ندادند، اما پس از اینکه توپ به بیرون رفت و همه منتظر کرنر برای گل‌گهر بودند، حامد سیری؛ داور چهارم مسابقه به زمین آمد و به حاج‌ملک اعلام کرد که توپ به دست هافبک نساجی برخورد کرده و او باید پنالتی اعلام کند که همین اتفاق هم افتاد.

در شرایطی که بازیکنان نساجی معترض بودند، حامد تازه‌پور؛ کمک داور اول هم به حاج‌ملک مشورت داد و برخورد با دست را تشخیص داد تا این داور با قاطعیت توپ را روی نقطه پنالتی بگذارد و فرصت گلزنی را در اختیار گل‌گهر و زنده‌روح قرار بدهد که لوان پولی این اجازه را نداد.

لوان پولی که در اواسط دور برگشت فصل گذشته به نساجی مازندران اضافه شد و نقش کلیدی در بقای این تیم در لیگ برتر داشت، دست احمدرضا زنده‌روح را خواند و اجازه نداد پنالتی‌زن گل‌گهر در این صحنه موفق کار کند.

زنده‌روح که مثل همیشه با آرامش خاصی پشت توپ ایستاده و توپ را به سمت راست خود زد تا دروازه نساجی را باز کند، با واکنش عالی پولی مواجه شد که با شیرجه زمینی توپ را در یک مرحله جمع کرد و این گلر را در حلقه شادی هم‌تیمی‌هایش قرار داد.

پولی با این سیو دیدنی، ورزشگاه شهید وطنی را منفجر کرد و محبوبیتش بین تماشاگران نساجی بالاتر رفت، اما لحظاتی بعد هم دوباره یک مهار دیدنی و درخشان داشت.

2074833
2074834
2074835
2074836

حاج‌ملک البته در دقیقه 42 هم در یک صحنه مشکوک پنالتی اعلام نکرد و این بار برخورد علی قربانی با مهاجم گل‌گهر در محوطه جریمه نساجی را خطا تشخیص نداد تا بازی به جریان بیفتد.

پولی در دقیقه 43 هم ناجی دروازه نساجی شد و این بار سر توپ و شوت اسثتنایی سید ابوالفضل رزاق‌پور را با دست مخالف درآورد تا تیمش بدون گل خورده یک نیمه را پشت سر بگذارد.

عکس: معین نادری

دیدگاه‌ها